تولیدکنندگان آهن اسفنجی در ایران

امتیاز بدهید post

تولیدکنندگان آهن اسفنجی در ایران

تولیدکنندگان آهن اسفنجی در ایران

آهن اسفنجی یکی از مهمترین مواد برای ساخت محصولات فولادی است و در کشورهای زیادی تولید می‌شود که ایران بعد از هند، به عنوان بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی جهان به شمار می‌رود. بنابراین تولیدکنندگان آهن اسفنجی در ایران نقش مهمی را برای نگه داشتن این جایگاه حفظ نمایند. امروزه این کارخانه‌ها با استفاده از روش‌های جدید، آهن اسفنجی مرغوب را در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کنند.

امتیاز بدهید post

اگر در حوزه فولاد فعالیت دارید، بسیار خوب است که با بهترین کارخانه آهن اسفنجی آشنا باشید تا بتوانید محصول مورد نظرتان را از یک مرکز معتبر خریداری کنید. ما در این مطلب قصد داریم تولیدکنندگان آهن اسفنجی در ایران را معرفی کنیم. تا انتهای مطلب همراه وبلاگ آیرومارت باشید.

چرا شناخت تولیدکنندگان آهن اسفنجی مهم است؟

ما پیش‌تر به طور مفصل درباره اینکه آهن اسفنجی چیست و چه کاربردی دارد، صحبت کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید تا به خوبی با این محصول آشنا شوید. مهمترین کاربرد آهن اسفنجی، استفاده از آن در کوره‌های القایی است.

با استفاده از آهن اسفنجی در کوره‌های القایی می‌توان تا ۵۰ درصد آهن اسفنجی را با ضایعات جایگزین کرد که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر است. البته برای استفاده از کوره‌های القایی می‌بایست دانش و تجربه لازم را داشته باشید.

از دیگر مزایا و مصارف آهن اسفنجی نسبت به ضایعات، می‌توان به امکان استفاده از آن در اغلب روش‌های تولید فولاد اشاره کرد. از این‌رو، امروزه بسیاری از واحدهای کوچک و بزرگ تولید فولاد این روش را به کار می‌برند. علاوه بر این، آهن اسفنجی جایگزین بسیار خوبی برای قراضه و ضایعات است. بنابراین می‌توان آن را به همراه قراضه در واحدهای فولادسازی استفاده کرد.

در ضمن آهن اسفنجی به دلیل عیار بالا، منبع مناسبی برای تولید آهن و فولاد به شمار می‌رود. امروزه آهن اسفنجی در تولید محصولات فولادی یا شمش فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به این توضیحات، متوجه شدیم که آهن اسفنجی پایه اصلی برای ساخت محصولات مختلف است و اگر مرغوب نباشد، مشکلات زیادی را به همراه خوهد داشت؛ بنابراین شناخت کارخانه های آهن اسفنجی معتبر مهم است.

تولیدکنندگان آهن اسفنجی

رتبه‌بندی تولیدکنندگان آهن اسفنجی بر چه اساس است؟

کارخانه‌های آهن اسفنجی زیادی در ایران وجود دارند که اغلب آن‌ها از بهترین روش‌های تولید و مرغوب‌ترین مواد اولیه استفاده می‌کنند. با توجه به مزایای آهن اسفنجی نسبت به قراضه آهن، این ماده بیشتر برای تولید محصولات فولادی به کار می‌رود و بیشتر کارخانه‌های فولادسازی ترجیح می‌دهند از آن برای تولیدات خود بهره ببرند.

بنابراین آهن اسفنجی اهمیت زیادی در صنعت فولاد دارد و باید با بهترین استانداردها تولید شود. مهم‌ترین کارخانه های تولید آهن اسفنجی ایران، بر اساس کیفیت محصول تولیدی، ظرفیت تولید و … شناسایی و رتبه‌بندی شده‌اند. در واقع بیش از ۵۰ کارخانه آهن اسفنجی در ایران وجود دارند که هر کدام از آن‌ها از روش‌های مختلفی مانند DRI و احیا بر پایه گاز برای تولید محصول استفاده می‌کنند.

