همه چیز درباره کارخانه لوله گستر اسفراین

4.6/5 - (8 امتیاز)

همه چیز درباره کارخانه لوله گستر اسفراین

لوله اسفراین

کارخانه لوله گستر اسفراین، در سال 1384، با زیربنای 124000 متر مربع در زمینی به مساحت 210 هکتار در این شهر، احداث شد. این مجموعه با دارا بودن 27800 تن ماشین‌آلات صنعتی و بر مبنای فناوری‌ها و استانداردهای روز دنیا در سال 1385 آغاز به کار کرد.

۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)

لوله گستر اسفراین به عنوان یکی از کارخانه‌های برتر کشور در لیست محدود تولیدکنندگان لوله های فولادی مانیسمان از جمله لوله های جداری – مغزی، فعالیت می‌کند. تولیدات این کارخانه در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مصرف کنندگان و صنایعی که قصد خرید لوله را دارند، از طریق مراجعه به شرکت‌های بازرگانی چون شرکت آیرومارت، می‌توانند نیاز خود را تامین کنند. پیش از خرید مقاطع، استعلام قیمت هر یک از این محصولات از جمله قیمت لوله اهمیت بالایی در انتخاب برند، مرکز عرضه‌کننده و عوامل دیگری چون زمان خرید دارد.

با آیرومارت همراه باشید تا از فعالیت یکی از برترین تولیدکنندگان لوله مانیسمان در سراسر کشور آشنا شوید.

لوله مانیسمان اسفراین

لوله مانیسمان لوله گستر اسفراین

کارخانه لوله گستر اسفراین لوله مانیسمان صنعت نفت، گاز و پتروشیمی تولید می‌کند.

شرکت لوله گستر اسفراین، در زمینه تولید لوله مانیسمان فعالیت دارد و به عنوان اولین کارخانه تولید لوله بدون درز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در ایران شناخته می‌شود. لوله های مانیسمان یا لوله های بدون درز، نسبت به انواع لوله درزدار، استحکام و تحمل فشار بالاتری دارند. به همین دلیل برای انتقال سیالات با فشار و دمای بالا کاربرد بالایی دارند.

از انواع لوله مانیسمان به عنوان لوله های تحت فشار در صنایع زیر استفاده می‌شود:

  • انتقال نفت و گاز
  • مخازن بویلرها
  • کمپرسورها

کارخانه مانیسمان اسفراین، بر مبنای استاندارد API 5CT انواع لوله بدون درز را در اندازه‌های متنوع برای استفاده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی تولید می‌کند.

برخی افراد با شنیدن نام لوله API و لوله مانیسمان سردرگم می‌شوند. شایان ذکر است که API به استاندارد تولید انواع لوله درزدار و بدون درز اشاره دارد. در مقاله تفاوت لوله مانیسمان و لوله API، درباره این دو گروه بزرگ لوله فولادی، بیشتر بخوانید.

انواع لوله مانیسمان به عنوان لوله معمولی و جداری شناخته شده و تحمل فشار بالایی دارند. از این‌رو برای استفاده در فرایند بهره‌برداری نفت و گاز طبیعی، مناسب به شمار می‌روند. انواع لوله مانیسمان اسفراین تحت نورد سرد یا گرم تولید شده و با گریدهای زیر معرفی می‌شوند:

  • لوله مانسمان J55
  • لوله مانیسمان K55
  • لوله نورد P110
  • لوله N80
  • لوله L80-1

لوله مانیسمان J55 معمولاً برای چاه‌های کم عمق و نسبتاً کم‌فشار استفاده می‌شود. لوله با گرید K55 مشابه J55 است، با این تفاوت که حداقل استحکام کششی K55 بیشتر است.

برخلاف‌ لوله‌های مذکور که طی فرایند نورد سرد تولید می‌شوند، لوله P110، لوله N80 و لوله L80-1 از فرایند نورد گرم حاصل می‌گردند. لوله P110، استحکامی بالا داشته و در چاه‌های عمیق با فشار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

واحدها و خطوط تولیدی کارخانه لوله گستر اسفراین

کارخانه لوله گستر اسفراین

شرکت لوله گستر اسفراین از تکنولوژی‌های روز دنیا در خطوط تولید خود استفاده می‌کند.

مجموعه تولیدی لوله گستر اسفراین دارای ۵ خط تولید است:

  • خط نورد (پیلگر)
  • خط عملیات حرارتی
  • خط کوپلینگ (اتصالات)
  • خط کیسینگ (Casing)
  • خط تیوبینگ (Tubing)

در ادامه، تجهیزات هر خط تولید مورد بررسی قرار می‌گیرند.

