جدول وزن سپری (پروفیل T) در دو نوع لبه تیز و لبه گرد + دانلود

3.9/5 - (21 امتیاز)

جدول وزن سپری (پروفیل T) در دو نوع لبه تیز و لبه گرد + دانلود

جدول وزن سپری (پروفیل T)

جدول وزن سپری از جمله اطلاعات بسیار مهمی به‌شمار می‌رود که نقش مهمی در محاسبه وزن و محاسبه تحمل بار سپری دارد. سپری آهنی (Iron Tripetalous) یا پروفیل T، از مقاطع پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز محسوب می‌شود.
این مقطع عمدتا در ساخت درب و پنجره، ساخت سازه‌های فلزی و ستون کاربرد دارد. باتوجه به اهمیت وزن در محاسبه قیمت سپری، اطلاع از وزن این کالای فولادی اهمیت می‌یابد.
در این خصوص، مطلبی گردآوری شده که به شما درباره جدول سپری، اطلاعات کافی را خواهد داد. در ادامه این مقاله، شما با سپری آهنی و جدول اشتال سپری بیشتر آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

۳.۹/۵ - (۲۱ امتیاز)

ابعاد استاندارد سپری

جدول اشتال سپری

طبق استاندارد اشتال، سپری‌ها از نظر شکل ظاهری به دو دسته لبه گرد و لبه تیز، قابل تقسیم‌اند.

در ادامه جدول وزن سپری آهنی برای پروفیل T لبه گرد و لبه تیز آورده شده‌است.

جدول وزنی سپری لبه گرد
نمره ارتفاع(mm) عرض بال (mm) ضخامت جان(mm) ضخامت بال (mm) وزن هر شاخه
۶ متری (kg)
۳ ۳۰ ۳۰ ۴ ۴ ۱۰/۶۲
۳/۵ ۳۵ ۳۵ ۵ ۵ ۱۳/۹۸
۴ ۴۰ ۴۰ ۵ ۵ ۱۷/۷۶
۵ ۵۰ ۵۰ ۶ ۶ ۲۶/۶۴
۶ ۶۰ ۶۰ ۷ ۷ ۳۷/۳۸
۷ ۷۰ ۷۰ ۸ ۸ ۴۹/۹۲
۸ ۸۰ ۸۰ ۹ ۹ ۶۴/۲
۱۰ ۱۰۰ ۱۰۰ ۱۱ ۱۱ ۹۸/۴
۱۲ ۱۲۰ ۱۲۰ ۱۳ ۱۳ ۱۳۹/۲
۱۴ ۱۴۰ ۱۴۰ ۱۵ ۱۵ ۱۸۷/۸

دانلود اکسل جدول وزنی سپری لبه گرد

دانلود PDF جدول وزنی سپری لبه گرد

جدول وزنی سپری لبه تیز
نمره ارتفاع
(mm)
عرض بال
(mm)
ضخامت جان
(mm)
ضخامت بال
(mm)
وزن هر شاخه
۶متری (kg)
۲ ۲۰ ۲۰ ۳ ۳ ۵/۲۲۶
۲/۵ ۲۵ ۲۵ ۳/۵ ۳/۵ ۷/۶۸
۳ ۳۰ ۳۰ ۴ ۴ ۱۰/۵۶
۳/۵ ۳۵ ۳۵ ۴/۵ ۴/۵ ۱۳/۸۶
۴ ۴۰ ۴۰ ۵ ۵ ۱۷/۶۴

دانلود اکسل جدول وزنی سپری لبه تیز

دانلود PDF جدول وزنی سپری لبه تیز

 

در این جداول که طبق استاندارد اشتال طبقه بندی شده‌اند، چهار عامل در محاسبه وزن موثر است. این پارامترها که در شکل شاخص بالای صفحه نیز مشخص شده‌اند، شامل h (اندازه لبه)، d (عرض بال)، S (ضخامت جان) و t (ضخامت بال) می‌شوند. قاعدتا وزن سپری ۴ با وزن سپری ۵ متفاوت خواهد بود.

این نکته را درنظر داشته باشید که در جدول وزن پروفیل سپری براساس اندازه لبه، این مقاطع نمره‌بندی می‌گردند. برای مثال، اگر اندازه لبه سپری ۱۰۰ میلی‌متر باشد، به عنوان سپری نمره ۱۰ شناخته می‌شود.
براساس محاسبات انجام شده، وزن سپری ۳ با طول ۶ متر، حدود ۱۰ کیلوگرم، وزن سپری ۴، برابر با ۱۵ کیلوگرم و وزن سپری ۵، برابر با ۲۱ کیلوگرم است. برای محاسبه وزن یک متر سپری، این ارقام باید بر طول یعنی ۶ متر، تقسیم شوند.
در جدول استاندارد، اندازه سپری لبه گرد از ۳۰ تا ۱۴۰ میلی‌متر و سپری لبه تیز از ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر تغییر می‌کند. اگرچه طبق جدول سپری استاندارد، طول سپری‌ها از ۶ تا ۱۲ متر متغیر است، اما اغلب به طول ۶ متر تولید می‌شوند.

