عوامل موثر بر قیمت انواع لوله استیل

5/5 - (2 امتیاز)

عوامل موثر بر قیمت انواع لوله استیل

عوامل-موثر-بر-قیمت-لوله-استیل

لوله استیل از جنس فولاد زنگ نزن (Stainless steel) است که در صنایع مختلف کاربرد دارد. لوله استیل بر قیمت نهایی اثرگذار است به همین علت استعلام قیمت لوله استیل و اطلاع از عوامل موثر بر آن می تواند در کاهش هزینه های ساخت نقش مهمی را ایفا کند. در این مقاله به بررسی عوامل موثر بر تغییرات قیمت استیل می‌پردازیم.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

لوله استیل صنعتی

لوله استیل به دلیل ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در استعلام قیمت لوله استیل قطر ۸ به بالا باید به عواملی مانند گرید آلیاژ مورد استفاده، قیمت ارز، مواد خام، نفت و عرضه و تقاضا توجه شود. به صورت کلی به دلیل به کار رفتن عناصر آلیاژی گران قیمت مانند کروم و نیکل در ساخت لوله استیل قیمت آن بیشتر از لوله فولادی ساده کربنی است.

تقسیم بندی لوله استیل

لوله استیل صنعتی

لوله استیل صنعتی از انواع پرکاربرد لوله است و به دلیل کاربردهای حساس آن، عموما به صورت بدون درز تولید می شود. به دلیل روش تولید و آلیاژ مورد استفاده در این نوع لوله، قیمت آن نسبت به لوله های دیگر بالاتر است. در استعلام قیمت لوله استیل حتما باید به روش تولید و کاربرد لوله توجه شود. این محصول از شمش آلیاژی تولید می شود. قیمت شمش بر تغییرات قیمت استیل اثرگذار است. آلیاژ مورد استفاده در این نوع لوله ۳۰۴ و ۳۱۶ است. هر کدام از این آلیاژها خواص منحصر به فردی دارند که بسته به کاربرد، از آن ها استفاده می‌شود. این لوله در سایزهای متنوعی تولید می‌شود که باعث تغییر در وزن می شود و از عواملی است که در استعلام قیمت لوله استیل مورد توجه قرار می گیرد.

لوله استیل صنایع غذایی

به دلیل حساسیت مواد غذایی و واکنش پذیری بسیار بالای آن ها با فولاد، در ساخت تجهیزات این صنعت از لوله استیل استفاده می شود. حضور عناصر آلیاژی مانند کروم در ماده اولیه این لوله سبب می شود واکنش پذیری آن کاهش یابد. لوله استیل صنایع غذایی معمولا از نوع لوله درزدار است و در تولید آن از ورق استیل استفاده می شود. تغییرات قیمت ماده به کار رفته در ساخت ورق فولادی بر لوله استیل اثرگذار است. آلیاژ مورد استفاده در ساخت لوله استیل صنایع غذایی استیل ۳۰۴ یا استیل ۳۰۴L است.

لوله استیل صنایع غذایی

لوله استیل دکوراتیو

استیل سطح براق تر و روشن تری نسبت به فولاد ساده کربنی دارد و به همین علت از آن در صنایع دکوراتیو استفاده می شود. کاربرد لوله استیل دکوراتیو در ساخت لوازم خانگی و دکوراسیون داخلی و خارجی سازه ها است. این لوله از نوع درزدار است و از ورق استیل براق مات یا خشدار تولید می شود. تغییرات قیمت استیل به کار رفته در این لوله متاثر از قیمت ورق مورد استفاده در ساخت آن می باشد. کیفیت جوش به کار رفته در تولید لوله استیل دکوراتیو از حساسیت کمتری نسبت به دو نوع دیگر برخوردار است و همین موضوع باعث کمتر بودن قیمت آن نسبت به دو نوع دیگر لوله است.

علاوه بر مواردی مانند ماده اولیه (شمش یا ورق)، گرید آلیاژی، روش تولید و حساسیت کاربرد عوامل دیگری نیز وجود دارد که بر تغییرات قیمت استیل اثرگذار است و بین انواع مختلف لوله ها یکسان است. در ادامه به بررسی این عوامل می پردازیم.

وزن و ابعاد

در استعلام قیمت لوله اولین سوال پس از مشخص شدن نوع لوله، وزن و ابعاد آن می باشد. وزن لوله به کمک جدول اشتال لوله و فرمول های مربوطه مشخص می شود.