خط نورد (پیلگر)

در خط نورد پیلگر شرکت لوله گستر، شمش‌ها و بیلت‌های گرد فولادی به عنوان ماده اولیه وارد شده و تبدیل به لوله مانیسمان می‌شوند. به طور کلی جنس این بیلت‌ها، فولادهای ساده کربنی و کم آلیاژ است. ظرفیت اسمی خطوط نورد این کارخانه ۱۲۰ هزار تن در سال ثبت شده است.

در فرایند تولید لوله مانیسمان، ابتدا بیلت تا دمای ۱۳۵۰ درجه سانتی‌گراد حرارت دیده و سپس پوسته زدایی می‌شود. در گام بعد، همزمان با عبور ماندرل از مرکز بیلت و سوراخ‌کردن آن، قطعه از بین دو غلتک نوردی با زاویه انحراف ۴-۶ درجه نسبت به محور آن، عبور می‌کند. در همین حین، بیلت به پوسته‌ای توخالی و ضخیم تبدیل می‌شود.

سپس، پوسته ضخیم، به دو دستگاه پیلگر منتقل شده و طی نورد مجدد، ضخامت و قطر آن کنترل می‌گردد. در نهایت لوله خام، پس از عبور از مراحل تاب‌گیری و کنترل ابعاد، آماده انتقال به انبار خواهد بود.

انواع لوله مانیسمان لوله گستر اسفراین تحت استانداردهای API، ASTM، BS و DIN تولید می‌شوند. قطر لوله های فولادی تولید شده در خط نورد کارخانه، در محدوده ۱۷۷.۸ تا ۴۰۶.۴ میلی‌متر و ضخامت آن‌ها در بازه ۱۰ تا ۳۰ میلی‌متر قرار گرفته است.

خط عملیات حرارتی

خط عملیات حرارتی کارخانه لوله اسفراین، جهت بهبود خواص مکانیکی لوله‌ها و سفارشی‌سازی آن‌ها در حال کار است. کوره سخت کاری، خط کوئنچ و کوره تمپر تجهیزات مهم خط عملیات حرارتی به شمار می‌روند. ظرفیت این خط ۱۰۰ هزار تن در سال ثبت شده است.
در نهایت پس از کنترل ابعاد و تاب‌گیری، لوله‌هایی با قطر ۱۱۴.۳ تا ۴۰۶.۴ میلی‌متر و طول ۷ تا ۱۵ متر تولید می‌شود.

خطوط تکمیلی

این کارخانه دارای دو خط تکمیلی کیسینگ و تیوبینگ است.
در خط تیوبینگ کارخانه، مطابق با استاندارد دو نوع لوله رزوه دار تولید می‌شود:

  • لوله رزوه‌دار بر اساس استاندارد API شامل STC_LTC_BTC
  • رزوه ویژه کارخانه لوله گستر از جمله PJE

ماشین کاری رزوه‌های لوله‌های این خط در اندازه ۴۸.۳ تا ۱۷۷.۸ میلی‌متر با طول ۷ تا ۱۵ متر، توسط دو دستگاه رزوه زنی دوبل در دو سر لوله‌ها انجام می‌شود. ظرفیت تولید این خط ۵۰ هزار تن در سال ثبت شده است. لوله های تیوبینگ جهت عبور هوای ابزار دقیق یا سیالات مورد اندازه‌گیری، استفاده می‌شوند.

در خط کیسینگ، رزوه‌زنی لوله‌هایی با اندازه قطر ۱۱۴.۳ تا ۴۰۶.۴ میلی‌متر و در محدوده طولی ۷ تا ۱۵ میلی‌متر توسط دستگاه‌های CNC انجام می‌شود. سپس بر یک سر این لوله‌ها، کوپلینگ مخصوص آن بسته می‌شود. لوله های کیسینگ، توسط رزوه انتهایی به هم متصل می‌شوند. این لوله های فولادی برای قرارگیری در چاه کاربرد دارند.

خط کوپلینگ (اتصالات)

در سراسر جهان تعداد کمی از خطوط کوپلینگ به صورت کاملا خودکار فعالیت می‌کنند که یکی از آن‌ها در شهر اسفراین قرار گرفته است. این خط با ظرفیت اسمی ۲۵۰ هزار قطعه در سال، چهار اره برش لوله و دو دستگاه شات بلاست دارد.

بازرسی و تست قطعات در کارخانه لوله گستر اسفراین

لوله بدون درز اسفراین

تمامی تولیدات لوله گستر اسفراین در واحد کنترل کیفیت، بازرسی می‌شوند.

