در ساخت کابین آسانسور از چه ورقی استفاده می‌شود؟

4.5/5 - (4 امتیاز)

در ساخت کابین آسانسور از چه ورقی استفاده می‌شود؟

ورق استیل آسانسوری

ورق آسانسور یکی از مهمترین متریالی محسوب می‌شود که پیش از ساخت آسانسور باید برای خرید آن برنامه‌ریزی کنید. زیرا زیبایی، دوام و مقاومت بالای آسانسور تا حد زیادی به ورق مورد استفاده در آن بستگی دارد.

۴.۵/۵ - (۴ امتیاز)

یکی از بهترین آنها ورق استیل آسانسوری است که تمام ویژگی‌های عنوان شده را فراهم می‌کند. از این رو پیشنهاد می‌کنیم در ادامه همراه وبلاگ آیرومارت باشید تا بیشتر درباره ورق مورد نیاز برای ساخت آسانسور صحبت کنیم.

ورق استیل آسانسوری

مزایای استفاده از ورق استیل آسانسوری

آسانسورهایی که با ورق های استیل ساخته می‌شوند، جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین انواع در بازار به حساب می‌آیند. زیرا ورق استیل برای آسانسور ظاهری جذاب را به وجود می‌آورد و فضای دلنشینی را برای سرنشینان ایجاد می‌کند. ورق استیل به دلیل ظاهر زیبا و شیک توجه صاحبان ملک زیادی را به خود جلب کرده است.

از ویژگی‌های دیگر ورق های استیل می‌توان به دوام بالا، مقاومت زیاد در برابر فشار و ضربه، مقاومت در برابر تغییر رنگ و زنگ‌زدگی اشاره کرد. به همین دلیل است که استفاده از ورق استیل مورد توجه بسیاری از افراد به ویژه صاحبان ساختمان‌های تجاری و مسکونی قرار گرفته است. همچنین استحکام و طول عمر آسانسور را افزایش می‌دهد. ورق های استیل در طرح‌ها، رنگ‌ها و ابعاد مختلف ساخته می‌شوند و برای هر بخش از آسانسور ضخامت‌های متفاوتی تعیین می‌شود.

ورق استیل کابین آسانسور به جهت زیبایی، استحکام در برابر ضربه و مقاومت زیاد در برابر بار و فشار در کابین، به کار می‌رود. به همین دلیل است که این بخش از آسانسور به استحکام و عمر طولانی نیاز دارد.

کابین آسانسور را می‌توان در سایزها و شکل‌های مختلفی مثل ام دی اف، تمام استیل و … ساخت. همانطور که در مقاله شاسی کشی آسانسور به آن اشاره شد، کابین در داخل قاب ساخته شده با نبشی، در یمان طبقات جابجا می‌شود.

ورق استیل نمونه‌ای از جدیدترین مدل‌ها و طرح‌های پرکاربرد در کابین است. از این‌رو امروزه سقف، کف و دیوارهای داخل آسانسور را با استیل می‌سازند و طراحان این مدل را به دلیل زیبایی آن پیشنهاد می‌دهند.

از ورق های استیل برای پوشش درب آسانسور نیز استفاده می‌شود. این ورق علاوه بر زیبایی، دوام و مقاومت در برابر هرگونه ضربه و فشار را افزایش می‌دهد. اگر ورق درب آسانسور از نوع استیل باشد، هنگام باز و بسته شدن جذابیت خاصی را برای افراد ایجاد می‌کند.

البته ورق های استیل معمولا با توجه به سطح مورد استفاده در ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند. با اینکه ورق آسانسور به زیرسازی زیادی احتیاج ندارد، اما نکته مهم این است که مراحل خمش و برش به شکل دقیقی صورت بگیرد.

مزیت ورق استیل آسانسوری

انواع ورق استیل آسانسوری

ورق های استیل با توجه به کاربرد در طرح‌ها و ضخامت‌های مختلفی ساخته می‌شوند. این ورق‌ها عبارتند از:

۱. ورق استیل طرحدار

استیل طرحدار آسانسور یکی از زیباترین ورق‌های مورد استفاده برای آسانسور است. این محصول معمولا در اشکال مختلف به صورت برجسته کاری یا طرح‌های سه بعدی ساخته می‌شود. جهت به وجود آوردن آن طراح باید از ورق گرم و ورق سرد قیمت مناسب استفاده کند.

این محصول ضخامت کم و سطحی صاف و براق دارد. درخشندگی آن به دلیل صیقلی بودن سطح آن است. رنگ منحصر به فرد استیل طرحدار نظر مشتریان زیادی را به خود جلب می‌کند.

ویژگی‌هایی مانند ضد خش بودن، ضد فرسایش بودن، خاصیت ارتجاعی بالا، خاصیت جوش‌پذیری بالا، باعث شده‌اند که این محصول با کیفیت و پرکاربرد در طول زمان و در هر آب و هوایی در صدها طرح و اندازه عرضه شود.