عرضه و تقاضا

مانند هر کالای دیگری قیمت استیل هم با توجه به نمودار عرضه و تقاضا و اثر این دو عامل تعیین می شود. زمانی که نیاز جامعه به استیل افزایش یابد تقاضا برای خرید آن بیشتر می شود و در صورت ثابت بودن میزان عرضه، قیمت استیل بالا می رود. در صورتی که میزان عرضه لوله استیل کاهش و تقاضا برای آن افزایش یابد، قیمت به طور چشمگیری بالا می رود.

تغییرات قیمت استیل به شدت به تقاضا برای آن وابسته است. وقتی تقاضا افزایش یابد، کارخانه های تولیدکننده سعی می کنند نیاز بازار را با افزایش حجم تولیدی برطرف کنند به همین علت تجهیزات بیشتری به کار برده شده و نیروی انسانی بیشتری برای کار استخدام می شود همه این عوامل سبب افزایش هزینه های کارخانه و در نهایت سبب افزایش هزینه پرداختی برای لوله استیل می شود.

قیمت دلار و ارز

حمل و نقل لوله استنلس استیل

مانند بسیاری از صنایع دیگر تغییرات قیمت استیل متاثر از قیمت ارز و دلار است. معاملات در سطح بین المللی عموما با دلار انجام می شود و نوسانات قیمت ارز تاثیر مستقیمی بر استیل دارد. واردات و صادرات فولاد از صنایع مهم کشور می باشد. تغییر قیمت ارز باعث تغییر در ارزش پول ملی شده و در نتیجه مواد وارداتی با قیمت متفاوتی تامین می شوند. از طرفی هزینه تعمیر تجهیزات و ابزارآلاتی که توسط کشورهای خارجی انجام می شود هم تغییر می کند. همه این عوامل سبب می شود که در استعلام قیمت لوله استیل به نوسانات ارز توجه ویژه ای شود.

قیمت مواد خام

ماده خام مورد استفاده در تولید استیل، سنگ آهن است. هزینه استهلاک تجهیزات استخراج سنگ آهن از معادن، هزینه حمل و نقل و نیروی انسانی از عواملی است که پیش از استعلام قیمت لوله استیل باید مورد توجه قرار بگیرد.

قیمت نفت

تغییر در قیمت نفت باعث تغییرات قیمت استیل می شود. در فرآوری و جابجایی استیل، مهمترین ماده مورد استفاده نفت است. معمولا ۱۵ درصد هزینه های تولید فولاد مربوط به نفت است. نفت در صنعت تولید فولاد و استیل به صورت مستقیم در تولید و فرآوری و جابجایی و حمل نقل استفاده می شود.

حمل و نقل

فولاد مورد نیاز صنایع مختلف از کارخانجات داخلی و خارجی تامین می شود. کشورهایی که تولید داخلی ندارند باید فولاد و استیل مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر تهیه کنند. در این کشورها در استعلام قیمت لوله استیل علاوه بر هزینه ماده اولیه، ساخت و تولید باید فاکتور هزینه جابجایی و حمل و نقل نیز لحاظ شود.

همچنین در کشورهایی که تولید داخلی دارند هرچه محل تخلیه بار از کارخانه مورد نظر دورتر باشد هزینه بیشتری باید پرداخت شود.

تورم جهانی

عمده فولاد و استیل جهان توسط کشورهای در حال توسعه تامین می شود. تورم و افزایش قیمت ها در این کشورها سبب افزایش قیمت فولاد می شود. کارخانجات خریدار اتصالات لوله فولادی و لوله تولید شده توسط کشورهای در حال توسعه باید هزینه بیشتری را با توجه به تورم آن مناطق پرداخت کنند.

قراضه های آهنی و استیل

ضایعات آهنی

ضایعات و قراضه های آهنی به عنوان مواد اولیه در تولید فولاد، نقش بسزایی بر هزینه پرداختی لوله استیل دارند. قیمت ضایعات بر اساس قیمت روزانه فولاد تعیین می شود. تغییرات قیمت استیل توسط کارخانه های بزرگ تعیین نمی شود و مصوبه های خاص خود را دارد.

تغییرات قیمت استیل بر قیمت محصولات مرتبط با این صنعت به شدت موثر است. هرگونه تغییرات قیمت استیل در بازار، به صورت مستقیم بر قیمت محصولات صنایع مرتبط با آن همراه است.

برای استعلام قیمت لوله استیل ۳۰۴، ۳۱۶ و نیز اطلاع از تغییرات آن می توانید با کارشناسان آیرومارت تماس بگیرید.

ادمین

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (2 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.