عوامل موثر بر قیمت آسانسور کدامند؟

5/5 - (1 امتیاز)

عوامل موثر بر قیمت آسانسور کدامند؟

عوامل موثر بر قیمت آسانسور کدامند؟

هزینه همیشه عامل مهمی است که باید هنگام افزودن تجهیزات به ساختمان در نظر بگیرید. این امر به ویژه در هنگام نصب آسانسور بسیار اهمیت دارد. زیرا در گذشته، بسیاری از مالکان ساختمان معتقد بودند که آسانسور بسیار گران است و حتی اگر کیفیت زندگی آنها را بالا ببرد، باز هم ممکن است مقرون به‌صرفه نباشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

با این حال، امروزه تکنولوژی مدرن به تولیدکنندگان اجازه داده است تا آسانسورهای مقرون به صرفه‌ای را طراحی و مهندسی کنند که عملکرد و قابلیت اطمینان خوبی دارند. کافیست عوامل موثر بر قیمت آسانسور برای ساختمان را بشناسید تا با در نظر گرفتن آنها، آسانسور مورد نیازتان را با قیمت مناسب خریداری کنید.

بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که عوامل موثر بر قیمت آسانسور چیست، در ادامه همراه وبلاگ آیرومارت باشید.

عوامل موثر بر قیمت آسانسور

عوامل موثر بر قیمت آسانسور چیست؟

با در نظر داشتن چندین عامل، می‌توان آسانسور قیمت مناسب تهیه کرد. در ادامه این مقاله، عوامل موثر بر قیمت آسانسور را به تفصیل بررسی خواهیم کرد.

۱. برند سازنده

قیمت آسانسور بر اساس برند آن تعیین می‌شود. قیمت برندهای مختلف موجود در بازار مانند اوتیس، کونه، شیندلر، میتسوبیشی و … متفاوت است. به عنوان مثال، قیمت برندهای آسانسور آمریکایی و اروپایی از قیمت مارک‌های آسیایی بیشتر است. بنابراین، هنگام تعیین هزینه آسانسور، برند تجاری فاکتور مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

۲. نوع آسانسور

انتخاب نوع آسانسور می‌تواند هزینه‌های اضافی را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، یک آسانسور هیدرولیک احتمالا قیمت متفاوتی نسبت به آسانسور متحرک دارد.

اگر به دنبال نصب آسانسور در خانه یا یک ملک تجاری هستید، حتما باید بدانید که کدام مدل برای شما مناسب است. زیرا قیمت اهمیت زیادی دارد و انتخاب اشتباه می‌تواند هزینه را بالاتر ببرد.

۳. اندازه کابین

یکی از دیگر از عوامل موثر بر قیمت آسانسور برای ساختمان، اندازه کابین است. هنگام در نظر گرفتن اندازه کابین آسانسور، صاحبان ملک باید فضای ساختمان خود را که می‌توان آسانسور را در آن نصب کرد، در نظر بگیرند. آیا این آسانسور باید فضایی برای ویلچر و واکر داشته باشد.

به‌طور معمول، کابین‌های کوچکتر می‌توانند مقرون به صرفه‌تر باشند. زیرا فضای کمتری را اشغال می‌کنند و به کار ساختمانی کمتری نیاز دارند. البته صددرصد همیشه اینطور نیست و باز هم به نوع ساختمان و فضای داخلی کابین بستگی دارد. اما در اکثر مواقع کابین کوچکتر هزینه کمتری دارد.

محاسبه قیمت آسانسور

۴. طراحی داخل کابین

برخی از آسانسورها نمای شیشه‌ای دارند، در حالی که برخی دیگر به جای کفپوش شیشه‌ای از کف مرمر استفاده می‌کنند. فضای داخلی همه آسانسورها یکسان نیست. در نتیجه، فضای داخلی آسانسور بر ارزش بازار آن تاثیر می‌گذارد.

علاوه بر این، نور در فضای داخلی آسانسور متفاوت است. دستگاهی با نور LED نسبت به دستگاهی که دارای LCD است، نرخ متفاوتی خواهد داشت. در مقاله‌ای، به تفصیل درباره ورق کابین آسانسور و انواع آن توضیح داده‌ایم.

۵. ارتفاع جابه‌جایی

هر چه آسانسور بیشتر سفر کند، هزینه آن بیشتر است. چرا که ارتفاع حرکت آسانسور، موتور بالابر مورد استفاده را تعیین می‌کند. سازه‌های بلند با ارتفاع سفر طولانی‌تر، به موتور بالابر سریع‌تری نیاز دارند که بدون شک بر هزینه دستگاه تاثیر می‌گذارد.

۶. ابعاد ساختمان

وقتی صحبت از نصب آسانسور می‌شود، ویژگی‌های ملک اعم از مسکونی یا تجاری بودن نیز مهم است. یک ساختمان بلند به توقف‌های بیشتری نیاز دارد که به نوبه خود گران‌تر خواهد بود.

۷. سن ساختمان

قدمت ساختمان شما می‌تواند بر هزینه‌های نصب آسانسور خانه تاثیر بگذارد. به طور کلی، خانه‌های قدیمی‌تر با طرح‌بندی و فضای کمتر، به اصلاحات بیشتری برای قرار دادن آسانسور نیاز دارند.

حتی خانه‌های تازه‌ساخته ممکن است در هنگام اضافه کردن آسانسور، به چالش‌های نصب منحصر به فردی نیاز داشته باشند و شما مجبور باشید در فضا تفاوت‌هایی را ایجاد کنید. شاید این مورد بر قیمت خودِ آسانسور و تجهیزات آن تاثیر نداشته باشد، اما بر هزینه نصب آن موثر است.