از آنجایی که ایران منابع مناسبی از گاز طبیعی دارد، معمولا تولید آهن اسفنجی بر اساس روش تولید آهن اسفنجی به روش احیا مستقیم بر پایه گاز پیشنهاد می‌شود. اما بخشنامه‌های جدید، مصرف گاز را محدود کرده و در نتیجه تولید کاهش یافته است. کارخانه‌های ایران حدود ۲۵ میلیون تن از سهم جهانی تولید آهن اسفنجی را به خود اختصاص داده‌اند و نقش مهمی در صادرات این محصول دارند.

مهمترین تولیدکنندگان آهن اسفنجی در ایران

حال که با اهمیت کیفیت کارخانه آهن اسفنجی آشنا شدید، وقت آن رسیده است که مهمترین تولیدکنندگان این ماده را معرفی کنیم.

۱. کارخانه فولاد مبارکه

بدون شک این لیست را باید با معرفی فولاد مبارکه شروع کنیم، زیرا این مجموعه بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی جهان است. فولاد مبارکه در حال حاضر ۲۰ درصد از سهم بازار ورق‌های تخت فولادی در منطقه را به خود اختصاص داده است و ظرفیت تولید حدود ۴/۱۱ میلیون تن را در اختیار دارد. با در نظر گرفتن شرایط بازار، همه محصولات این مجموعه بیش از ۲۵۰۰۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

۲. کارخانه فولاد کاویان گهر سیرجان

فولاد کاویان گهر سیرجان یکی از کارخانه های تولید کنسانتره و گندله سازی در ایران است که در زمینه آهن و فولاد فعالیت دارد. این شرکت با تکیه بر تجهیزات پیشرفته در خط تولید و بهره‌مندی از دانش و فناوری روز، موفق شده است محصولات خود را بهبود بدهد.

فولاد کاویان گهر سیرجان در سال ۱۳۹۶ با سرمایه قابل توجهی تاسیس شد و همکاری‌های خوبی را با بخش‌های مختلف صنایع فولادی داشت. همچنین این شرکت یکی از تولیدکنندگان آهن اسفنجی در ایران است که توانایی احیای این محصول را به روش تونلی دارد و برای چنین امری مشاوره‌های تخصصی هم ارائه می‌کند.

مهمترین تولیدکنندگان آهن اسفنجی در ایران

۳. کارخانه فولاد سیرجان

یکی دیگر از بهترین تولیدکنندگان آهن اسفنجی که در لیست ما نیز جا دارد، شرکت فولاد سیرجان است. این شرکت با سرمایه‌گذاری قابل توجهی، خط تولید خود را در سه کارخانه راه‌اندازی کرد و آن را توسعه داد.

علاوه بر تولید آهن اسفنجی، فولاد سیرجان فعالیت‌های زیادی در صنعت فولاد دارد و میزان قابل توجهی از میلگرد کشور را تولید می‌کند. برای استعلام قیمت میلگرد جهان فولاد سیرجان به صفحه این محصول مراجعه کنید.

۴. کارخانه اسپاد فولاد آسیا

شرکت اسپاد فولاد آسیا با ۱۰ سال تجربه در این صنعت، یکی از معتبرترین کارخانه های آهن اسفنجی کشور به شمار می‌رود. این شرکت با خرید و فروش مواد اولیه مرتبط با صنعت فولاد، نقش مهمی را در تولید کنسانتره و گندله ایفا می‌کند.

اسپاد فولاد آسیا که شرکتی متخصص در زمینه فولاد محسوب می‌شود، با استفاده از تجربه کارشناسان مجرب خود، همکاری‌های سازنده‌ای با کارخانه‌های ذوب و نورد دارد و بخش زیادی از آهن آلات مورد نیاز برای پروژه‌های ساختمانی را تامین می‌کند.

