وزن تیرآهن 16 + فرمول محاسبه آن

5/5 - (1 امتیاز)

وزن تیرآهن 16 + فرمول محاسبه آن

وزن تیرآهن 16

وزن تیرآهن 16، به‌عنوان یکی از محصولات فولادی پرکاربرد که در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید پیش از خرید، اندازه‌گیری شود. چرا که وزن، عاملی مهم در تعیین مقاومت و استحکام تیرآهن 16 به‌شمار می‌رود. از سوی دیگر، وزن تیرآهن 16 برای محاسبه قیمت آن پیش از خرید نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

تیرآهن ۱۶، در طول ۱۲ متری تولید و عرضه می‌شود. به‌طورکلی و براساس استاندارد، هر شاخه تیرآهن ۱۶ که ۱۲ متر طول داشته باشد، در وزن ۱۹۰ کیلوگرم تولید می‌شود. وزن تیرآهن ۱۶ برندهای مختلف، به‌دلیل تفاوت در تولید، می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد که البته در ادامه جدول وزن تیرآهن ۱۶ اصفهان و سایر کارخانه‌ها را نیز خواهیم آورد. با تفاوت در این وزن‌ها، قیمت تیرآهن نیز تحت تاثیر وزن آن‌ها متفاوت خواهد بود.

جدول وزن تیرآهن 16

جدول وزن تیرآهن ۱۶ برندهای مختلف

همانطور که گفته شد، برندهای مختلف، ممکن است انواع تیرآهن را در وزن‌های متفاوت تولید کنند. به عنوان مثال، قیمت تیرآهن ۱۶ اصفهان و دیگر برندها با هم متفاوت است. جدول زیر، جدول وزن تیرآهن ۱۶ تولیدکنندگان تیرآهن است که به شما در محاسبه قیمت آن‌ها کمک می‌کند:

وزن تیرآهن ۱۶
کارخانه وزن (کیلوگرم)
ذوب آهن اصفهان ۱۹۰
فایکو ۱۷۰
ناب تبریز ۱۷۰
فولاد یزد ۱۸۰
آریان فولاد ۱۷۵
جهان فولاد غرب ۱۹۲
فولاد اهواز ۱۶۵

جدول وزن تیرآهن بالا، وزن این کالا برای هر تولیدکننده را نشان می‌دهد. شما می‌توانید در صفحه جدول وزن تیرآهن، وزن استاندارد سایزهای دیگر را نیز مشاهده نمایید و قیمت تقریبی محصولاتی چون قیمت تیرآهن ۱۴ را با توجه به اطلاعات این جداول محاسبه نمایید.

وزن تیرآهن ۱۶ اصفهان

کارخانه ذوب آهن اصفهان، بر اساس استانداردهای روز دنیا کالاهای خود از جمله تیرآهن ۱۶ تولید می‌کند. با توجه به کیفیت تولیدات این کارخانه، بسیاری از خریداران، برند اصفهان را طلب می‌کنند.
وزن هر شاخه تیرآهن ۱۶ اصفهان در طول ۱۲ متر، ۱۹۰ کیلوگرم است. البته، در هنگام تولید ممکن است مقادیری اختلاف وزن و تلرانس نیز وجود داشته باشد.

وزن تیرآهن ۱۶ در استانداردهای مختلف

تیرآهن ۱۶، در چندین استاندارد تولید می‌شود. تیرآهن معمولی یا IPE، تیرآهن لانه زنبوری و تیرآهن بال پهن سبک و سنگین از جمله انواع آن به‌شمار می‌روند. وزن تیرآهن ۱۶ IPE و انواع استاندارد را می‌توانید در جدول زیر ببینید.

وزن تیرآهن ۱۶
استاندارد وزن (کیلوگرم)
لانه زنبوری ۱۹۵
IPE ۱۹۰
هاش بال پهن سبک ۳۶۵
هاش بال پهن سنگین ۵۱۲

فرمول محاسبه وزن تیرآهن ۱۶

به‌طورکلی، بدون در دست داشتن جدول اشتال، با استفاده از فرمول زیر می‌توان وزن هر شاخه تیرآهن ۱۶ را محاسبه کرد:

۱۰۰۰/[چگالی×طول×[(ضخامت جان×طول جان) + (ضخامت بال×عرض بال)]×۲]= وزن یک شاخه تیرآهن (کیلوگرم)

در این فرمول، چگالی آهن ۷.۸ گرم بر سانتی‌متر مکعب در نظر گرفته می‌شود. همچنین واحد عرض بال، ضخامت بال، طول جان و ضخامت جان میلی‌متر و واحد طول، متر است.
اگر وزن هر متر تیرآهن را در دست داشته باشیم، برای محاسبه وزن تیرآهن IPE در سایز ۱۶، می‌توان از فرمول زیر استفاده کرد:

وزن یک متر تیرآهن ۱۶ (از جدول اشتال) × طول تیرآهن به متر = وزن تیرآهن IPE

با توجه به این فرمول، و با توجه به اینکه وزن یک متر تیرآهن ۱۶ با توجه به جدول اشتال ۱۵.۸ کیلوگرم است، وزن هر شاخه تیرآهن ۱۲ متری سایز ۱۶ بدین صورت محاسبه می‌گردد:

۱۸۹.۶ کیلوگرم=۱۲×۱۵.۸ = وزن تیرآهن IPE سایز ۱۶

این عدد تقریبا ۱۹۰ کیلوگرم در نظر گرفته می‌شود.

فرمول محاسبه وزن تیرآهن 16

استعلام قیمت امروز و خرید تیرآهن ۱۶ برندهای مختلف در آیرومارت

بازرگانی فولاد آیرومارت، ارائه‌دهنده انواع مقاطع فولادی چون تیرآهن در سایزهای مختلف است و قیمت روز این مقاطع، همچون قیمت روز تیرآهن ۱۸ را در اختیار خریداران قرار می‌دهد تا با توجه به نوسانات قیمت، در بهترین زمان، کالای مورد نظر خود را خریداری نمایند.
شما به‌عنوان خریدار می‌توانید با توجه به وزن تیرآهن ۱۶ و قیمت هر کیلوگرم از آن، قیمت تقریبی هر شاخه تیرآهن ۱۶ را محاسبه نمایید. در نظر داشته باشید که قیمت آهن، عاملی بسیار مهم و موثر بر قیمت کالاهای مذکور است.
برای خرید هر یک از کالاهای فولادی، می‌توانید با مراجعه به وبسایت مجموعه آیرومارت و صفحه قیمت هر کالا چون قیمت میلگرد میانه، پس از استعلام قیمت، نسبت‌به خرید آن تنها با یک کلیک اقدام نمایید.

غزاله کریمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (1 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.