جدول وزن ورق سیاه در تمام ضخامت‌ها + دانلود جدول وزن ورق آهن

4.5/5 - (10 امتیاز)

جدول وزن ورق سیاه در تمام ضخامت‌ها + دانلود جدول وزن ورق آهن

جدول وزن ورق آهن

جدول وزن ورق سیاه با هدف ارائه اطلاعات لازم جهت خرید ورق آهن استاندارد تدوین شده و اطلاعات مرتبط با ابعاد و وزن ورق آهن سیاه آورده شده است. ورق سیاه با استاندارد st37 از جمله پرکاربردترین مقاطع فولادی در بسیاری صنایع است.

۴.۵/۵ - (۱۰ امتیاز)

این نوع ورق آهنی، در ضخامت و عرض‌های متنوعی تولید می‌شود. با توجه به ضخامت ورق سیاه، این محصول به صورت رول یا برش خورده در ابعاد مشخصی به فروش می‌رسد.

معمولا ورق سیاه در ضخامت‌های بیشتر از ۲۰ میلی‌متر، به صورت شیت برش خورده به بازار عرضه می‌گردد. شیت برش خورده در کارخانه، شیت فابریک نامیده می‌شود که قابلیت برش خوردن مجدد به سایز مورد نظر مشتری را نیز دارد.

وزن ورق سیاه

جدول وزن ورق سیاه

مهندسی آلمانی، با تمرکز بر اهمیت این موضوع جدولی استاندارد به نام جدول اشتال ورق گرد‌آوری کرده است. جدول وزن ورق آهن که برای سایزهای مختلف تهیه شده‌است، مطابق با جدول استاندارد است. شما در ادامه می‌توانید وزن ورق آهن ۲ میل و ۳ میل و انواع سایزهای تولید کارخانه‌های مهم فولاد مبارکه، فولاد کاویان و اکسین را بررسی کرده و با جدول اشتال ورق سیاه مقایسه نمایید.

البته، از فرمول محاسبه وزن ورق آهن نیز می‌توان استفاده کرد اما به جای این‌که هر بار برای محاسبه وزن ورق سیاه از فرمول استفاده کنید‌، می‌توانید از جدول وزنی ورق آهن که برای ابعاد متداول تهیه شده است، بهره ببرید.

این جدول وزنی برای گریدهای ورق سیاه st37 و ورق فولادی st52 گردآوری شده و وزن ورق سیاه کارخانه‌های بزرگ ایران را عرضه می‌کند.

در جدول زیر می‌توانید وزن ورق سیاه فولاد مبارکه، فولاد کاویان و فولاد اکسین را مشاهده فرمایید:

جدول وزن ورق سیاه
ضخامت (mm) عرض (mm) طول (mm) وزن‌هر‌شیت ورق فولاد مبارکه (kg) وزن‌هر‌شیت ورق فولاد کاویان (kg) وزن‌هر‌شیت ورق فولاد اکسین (kg)
۲ ۱۰۰۰ ۲۰۰۰ ۳۲
۲ ۱۲۵۰ ۲۵۰۰ ۵۰
۳ ۱۵۰۰ ۶۰۰۰ ۲۱۲
۴ ۱۵۰۰ ۶۰۰۰ ۲۸۳
۵ ۱۵۰۰ ۶۰۰۰ ۳۵۳
۶ ۱۵۰۰ ۶۰۰۰ ۴۲۴
۸ ۱۲۵۰ ۶۰۰۰ ۴۷۱ ۴۷۱
۸ ۱۵۰۰ ۶۰۰۰ ۶۵۷ ۶۵۷
۸ ۲۰۰۰ ۶۰۰۰ ۷۵۴
۱۰ ۱۲۵۰ ۶۰۰۰ ۵۸۹ ۵۸۹
۱۰ ۱۵۰۰ ۶۰۰۰ ۷۰۷ ۷۰۷
۱۰ ۲۰۰۰ ۶۰۰۰ ۹۴۲
۱۲ ۱۲۵۰ ۶۰۰۰ ۷۰۷ ۷۰۷
۱۲ ۱۵۰۰ ۶۰۰۰ ۸۴۸ ۸۴۸
۱۲ ۲۰۰۰ ۶۰۰۰ ۱۱۳۰
۱۵ ۱۲۵۰ ۶۰۰۰ ۸۸۴ ۸۸۴
۱۵ ۱۵۰۰ ۶۰۰۰ ۱۰۶۰ ۱۰۶۰
۱۵ ۲۰۰۰ ۶۰۰۰ ۱۴۱۳
۲۰ ۱۲۵۰ ۶۰۰۰ ۱۱۷۸ ۱۱۷۸
۲۰ ۱۵۰۰ ۶۰۰۰ ۱۴۱۳ ۱۴۱۳
۲۰ ۲۰۰۰ ۶۰۰۰ ۱۸۸۴
۲۵ ۱۲۵۰ ۶۰۰۰ ۱۴۷۲ ۱۴۷۲
۲۵ ۱۵۰۰ ۶۰۰۰ ۱۷۶۷ ۱۷۶۷
۲۵ ۲۰۰۰ ۶۰۰۰ ۲۳۵۵
۳۰ ۱۲۵۰ ۶۰۰۰ ۱۷۶۷ ۱۷۶۷
۳۰ ۱۵۰۰ ۶۰۰۰ ۲۱۲۰ ۲۱۲۰
۳۵ ۱۵۰۰ ۶۰۰۰ ۲۴۷۳ ۲۴۷۳
۳۵ ۲۰۰۰ ۶۰۰۰ ۳۲۹۷
۴۰ ۱۵۰۰ ۶۰۰۰ ۲۸۲۶ ۲۸۲۶
۴۰ ۲۰۰۰ ۶۰۰۰ ۳۷۶۸
۴۵ ۱۵۰۰ ۶۰۰۰ ۳۱۸۰ ۳۱۸۰
۵۰ ۱۵۰۰ ۶۰۰۰ ۳۵۳۳ ۳۵۳۳
۵۰ ۲۰۰۰ ۶۰۰۰ ۴۷۱۰
۵۵ ۱۵۰۰ ۶۰۰۰ ۳۸۸۶ ۳۸۸۶
۶۰ ۱۵۰۰ ۶۰۰۰ ۴۲۳۹ ۴۲۳۹
۶۰ ۲۰۰۰ ۶۰۰۰ ۵۶۵۲
۷۰ ۱۲۵۰ ۶۰۰۰ ۴۱۲۱
۷۰ ۱۵۰۰ ۶۰۰۰ ۴۹۴۵
۷۰ ۲۰۰۰ ۶۰۰۰ ۶۵۹۴
۸۰ ۱۲۵۰ ۶۰۰۰ ۴۷۱۰
۸۰ ۱۵۰۰ ۶۰۰۰ ۵۶۵۲
۸۰ ۲۰۰۰ ۶۰۰۰ ۷۵۳۶
۹۰ ۱۲۵۰ ۶۰۰۰ ۵۲۹۹
۹۰ ۱۵۰۰ ۶۰۰۰ ۶۳۵۸
۹۰ ۲۰۰۰ ۶۰۰۰ ۸۴۷۸
۱۰۰ ۱۲۵۰ ۶۰۰۰ ۵۸۸۷
۱۰۰ ۱۵۰۰ ۶۰۰۰ ۷۰۶۵
۱۰۰ ۲۰۰۰ ۶۰۰۰ ۹۴۲۰

از اعداد این جدول جهت اطمینان از استاندارد بودن وزن کالای خریداری شده استفاده می‌گردد. علت عدم ذکر اعداد در برخی ستون‌های این جدول، عدم تولید شدن این محصولات فولادی است. به عنوان مثال وزن ورق سیاه فولاد کاویان در ضخامت ۲ میل ذکر نشده چرا که این مجموعه چنین ورقی تولید نمی‌کند. تغییر ضخامت، وزن و در نتیجه قیمت را تغییر می‌دهد. قیمت ورق سیاه ۲ میل با قیمت ورق سیاه ۳ میل متفاوت است.

جدول اشتال ورق سیاه و اهمیت جدول وزن ورق آهن

جدول اشتال ورق آهنی، مبتنی بر استاندارد اشتال است و در آن وزن ورق سیاه به همراه ابعاد آن آورده شده است. البته در این جدول محدودیت ابعاد وجود دارد.

