وزن میلگرد ۸ کارخانه های ایران

3/5 - (2 امتیاز)

وزن میلگرد ۸ کارخانه های ایران

جدول وزن میلگرد 8

وزن میلگرد 8 نه تنها در تعیین قیمت آن بلکه در میزان استحکامی که در سازه ایجاد می‌کند نیز موثر است. چرا که وزن، میزان نیرویی که می‌تواند تحمل کند را نشان می‌دهد. بنابراین، وزن میلگرد 8 از ویژگی‌های مهم آن است که باید هنگام خرید مورد توجه قرار گیرد. در صفحه وزن میلگرد از وبلاگ آیرومارت می‌توانید وزن میلگرد کارخانه‌های مختلف ایران و استاندارد اشتال را ببینید. همچنین، به صورت جداگانه وزن میلگرد ۱۶ و انواع سایزها در وبلاگ آیرومارت قابل بررسی است.

۳/۵ - (۲ امتیاز)

فرمول وزن میلگرد ۸

جدول وزن میلگرد ۸

وزن میلگرد سایز ۸ اشتال، ۴.۷۴ کیلوگرم  است، اما اختلاف اندکی در وزن میلگرد ۸ کارخانه‌های مختلف دیده می‌شود که در جدول زیر، مقادیر مربوط به هر برند آورده شده است:

وزن هر شاخه میلگرد ۸
نام کارخانه وزن به کیلوگرم
آذر فولاد امین ۴/۴۱
شاهین بناب ۴/۴۴
ظفر بناب ۴/۲
کاوه تیکمه داش ۴/۵۹۶
بافق ۴/۷
فولاد گلستان ۴/۷۴
سپهر ایرانیان ۴/۷
کویر کاشان ۴/۷۴
ابرکوه ۴/۷۴
روهینا جنوب ۴/۶
پارس آرمان شفق ۵
آریا ذوب ۴/۷۴
سیادن ابهر ۴/۵
الیگودرز کلاف ۵۰۰ کیلویی

فرمول محاسبه وزن میلگرد ۸

سعی کرده‌ایم در جدول بالا وزن انواع میلگرد ۸ تولید شده توسط برندهای مختلف را بیاوریم. با این‌حال در صورتی که شما قصد خرید میلگرد ۸ کارخانه‌ای را دارید اما در این جدول آورده نشده، با استفاده از فرمولی می‌توانید وزن آن را محاسبه کنید.
فرمول محاسبه وزن میلگرد ۸ برای محاسبه وزن انواع میلگرد نظیر وزن میلگرد ۱۰، ۱۶ و ۱۸ نیز کاربرد دارد. این فرمول عبارت است از:

۱۰۰۰ / [ ۷/۸× ۳/۱۴ × طول (میلی‌متر) × شعاع (میلی‌متر) × شعاع (میلی‌متر) ] = وزن میلگرد (کیلوگرم)

بنابراین با وجود شعاع و طول میلگرد می‌توان وزن آن را محاسبه کرد. علاوه بر این فرمول، فرمول دیگری نیز برای محاسبه وزن میلگرد ۸ پیشنهاد شده است:

۱۶۲ / (سایز میلگرد) ×(سایز میلگرد) × طول (متر) = وزن میلگرد (کیلوگرم)

منظور از سایز میلگرد، همان قطر است که با قرارگیری در فرمول، امکان محاسبه وزن را می‌دهد. قطر بر حسب میلی‌متر و طول بر حسب متر در فرمول وارد می‌شود. بدین ترتیب وزن میلگرد ۸ را می‌توان محاسبه کرد:

۴/۷۴ = ۱۶۲ / (۸× ۸ × ۱۲) = وزن میلگرد ۸

وزن هر شاخه میلگرد ۸ با طول ۱۲ متر در حدود ۴/۷۴ کیلوگرم محاسبه می‌شود.

وزن میلگرد 8 ساده و آجدار

مشاهده قیمت و خرید میلگرد ۸

در این مطلب درباره این موضوع که وزن میلگرد ۸ چند کیلو است، صحبت کردیم. وزن هر مقطع فولادی، تقریبا می‌توان گفت از مهم‎‌ترین مواردی است که حین خرید و استفاده از آن، باید مورد توجه قرار داد. میلگرد ۸ تولیدشده توسط تمامی کارخانه‌های سراسر کشور را می‌توان از شرکت بازرگانی آیرومارت تهیه کرد. این مجموعه علاوه‌براینکه برای شما امکان خرید میلگرد آنلاین، تلفنی و حضوری را فراهم می‌آورد. همچنین می‌توانید قیمت روز میلگرد ۸ ، ۱۲، ۱۴، ۱۶ و … و سایر مقاطع فولادی چون قیمت تیرآهن را از آیرومارت استعلام بگیرید. برای ارتباط با کارشناسان و دریافت مشاوره، از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ با ایشان بگیرید.

احسان ناجی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
3/5 - (2 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.