بررسی عیوب قطعات تولید شده در کارخانه اسفراین به روش‌های مختلف انجام می‌گیرد. سختی، عیوب طولی و عرضی در سطوح داخلی و خارجی، ضخامت و ابعاد تمامی قطعات به روش‌های غیرمخرب مورد بررسی قرار می‌گیرند. تست‌های مخربی چون تست کشش، سختی، ضربه و متالوگرافی نیز جهت تضمین کیفیت انجام می‌شوند.

قیمت لوله اسفراین

قیمت لوله مانیسمان تولید شده توسط کارخانه لوله گستر اسفراین، به ابعاد، کیفیت و قیمت ماده ورودی به کارخانه بستگی دارد. قیمت لوله اسفراین همانند دیگر مقاطع فولادی، وابسته به عوامل متعددی چون آلیاژ مورد استفاده در تولید، نرخ ارز و قیمت ماده ورودی به کارخانه نوسان دارد.

قیمت لوله مانیسمان لوله گستر اسفراین، به دلیل بالاتر بودن استحکام، فرایند تولید خاص و تجهیزات ویژه، نسبت به لوله درزدار بیشتر است.
مصرف‌کنندگان و صنایع می‌توانند، جهت خرید لوله مانیسمان لوله گستر به مراکز بازرگانی معتبری چون آیرومارت مراجعه نمایند.

خرید محصولات لوله گستر اسفراین از آیرومارت

مقاطع فولادی انواع مختلفی دارند که هر کدام باید با توجه به نیاز مصرف‌کننده مورد استفاده قرار گیرد. شرکت بازرگانی آیرومارت به عنوان یکی از تامین‌کنندگان برتر مقاطع فولادی در سراسر کشور، سبدی گسترده از محصولات به صنایع عرضه می‌کند.

کارشناسان فنی آیرومارت همواره آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. اگر شما برای خرید مقاطع مورد نیاز خود در کسب و کارتان با مشکل روبرو شده‌اید، می‌توانید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید. علاوه بر فروش لوله مانیسمان و دیگر مقاطع فولادی، خدماتی چون برش، خمکاری و جوشکاری توسط این مجموعه ارائه می‌شود.

همچنین کارشناسان مالی آیرومارت، با بررسی هفتگی بازار مقاطع فولادی به خریداران کمک می‌کنند تا از شرایط بازار آگاه شوند. جهت استعلام قیمت روز انواع لوله فولادی مانند قیمت لوله آب، گاز، لوله استیل، گالوانیزه و …، می‌توانید به صفحه قیمت‌های آیرومارت مراجعه نمایید. این مجموعه در صفحات مجازی خود در اینستاگرام و تلگرام اخبار، اطلاعیه‌ها و قیمت‌های روز مقاطع فولادی را قرار می‌دهد.

احسان ناجی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4.6/5 - (8 امتیاز)

  1. عطا
    شهریور ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۵:۴۵
    خیلی مطلب خوبی بود. اگر راجع به همه کارخونه هامطالب اینچنینی داشتین خیلی عالی میشد.
    1. آیرومارت
      مهر ۶, ۱۴۰۰ ۱۵:۲۰
      سلام دوست عزیز در وبلاگ آیرومارت می‌توانید درباره دیگر کارخانه‌های تولیدکننده مقاطع فولادی در ایران بیشتر بخوانید
  2. شبخیز
    مهر ۴, ۱۴۰۰ ۱۶:۵۶
    سمت خراسان به جز کارخانه لوله گستر اسفراین از چه کارخانه ای می تونیم خرید انجام بدیم؟
    1. آیرومارت
      مهر ۶, ۱۴۰۰ ۱۵:۱۷
      با سلام در اطلس تولیدکنندگان لوله فولادی در ایران از نزدیکترین کارخانه تولید لوله به محل زندگی خود، اطلاع پیدا کنید.
  3. کمیلی
    مهر ۸, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۱
    امکان خریدمحصولات لوله گستر از آیرومارت هست؟
    1. آیرومارت
      مهر ۸, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۰
      سلام. بله. تمام محصولات فولادی از بازرگانی آیرومارت قابل خریداری است.
  4. بهاره
    خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۱۴:۳۸
    کارخونه لوله گستر اسفراین لوله مانیسمان در حال حاضر تولید نمیکنه.اگر تولید کنده میشه تنها کارخونه ای که لوله مانیسمان رو تو سایزهای بالا هم میده به بازار
    1. آیرومارت
      خرداد ۴, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۷
      سلام. در میان تولیدکنندگان لوله در ایران، گروه ملی و لوله دقیق کاوه به عنوان تولیدکننده لوله مانیسمان شناخته می‌شوند.
021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.