فرایند تولید پروفیل

5/5 - (5 امتیاز)

فرایند تولید پروفیل

به مقاطع توخالی فولادی در بازار ایران، پروفیل فولادی یا اصطلاحا قوطی فولادی می‌گویند. پروفیل های فولادی در ساختمان سازی و ماشین سازی کاربرد فراوان دارند. پروفیل‌ از نورد ورق فولادی تولید می‌شود. بنابراین تاثیر قیمت ورق فولادی بر قیمت پروفیل را نمی‌توان نادیده گرفت. در ویدیو زیر فرایند تولید این مقطع فولادی نشان داده شده است.

۵/۵ - (۵ امتیاز)

روش تولید پروفیل فولادی

 

از آنجایی که پروفیل‌ها به عنوان یک محصول ثانویه فولادی محسوب شده و از ورق های فولادی تولید می‌شوند، قیمت پروفیل بسیار تاثیر پذیر از ورق است. علاوه بر این قیمت این مقطع فولادی به نوع، سایز و ضخامت آن نیز بستگی دارد.

پروفیل ها از حیث کاربرد و سایز انواع مختلفی دارند. از جمله پروفیل‌های مرسوم در بازار فولاد ایران قوطی ساختمانی ، قوطی مبلی ، قوطی صنعتی و … است. پروفیل‌ها با ضخامت بیشتر از ۳ میلیمتر معمولا کاربردهای صنعتی دارند.

پروفیل‌ها عمدتا به دو روش مستقیم و غیر مستقیم تولید می شوند. روش مستقیم تولید پروفیل عمدتا برای پروفیل‌های باز مورداستفاده قرار می‌گیرد و به این صورت است که ورق طی فرایند شکل دهی مستقیم به پروفیل تبدیل می شود. پروفيل های باز نیاز به جوشکاری ندارند.

در حالیکه در روش غیر مستقیم تولید پروفیل ، ابتدا لوله تولید می شود و در نهایت طی مراحلی با زاویه و گوشه دار کردن لوله فولادی ، پروفیل تولید می‌شود.

در ویدیو تولید پروفیل فرایند رول فورمینگ مورد بررسی قرار گرفته است. رول فورمینگ فرایند شکل دهی به کمک غلتک هاست. که در ابتدای خط رول باز کن ورق یا تسمه قرار دارد. سپس به کمک یک سری غلتک صافکاری انجام می‌شود. در صورت نیاز ورق یا تسمه پانچ می‌شود. سپس ورق برای شکل دهی وارد سری غلتک‎ها می‌شود. مجددا درصورت نیاز پانچکاری انجام می‌شود. در نهایت پروفیل در طول مشخصی بریده می‌شود. انواع پروفيل به روش رول فورمینگ تولید می‌شوند. رول فورمینگ یک فرایند بسیار دقیق و پرکاربرد برای تولید پروفیل به حساب می‌اید.

مدیر

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (5 امتیاز)

  1. محمود
    مهر ۲۲, ۱۴۰۰ ۱۳:۱۳
    تولید پروفیل در ایران انجام میشه؟
    1. آیرومارت
      مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۷:۰۰
      سلام وقت بخیر بله مقاله اطلس تولیدکنندگان پروفیل فولادی در ایران می‌توانید با تولیدکنندگان داخلی آشنا شوید.
021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.