لازم به ذکر است استیل طرحدار با گریدهای مختلف و طراح‌های گوناگونی مثل مات، ساده، براق و رنگی (طلایی، مسی، آبی و مشکی) تولید می‌شود. برخی از انواع ورق استیل طرحدار، مثل ورق استیل طلایی، در آسانسورسازی بسیار کاربرد دارد.

۲. ورق استیل براق

این ورق با ضخامت ۷ دهم میلی ساخته می‌شود، زیرا ضخامت کمتر آن باعث ایجاد موج در درب می‌شود و به دلیل آینه‌ای بودن موج را به وضوح منعکس می‌کند.

این استیل زیبایی و جذابیت زیادی دارد، اما از آنجایی که نسبت به سایر ورق‌ها در برابر خش حساس‌تر است، در مقابل خط و خش هم باید بیشتر از آن مراقبت کنید.

بنابراین اکثر اوقات این ورق استیل آسانسوری برای ساختمان‌های لوکس استفاده می‌شود. تفاوت قیمت ورق استیل براق با ورق استیل مات، به دلیل پرداخت سطحی آن است.

۳. ورق استیل خش دار

این نوع ورق را می‌توان با ضخامت ۶ دهم میلی در آسانسور به کار برد. ورق استیل خشدار نسبت به سایر ورق‌ها دارای خش‌های متوسطی است که البته زیبایی و جذابیت خاصی را به آسانسور می‌بخشد.

۴. ورق استیل گندمی

این نوع ورق باید با ضخامت ۵ دهم میلی باشد و مهمترین تفاوت این ورق با سایر ورق‌ها، مقاومت کم آن در برابر خش است. ورق استیل گندمی عمدتا در اماکن اداری، تجاری و مکان‌های پر رفت و آمد کاربرد دارد.

ورق استیل گندمی

هنگام نصب ورق استیل آسانسور، به نکات زیر توجه کنید:

ورق استیل آسانسور به دلیل حساسیتی که دارد، باید به صورت حرفه‌ای توسط یک فرد با تجربه و متخصص نصب شود. این بخش دارای اصول فنی و نکات مهمی است و برای داشتن پروژه‌ای تمیز، باید آنها را به درستی رعایت کنید. این نکات را می‌توان به طور خلاصه بیان کرد:

  • نوع ورق استیل مورد نیاز را از نوع باکیفیت انتخاب کنید
  • سطح مورد نظر را برای استیل کاری آسانسور اندازه‌گیری کنید
  • خم و برش ورق را با توجه به ابعاد دقیق، انجام دهید
  • زیرسازی ورق را بر اساس نوع و کیفیت ورق انجام دهید

در مرحله نصب باید دقت بالایی به خرج بدهید، یعنی به طوری که هیچ گونه ضربه و خط و خشی روی ورق ایجاد نشود. همچنین پیچ و مهره یا جوشکاری نباید در محل اتصال قابل مشاهده باشند.

در بسیاری از موارد از قرنیزها در دیوارهای پایینی آسانسورها کاربرد دارد. بنابراین قرنیزها با ورق استیل یا پروفیل صنعتی و استیل تولید می‌شوند. برای خرید پروفیل استیل طلایی و یا ورق حتما به سایت آیرومارت سر بزنید.

استیل آسانسور باید توسط فرد ماهر و متخصص صورت بگیرد و اگر توسط افراد مبتدی و غیرحرفه‌ای انجام شود، ورق‌ها در مدت کوتاهی روی هم ساییده شده و روی آنها خراش ایجاد می‌شود.

در چنین شرایطی تمام زیبایی و آسانسور استیل خراب خواهد شد و باید تعویض گردد. همچنین باید به ورق زیر درب آسانسور و فاصله بین درب‌ها دقت کنید. برای کاهش این شکاف و جلوگیری از اصطکاک، ضخامت درب را نیم سانت کم می‌کنند.

قیمت ورق استیل آسانسوری

هزینه ورق استیل آسانسور با توجه به عواملی مانند ابعاد کابین، نوع آسانسور و مقدار ورق‌های مصرفی محاسبه می‌شود. آیرومارت یک شرکت معتبر در صنعت فولاد به حساب می‌آید و با ارائه بهترین قیمت ورق استیل در انواع مختلف، همچون قیمت ورق استیل طلایی، ورق‌های باکیفیت بالا را در اسرع وقت به شما مشتریان عزیز ارائه می‌دهد. جهت اطلاع از لیست قیمت‌ها می‌توانید به بخش قیمت ورق در سایت ما سر بزنید یا با شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید.

منبع: mahabalisteel

رویا سبزعلی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4.5/5 - (4 امتیاز)

  1. محنا
    دی ۱۳, ۱۴۰۰ ۱۶:۵۵
    ورق اسانسور فقط ورق آیینه ای که ادم خودشو توش ببینه :))))))))
    1. آیرومارت
      اردیبهشت ۴, ۱۴۰۱ ۱۶:۵۴
      درسته. از ورق استیل براق هم به دلیل ظاهر آیینه‌ای و جذابش در ساخت آسانسور استفاده می‌شه.
021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.