جدول وزن پروفیل T

جدول سپری، از ضروری‌ترین جداول مورد نیاز مهندسان ساختمان به حساب می‌آید. به کمک این جدول و با داشتن ابعاد پروفیل T، می‌توان از وزن پروفیل سپری درب و پنجره اطلاع پیدا کرد.
پروفیل‌های T در محدوده ضخامتی ۰.۹ تا ۲.۵ میلی‌متر تولید می‌شود. در این میان ضخامت ۲ میلی‌متری کاربرد گسترده‌تری دارد.

جدول تحمل بار سپری

از آن‌جایی که سپری از جمله مقاطع مهم در ساختمان سازی به شمار می‌رود، مهندسین حین طراحی سازه و استفاده از این مقطع فولادی باید از میزان تحمل بار سپری آگاه باشند.
برای تعیین جدول تحمل بار سپری، مشخصات انواع آن از جمله جنس سپری، ابعاد آن، ضخامت و وزنی که دارد، در نظر گرفته می‌شوند.

جدول وزن سپری (پروفیل T)

روش تولید سپری آهنی

از انواع شمش فولادی در تولید سپری آهنی استفاده می‌شود. در تولید این مقطع فولادی، شمش‌هایی از نوع بلوم (Bloom) مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بلوم یا شمشه، به بیلت‌هایی با سطح مقطع مربعی، با مساحت بیش از ۲۳۰ سانتی‌متر مربع اطلاق می‌شود. اضلاع این مربع در محدوده ۱۵ تا ۳۰ سانتی‌متر متغیر است.
این مقطع اولیه در ساخت نبشی، ناودانی و بسیاری مقاطع دیگر کاربرد دارد. برای تولید سپری آهنی، بلوم با مقطع و طول مشخص به درون کوره حرارتی نورد هدایت می‌شود.
پس از رسیدن به دمای مورد نظر و عبور از قفسه‌های نورد ابتدایی، مقطع کاهش و طول افزیش می‌یابد. در انتهای خط تولید شمشه با عبور از قفسه‌های میانی و پایانی به شکل پروفیل T درمی‌آید. در این مرحله، با استفاده از دستگاه برش سپری آهنی به ابعاد دلخواه برش داده می‌شود.

تاثیر ابعاد و وزن سپری بر قیمت آن

ابعاد سپری آهنی از عوامل بسیار مهم موثر بر تعیین قیمت روز سپری به شمار می‌رود. هر چه ابعاد پروفیل سپری بیشتر باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود.
علت این تاثیر، افزایش وزن سپری همگام با افزایش ابعاد است. قیمت و وزن سپری آهنی، برای مصرف‌کننده اهمیت زیادی دارد. وزن سپری پروفیل، یکی از موارد نشان‌دهنده کیفیت محصول است. در صورتی که وزن و ابعاد سپری مطابق با استاندارد نباشد، نمی‌توان به خواص این کالا اطمینان کرد.

قیمت سپری نیز عاملی بسیار مهم در خرید است. مصرف‌کنندگان همواره به دنبال سپری با کیفیت خوب و در عین حال با قیمت مناسب‌اند.

خرید سپری در سایزهای مختلف از آیرومارت

بازرگانی فولاد آیرومارت از تامین‌کنندگان معتبر انواع مقاطع فولادی، استیل، آلومینیومی و … در بازار آهن ایران است که با سابقه بیش از ۳۵ سال فعالیت در این بازار، همواره سعی بر جلب رضایت مشتریان خود داشته است. شما می‌توانید سپری و سایر مقاطع مانند میلگرد، تیرآهن، ورق، پروفیل، نبشی، ناودانی و … را از آیرومارت و در سبدی بسیار متنوع از سایز، جنس، استاندارد، برند و … خریداری کنید. جهت استعلام روزانه قیمت این مقاطع نیز کافیست به صفحه مربوط به هر مقطع مانند صفحه قیمت میلگرد اصفهان و … مراجعه کنید.

 

منبع: edelstahl-lechner

ادمین

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
3.9/5 - (21 امتیاز)

  1. احمد
    شهریور ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۳:۴۷
    خیلی سرچ کرده بودم. این جداول از هرنظر کامل و دقیق بودن
    1. آیرومارت
      آبان ۹, ۱۴۰۰ ۱۶:۵۵
      سلام وقت بخیر برای سایر جدول های وزن میلگرد و دیگر مقاطع نیز به سایت آیرومارت مراجعه کنید.
021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.