آشنایی نحوه پولیش کاری ورق استیل

5/5 - (3 امتیاز)

آشنایی نحوه پولیش کاری ورق استیل

پولیش کاری استیل

پولیش کاری ورق استیل با هدف پرداخت سطح و براق کردن آن انجام می‌شود. ورق استیل آینه ای، یکی از مقاطع پرکاربرد فولادی است. پرداخت سطح فولاد نه تنها خواص آن را بهبود می‌بخشد بلکه موارد کاربرد آن را گسترش می‌دهد.
ورق آینه‌ای، با پولیشکاری ورق استیل به دست می‌آید. در این فرآیند سطح پس از پرداخت، مانند آینه، براق و صاف می‌شود. این فرآیند، پرکاربردترین روش پرداخت و پولیش فولاد زنگ نزن است. طی پولیش آینه‌ای که فرآیندی مکانیکی است، ورق فولادی خواصی بی‌نظیر می‌گیرد. سطح چنین ورقی، در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی دوام بسیار بالایی دارد. مقاومت بالا در برابر خش، ترک، ضربه و تغییر دما از دیگر خواص این نوع ورق است. ورق استیل آینه‌ای را به آسانی می‌توان جوشکاری کرد یا دیگر عملیات حرارتی بر روی آن اعمال کرد.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

فرآیند پرداخت و پولیش ورق استیل آینه‌ای را در ویدئو زیر ببینید:

مراحل انجام پولیش کاری ورق استیل

در پرداخت سطح استیل، پس از سنباده‌زنی با گریدهای مختلف سنباده، نوبت به پولیش می‌رسد. در نهایت سطحی صاف و آینه‌ای عرضه می‌شود.
در مرحله اول، باید اصطکاک سطح را با استفاده از روان‌کننده کاهش داد. بدین صورت که تمام سطح استیل باید به روان‌کننده آغشته شود. سپس با استفاده از سنباده گرید ۲۲۰ سنباده‌زنی آغاز شده و تا گرید ۵۰۰۰ ادامه می‌یابد. هر ورق سنباده نیز باید به روان‌کننده آغشته باشد.
هر ورق بر روی دستگاه فرز قرار می‌گیرد. نکته مهم در این فرآیند، سرعت پرداخت سطح است که باید یکنواخت باشد. از طرفی نباید هیچ نقطه‌ای از ورق را از قلم انداخت.
پس از اتمام سنباده زنی، سطح باید پولیش شود. در فرآیند پولیش سطح باید به محلول آلومینا که ساینده است آغشته شده و سپس با استفاده از نمد قرار گرفته بر دستگاه فرز، عملیات پولیش انجام گردد.

به دلیل ظاهر زیبا و خواص فوق‌العاده ورق استیل آینه‌ای، از ورق استیل آینه‌ای در بسیاری حوزه‌ها کاربرد دارد. موارد زیر از کاربردهای این نوع ورق استیل هستند:

  • کارد و چنگال
  • وسایل‌ آشپزخانه
  • شیرآلات بهداشتی
  • مصارف ساختمانی
  • روکش سقف و لابی هتل‌ها
  • کابین آسانسورها
  • تجهیزات صنایع نفت، شیمیایی و نیروگاهی
  • تجهیزات پزشکی
  • وسایل نقلیه و ماشین‌آلات تهیه موادغذایی

فرایند پولیش کاری ورق استیل در انتهای خط تولید بر روی ورق اعمال می‌شود. همچنین می‌توانید پس از خرید در کارگاه، سطح ورق استیل خریداری شده را پولیش و پرداخت کنید. قیمت سایر انواع ورق استیل مانند قیمت ورق استیل صنعتی براق نیز تحت تاثیر این فرایند قرار می‌گیرد.

پیشرو صنعت نفت آسیا (آیرومارت) برای سهولت در انتخاب کالا، جدول قیمت مقاطع زیر را ارائه داده است. علاوه بر انتخاب و خرید ورق استیل، پولیشکاری و سایر فرایندهای مورد نیاز برای کالاهای زنگ نزن‌ را نیز به آیرومارت بسپارید:

پریسا خاتمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (3 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.