عوامل موثر در قیمت آسانسور

۸. درب آسانسور

درهای انتخاب شده برای آسانسور نیز بر قیمت آن تاثیر خواهند داشت. به عنوان مثال، درب‌های اتوماتیک دارای هزینه بیشتری نسبت به درب‌های غیر اتوماتیک خواهند بود.

۹. تعداد توقف‌ها

در حالی که یک آسانسور می‌تواند چندین طبقه بالا و پایین برود، هر یک از آنها به کار ساختمانی و تنظیمات نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که آسانسور به درستی کار می‌کند.

قیمت آسانسور مسکونی چهار طبقه، بالاتر از سه طبقه مسکونی است. به طور کلی، هر چه تعداد توقف آسانسور بیشتر باشد، هزینه آسانسور بالاتر خواهد بود.

۱۰. سطح اتوماسیون

اتوماسیون مورد نیاز برای آسانسور یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار است. از درها گرفته تا کنترل‌های عملیاتی اگر اتوماتیک باشند، معمولا قیمت بالاتری دارند.

۱۱. نرخ ارز

در ایران، نرخ ارز تغییرات زیادی دارد و از آنجایی که اکثر تجهیزات آسانسور از خارج وارد می‌شوند، قیمت ارز بر قیمت سیم بکسل، ورق و … تاثیر دارد و هزینه نهایی آسانسور را بالا می‌برد. در حال حاضر، این یکی از اصلی‌ترین عوامل افزایش قیمت ساخت آسانسور محسوب می‌شود.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت آسانسور

۱۲. الزامات ویژه

آسانسورهایی که برای یک هدف خاص طراحی شده‌اند، قیمت بیشتری دارند. به عنوان مثال، آسانسور آتش‌نشانی گران‌تر از آسانسور عمومی خواهد بود. یک ورودی دوبل نیز بیش از یک آسانسور ورودی تکی هزینه خواهد داشت. در نتیجه، آسانسورهایی با ویژگی‌های متمایز، قیمت بالاتری خواهند داشت.

۱۳. نیروی کار

یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت آسانسور برای آپارتمان، هزینه نیروی کار است. برای نصب فقط نباید هزینه تجهیزات آسانسور را برآورد کنید، بلکه هر نیروی کار می‌توان برای شما هزینه‌بر باشد. بنابراین مهم است که قبل از خرید و نصب آسانسور، هزینه تعداد کارگران مورد نیاز، ساعات کار آنها و زمان پایان پروژه را در نظر بگیرید.

۱۴. قطعات آسانسور

قیمت آسانسور به قدرت موتور آن بستگی دارد. یعنی هر چه قدرت موتور این دستگاه بیشتر باشد، قیمت خرید نهایی آسانسور نیز بیشتر می‌شود. اگر می‌خواهید از این تجهیزات در ساختمان اداری یا مسکونی خود استفاده کنید، باید با در نظر گرفتن تعداد ساکنین یا استفاده‌کنندگان، آسانسوری را با قدرت موتور مناسب انتخاب کنید.

از طرفی، ریل‌های آسانسور یکی از تجهیزات اصلی آن به شمار می‌روند که از فولاد زنگ نزن ساخته شده و نقش بسیار حساس و مهمی در حرکت و عملکرد آسانسور دارند. به یاد داشته باشید که برای خرید ریل آسانسور با کیفیت بالا، باید هزینه بالایی پرداخت کنید که می‌تواند تاثیر زیادی در قیمت نهایی آسانسور داشته باشد.

در ضمن، قیمت روز ورق استیل در هزینه نهایی آسانسور تاثیر دارد. زیرا ورق یکی از اصلی‌ترین تجهیزات در ساخت آسانسور است که قیمت آن با توجه به نرخ ارز مدام تغییر می‌کند.

۱۵. هزینه ساخت و ساز مرتبط

علاوه بر موارد بالا، برای نصب آسانسور نیز باید برخی از عوامل ساختمانی در نظر گرفته شوند، زیرا هزینه‌های اضافی را به همراه خواهند داشت.

این هزینه‌ها عبارتند از: اندازه گودالی که باید حفر شود، هرگونه نیاز الکتریکی، ایجاد احتمالی دیوار ساختاری و افزودن احتمالی یک تیر بالابر. شاسی کشی آسانسور که یکی از فعالیت‌های الزامی برای ساخت آسانسور است در مقاله‌ای مورد بررسی قرار گرفته است.

هزینه ساخت آسانسور

خرید انواع ورق و سیم بکسل برای آسانسور

همانطور که مطالعه کردید، عوامل مختلفی بر قیمت آسانسور تاثیر دارند که تجهیزات و نرخ ارز از مهمترین آنها محسوب می‌شوند. بنابراین، شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت و خرید انواع ورق مانند ورق استیل براق یا قیمت سیم بکسل آسانسور، وارد سایت آیرومارت شوید و هزینه‌های روز را مشاهده کنید. زیرا قیمت ارز بر این تجهیزات اثر دارد، بنابراین قیمت‌ها می‌توانند حتی به‌صورت روزانه جابه‌جا شوند.

در ضمن، شما به یک منبع معتبر نیاز دارید که آیرومارت با سابقه‌ای درخشان در خدمت شماست. همچنین، جهت کسب اطلاعات بیشتر، کافیست با شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید تا کارشناسان مجرب شما را راهنمایی کنند.

غزاله کریمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (1 امتیاز)

021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.