ورق آلومینیوم آجدار چه ویژگی‌هایی دارد؟

5/5 - (2 امتیاز)

ورق آلومینیوم آجدار چه ویژگی‌هایی دارد؟

ورق-آلومینیوم-آجدار

ورق آلومینیوم به دلیل سبکی، انعطاف پذیری بالا و مقاومت به خوردگی و اکسیداسیون در صنایع مختلف کاربرد زیادی دارد. در این مقاله از وبلاگ آیرومارت به بررسی ورق آلومینیوم آجدار، ویژگی ها و کاربرد آن می‌پردازیم.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

ویژگی های آلومینیوم

آلومینیوم یک فلز سبک وزن با خواص منحصر به فرد است. وزن کم این فلز باعث شده در صنایع مختلف به کار برده شود. نقطه ذوب آلومینیوم نسبت به سایر فلزات صنعتی کمتر است (حدود ۷۰۰ درجه سانتیگراد). همچنین ویژگی های دیگر آن از جمله مقاومت به خوردگی، مقاومت در برابر اکسیداسیون و زنگ زدگی سبب شده استفاده از آن در محیط های با خوردگی بالا افزایش یابد. انعطاف پذیری بالای آلومینیوم باعث بهبود ویژگی هایی از جمله خمکاری، فرم پذیری و نوردکاری شده است. با کلیک روی لینک ویدیو خمکاری فلزات  را مشاهده کنید.

آلیاژهای آلومینیوم به دو شکل ریختگی و کارپذیر تولید می‌شوند. به دلیل سیالیت بالا این فلز قابلیت ریخته گری خوبی دارد و تولید قطعات به هندسه پیچیده به استفاده از این ماده به راحتی انجام می شود.

ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم در دو نوع بی رنگ و رنگی و به صورت رول و ورق عرضه می شود. به دلیل مقاومت به خوردگی و اکسیداسیون خوب، وزن کم، انعطاف پذیری بالا و قیمت مناسب ورق آلومینیوم در صنایع مختلف به صورت گسترده کاربرد دارد. ورق آلومینیوم در انواع مختلف به بازار عرضه می شود ازجمله انواع آن می توان به ورق آلومینیوم آجدار ، رنگی، کامپوزیت و پانچ شده اشاره کرد.

ورق آلومینیوم رول فرم در ابعاد مختلف عرضه می شود. همچنین می توان آن را به صورت های مختلف کرکره، شادولاین، ذوزنقه و دامپا تولید کرد. تنوع رنگی بالای ورق آلومینیوم به دلیل قابلیت رنگ پذیری خوب آن باعث شده کاربرد گسترده ای پیدا کند. علاوه بر این سطح ظاهری تمیز، براق و زیبا باعث شده که مورد توجه بسیاری از صنایع قرار بگیرد. برای اطلاع از قیمت ورق آلومینیوم و قیمت ورق آلومینیوم رنگی، به سایت آیرومارت مراجعه کنید.

انواع ورق آلومینیوم

با توجه به اینکه آلیاژ مورد استفاده در ساخت ورق، انواع مختلفی وجود دارد. سری ۱۰۰۰ ماده مورد استفاده برای ساخت ورق های پرمصرف و رایج در بازار است. ورق های ۱۰۵۰، ۱۰۶۰، ۱۰۷۰، ۱۱۰۰ و ۱۲۰۰ در این دسته قرار دارند. از ویژگی های این مجموعه می توان به مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی، زنگ زدگی، دمای بالا و همچنین قابلیت ماشینکاری خوب اشاره کرد. از این محصولات در ساخت لوازم آشپزخانه، دیگ بخار، مبدل های حرارتی و پوشش های عایق حرارتی استفاده می شود.

در کاربردهایی که چقرمگی شکست، استحکام بالا در برابر سرما، قابلیت ماشینکاری، لحیم کاری و جوشکاری خوب مد نظر باشد از ورق ۲۰۲۴ استفاده می شود. نکته منفی در استفاده از این ورق مقاومت کم آن در مقابل خوردگی و زنگ زدگی می باشد.

ورق آلومینیوم ۵۰۰۰ به دلیل مقاومت بالا به خوردگی و زنگ زدگی و همچنین قابلیت ماشینکاری و جوشکاری بالا در محیط های خورنده مانند آب دریا مورد استفاده قرار می گیرد.

ورق ۶۰۶۱ در ترکیب شیمیایی خود سیلیسیم و منیزیم دارد که باعث افزایش نسبت استحکام به وزن آن شده است. همچنین مقاومت بسیار بالای ورق آلومینیومی در برابر دما و امواج الکترومغناطیسی آن را به گزینه ای مناسب برای استفاده در صنایع خودروسازی، تولید لوله، کشتی سازی و ساخت لوازم خانگی تبدیل کرده است.

ورق ۷۰۷۵ که عضو گروه ۷ آلیاژهای آلومینیومی است جز آلیاژهای با استحکام بالا محسوب می شود. ترکیب استحکام بالا و وزن کم این ماده سبب شده از آن در صنایع نظامی و هوا فضا بسیار استفاده شود. علاوه بر این، چکش خواری بالا، خواص غیرمغناطیسی و مقاومت بالا به خوردگی نیز از ویژگی های حائز اهمیت این ماده است.
در اینجا ببینید یک فویل آلومینیومی به چه صورت تولید می‌شود:

تولید ورق آلومینیوم آجدار

ورق آلومینیوم آجدار به صورت مستقیم تولید نمی شود. در ابتدا ورق آلومینیومی با روش های معمولی تولید شده و سپس با فرایندهای آجدار کردن، ورق آلومینیوم آجدار تولید می شود. روش تولید ورق آلومینیوم مانند ورق فولادی است. ابتدا اسلب آلومینیومی با آنالیز مورد نظر در کارخانه تولید می شود. سپس ضخامت تختال با عبور از غلتک ها کاهش می باید. این فرایند تا جایی ادامه پیدا می کند که ورق به ضخامت دلخواه برسد. در مرحله آخر با عبور ورق از بین غلتک های مخصوص آج مورد نظر روی آن ایجاد می شود.

آج های تشکیل شده روی ورق آلومینیوم آجدار می تواند به شکل بادامی، لوزی، الماس یا عدس باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کاربرد ورق آجدار روی لینک کلیک کنید. همچنین برای اطلاع از قیمت ورق آجدار و قیمت ورق آلومینیوم آجدار می‌توانید به صفحه قیمت این محصول مراجعه نمایید.

کاربرد ورق آلومینیوم آجدار

این ورق به دلیل سطح براق و ظاهر زیبا، در صنایع دکوراتیو بسیار مورد استفاده قرا می گیرد.  از ورق آلومینیوم آجدار به عنوان محافظ گوشه دیوارها، کف پله ها، کف اتومبیل های مدرن، کف آسانسورها، نردبان و همچنین در مراکز تجاری استفاده می شود. علاوه بر این در ساخت تجهیزاتی که در محیط های خورنده استفاده می شوند از ورق آلومینیوم آجدار استفاده می شود. در ساخت کشتی ها، صنایع هوا فضا، ساخت لوازم خانگی و خودرو سازی نیز کاربرد دارد. از ورق آلومینیوم به صورت گسترده در صنایع بسته بندی استفاده می شود. برای مشاهده قیمت ورق آلومینیوم ۱۰۵۰ به سایت آیرومارت مراجعه نمایید.

 

ادمین

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (2 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.