جدول اشتال ورق فولادی برای انواع تسمه آهنی در عرض ۱۶۰ تا ۱۳۰۰ و ضخامت ۵ تا ۸۰ میلی‌متر تدوین شده است. از اعداد موجود در این جدول برای محاسبه وزن هر ورق فولادی با عرض و ضخامت مشخص و برای طول یک متر استفاده می‌شود.

در ادامه لینک دانلود جدول وزن ورق سیاه pdf در ضخامت‌ها و عرض‌های مختلف ارائه شده است.

دانلود اکسل جدول وزن ورق سیاه

دانلود PDF جدول وزن ورق سیاه

جدول وزن ورق سیاه

ورق سیاه در کارخانه‌های داخلی در عرض‌های ۱۲۵۰ ، ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰ میلی‌متر تولید می‌شود. همچنین این محصول در ضخامت ۲ تا ۶۰ میلی‌متر موجود است.

با در نظر گرفتن ابعاد ورق سیاه st37، از جمله طول عرض و ضخامت آن به راحتی می‌توان وزن ورق سیاه را با تقریب مناسبی محاسبه کرد. علت محاسبه وزن ورق آهن، محاسبه قیمت روز ورق فولادی است.

چرا که قیمت ورق بر اساس قیمت هر کیلوگرم ورق آهن مشخص می‌شود. با توجه به نوسانات روزانه قیمت ورق، بهتر است روزانه قیمت ورق آهن استعلام گرفته شود.

فرمول محاسبه وزن ورق سیاه

جهت تدوین جدول وزن ورق سیاه کافیست حجم ورق محاسبه و در چگالی فولاد ضرب گردد. چگالی ورق سیاه برابر با چگالی آهن و تقریبا ۷/۸ گرم بر سانتی‌متر مکعب در نظر گرفته می‌شود.

حجم ورق برابر است با طول در عرض در ضخامت آن. تنها نکته حائز اهمیت توجه به تطابق واحد آن‌ها و چگالی است. در صورت استفاده از ابعاد بر حسب سانتی‌متر و ضرب در چگالی ۷/۸ وزن بر حسب گرم بدست می‌آید. البته می‌توان با کمک فرمول زیر، وزن ورق را بر حسب کیلوگرم محاسبه کرد:

ضخامت (میلی‌متر) * عرض (متر) * طول (متر) * ۷.۸۷ = وزن ورق فولادی

به طور مثال، وزن ورق ۲ میل با طول و عرض ۲۰۰۰ و ۱۰۰۰ میلی‌متر، ۳۱.۲ کیلوگرم است. شایان ذکر است، وزن و قیمت ورق سیاه بدست آمده از این فرمول حدودی است و وزن و قیمت دقیق پس از سنجش بار روی باسکول مشخص می‌شود.

چنانچه ورق سیاه به صورت رول شده باشد، معمولا وزن آن بر واحد وزن اعلام می‌شود. یعنی عرض در ضخامت در ۷/۸ که چگالی تقریبی فولاد در نظر گرفته می‌شود، ضرب می‌گردد.

با استفاده از این فرمول وزن هر متر از رول ورق سیاه را بر حسب گرم به ما می‌دهد. با توجه به این‌که وزن مخصوص آهن برای ورق سرد نیز همین عدد در نظر گرفته می‌شود، برای تدوین جدول وزن ورق روغنی هم از فرمول می‌توان استفاده  کرد.

محاسبه آنلاین وزن ورق آهن

آیرومارت، برای راحتی شما یک روش دیگر نیز در نظر گرفته است. شما می‌توانید وزن ورق آهن را در صفحه قیمت ورق سیاه، به صورت آنلاین محاسبه نمایید. برای اینکار، در حسابگری که در حاشیه صفحه این کالا قرار گرفته است، ضخامت ورق، عرض و طول آن را وارد نمایید و وزن ورق آهن را برای هر تعداد ورق سیاه که می‌خواهید، محاسبه نمایید.

مشاهده وزن مقاطع فولادی از آیرومارت

جدول وزن دیگر مقاطع فولادی چون جدول وزن سپری و وزن نبشی نیز، در وبسایت آیرومارت آورده شده است. از این جداول به‌منظور محاسبه قیمت مقاطع فولادی و همچنین اطمینان از داشتن وزن استاندارد استفاده می‌گردد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و نیز استعلام قیمت ورق سیاه اکسین اهواز و …، از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶، با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

منبع: steelexpress

ادمین

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4.5/5 - (10 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.