۵. کارخانه ساینا فولاد گلپا

این شرکت یکی از معتبرترین تولیدکنندگان آهن اسفنجی است که با ۲۵ سال تجربه در این زمینه، جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده است. در ضمن، شرکت ساینا فولاد گلپا در زمینه استخراج صنعت معدن نیز فعالیت دارد. این شرکت بخش زیادی از مواد اولیه صنعت آهن و فولاد کشور را تامین می‌کند و از طرفی به عنوان تامین‌کننده صنعت تولید فروآلیاژ و شمش نیز محسوب می‌شود.

رتبه‌بندی تولیدکنندگان آهن اسفنجی

۶. شرکت فولاد رهنمون صنعت

این مجموعه از جمله کارخانه‌های تولید کنسانتره و گندله است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرد. این شرکت با انبوهی از تجربه در صنعت فولاد، اقدام به تامین آهن ساختمانی و صنعتی نیز کرده است تا سهم بیشتری را در این زمینه به خود اختصاص دهد. در حال حاضر، این کارخانه بخشی مخصوص به تولید آهن اسفنجی دارد و نیاز قسمتی از بازار را تامین می‌کند.

علاوه بر این، شما می‌توانید تیرآهن، میلگرد و ورق فولادی مورد نیازتان را از این کارخانه خریداری کنید. حال که چندین کارخانه را به عنوان تولیدکننده گندله معرفی کردیم، پیشنهاد می‌کنیم مطلب تفاوت گندله و آهن اسفنجی را مطالعه کنید.

۷. کارخانه توسعه آهن و فولاد گل گهر

این مجموعه یکی از برترین تولیدکنندگان آهن اسفنجی در ایران محسوب می‌شود که از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرد و برنامه تولید آن شامل تولید ۷.۳ میلیون تن آهن اسفنجی و ۳ میلیون تن فولاد است. فولاد گل گهر با بهره‌مندی از توان داخلی و دانش روز، در تامین تولید فولاد و آهن سرآمد بوده و محصولات فولادی خود را با قیمت و کیفیت عالی در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کند.

۸. کارخانه فولاد اردکان

مجتمع فولاد اردکان یکی از کارخانه‌های تولید کنسانتره و گندله است که در زمینه تولید آهن اسفنجی فعالیت گسترده‌ای دارد و نیاز داخلی بسیاری از کارخانه‌های فولاد را تامین می‌کند. زنجیره تولید این کارخانه شامل واحدهای کنسانتره، گندله سازی، ذوب و فولاد و نورد است که در منطقه اردکان یزد قرار دارد. شرکت فولاد ارکان علاوه بر بازارهای داخلی، محصولات خود را به کشورهای منطقه و آسیایی زیادی عرضه می‌کند.

۹. فولاد برتر پارسیان

این مجموعه یک کارخانه آهن اسفنجی معروف و مهم است که به عنوان تامین‌کننده مواد اولیه صنعت فولاد شناخته می‌شود. فولاد برتر پارسیان با تکیه بر توان پرسنل متخصص و تجهیزات پیشرفته خود در خط تولید توانسته است مواد اولیه ذوب و نورد فولاد را تامین کند. همچنین محصولات فولادی زیادی را به بازار عرضه می‌کند و جزو برترین تولیدکنندگان به شمار می‌رود.

آهن اسفنجی

خرید مقاطع فولادی از آیرومارت

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. چنانچه به دنبال خرید محصولات فولادی هستید، کافی است وارد سایت آیرومات شوید و محصول مورد نظرتان را آنلاین یا تلفنی تهیه کنید. شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا (نفت آهن پاسارگاد) با برند تجاری آیرومارت بیش از سه دهه است که در بازار آهن آلات فعالیت دارد. این شرکت با ارائه قیمت‌های رقابتی و برخورداری از زیرساخت‌های لازم، آماده ارسال سریع انواع مقاطع فولادی به سراسر کشور است.

شما می‌توانید ضمن بررسی روزانه قیمت مقاطع فولادی مختلف مانند قیمت ورق گالوانیزه و قیمت ورق سیاه روز و دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما، اقدام به ثبت سفارش و خرید محصول مورد نظرتان کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر، کافی است با شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید.

غزاله کریمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
امتیاز بدهید post

021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.