هر چیزی که باید در مورد ورق استیل آینه ای یا استنلس استیل میرور بدانید

4.7/5 - (4 امتیاز)

هر چیزی که باید در مورد ورق استیل آینه ای یا استنلس استیل میرور بدانید

ورق-استنلس-استیل-میرور

ورق‌ استیل آینه‌ای یا ورق استنلس استیل میرور، در کیفیت و ابعاد گوناگون تولید می‌شود. در انتخاب و خرید ورق متناسب با کاربرد مورد نظر لازم است به پارامترهای مختلف کیفیت آن توجه شود. ورق استیل میرور یا همان ورق استیل آینه‌ای یکی از پرکاربردترین ورق استیل در صنایع آسانسور سازی و دکوراتیو است. در ادامه با مهم‌ترین نکات درباره ورق استیل آینه‌ای ( ورق استیل آسانسوری) و عوامل موثر بر قیمت استیل آشنا خواهید شد. با آیرومارت، همراه باشید.

۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)

ورق استنلس استیل چیست؟

ورق استنلس استیل (stainless steel sheet)، از جمله مقاطع فولادی است که از جنس فولاد زنگ نزن (stainless steel) ساخته می‌شود. فولاد زنگ نزن در ترکیب شیمیایی خود دارای حداقل ۱۱ درصد کروم است. این مقدار حداقل درصد کروم می‌باشد که موجب تشکیل اکسید سطحی کروم می‌شود. تشکیل اکسید سطحی کروم موجب بهبود خواص خوردگی فولادهای زنگ نزن شده است. علاوه‌بر کروم، حضور عناصری مانند نیکل و مولیبدن نیز در برخی از فولادهای ضد زنگ، موجب بهبود خواص خوردگی فولاد می‌گردند.

در صنعت، ورق استنلس استیل را به اختصار ورق استیل می‌گویند. این مقطع فولادی از جمله پرکاربردترین محصولات فولادی در بازار آهن و فولاد بشمار می‌رود. ورق استیل به دلیل وجود عناصری از قبیل کروم و نیکل در ترکیب شیمیایی آن، کاربرد بسیاری در حوزه‌هایی که مقاومت به خوردگی بالا نیاز است، دارد.

کاربرد ورق استیل

کاربرد ورق استیل در صنعت، گستره‌ی وسیعی را در برمی‌گیرد. گاهی ورق استنلس استیل به صورت مستقیم در صنعت استفاده می‌شود. گاهی نیز به صورت ماده اولیه برای ساخت تجهیزات و سازه‌ها کاربرد دارد. عواملی چون ترکیب شیمیایی ورق‌های از جنس فولاد زنگ نزن (ورق استنلس استیل)، تاثیر زیادی بر روی کاربرد این مقطع و همچنین قیمت استیل دارد. ورق‌های استیل با درصدهای متفاوتی از عناصر آلیاژی دارای خواص مکانیکی متفاوت هستند. هم‌چنین مقاومت به خوردگی، میزان براق بودن سطح و مقاومت حرارتی آن‌ها نیز فرق می‌کند.

انواع ورق استیل

انواع ورق استیل را می‌توان بر اساس معیارهای مختلفی دسته‌بندی کرد. ازجمله کاربردی‌ترین دسته‌بندی ورق‌ استیل، دسته‌بندی براساس بگیر و نگیر بودن استیل و شکل ظاهری ورق استیل است.

ورق استنلس استیل در بازار آهن عمدتا در دو دسته ورق استیل بگیر و ورق استیل نگیر قرار می‌گیرند. بگیر یا نگیر بودن استنلس استیل در واقع دسته‌بندی استیل بر اساس خواص مغناطیسی آن است. ورق استنلس استیل بگیر، جذب آهنربا می‌شود اما ورق استیل نگیر جذب آهنربا نمی‌شود.

خاصیت بگیر و نگیر بودن فولاد زنگ نزن تحت تاثیر ترکیب شیمیایی آن است. مقدار کروم و نیکل موجود در استیل، می‌تواند از جمله عوامل موثر بر بگیر بودن و نبودن استیل باشد. استیل بگیر دارای درصد کروم بیشتر و نیکل کمتری نسبت به استیل نگیر است. معمولا درصد بالای عنصر نیکل در فولادهای زنگ نزن موجب می‌شود که فولاد در دمای محیط، فاز آستنیتی خود را حفظ کند و خاصیت مغناطیسی نداشته باشد (به اصطلاح نگیر باشد). ورق‌های استیل ۳۱۶ و ۳۰۴، در دسته ورق استیل نگیر هستند. ورق استیل سری ۴۰۰ مانند ورق ۴۱۰ و ۴۳۰، استیل بگیر هستند.

بگیر و نگیر بودن استیل از جمله عوامل موثر بر قیمت ورق استیل ۴۳۰، قیمت ورق استیل ۳۰۴ و … هست. دسته‌بندی دیگر ورق استنلس استیل بر اساس شکل ظاهری آن است. بر این اساس، ورق استیل در سه گروه ورق استیل براق، مات و خش‌دار قرار می‌گیرد.

ورق استیل آینه‌ای چیست؟

ورق استیل آینه‌ای از جمله محصولاتی است که از فولاد زنگ نزن ساخته می‌شود. این محصول به دلیل ویژگی‌های مطلوب، از ورق های پرکاربرد در بازار آهن و فولاد است. در ادامه با برخی از ویژگی‌ها و مزایای ورق استیل آینه‌ای آشنا می‌شوید.

ورق استنلس استیل چیست؟

مزایای ورق استیل آینه ای

ورق‌ استیل آینه‌ای دارای خواص بی‌نظیر و قابل توجهی به شرح زیر است:

  •  تحت شرایط نامساعد هم‌چون رطوبت زیاد، ورق استیل آینه‌ای در برابر کدرشدن، زنگ‌زدگی و خوردگی مقاوم است.
  • سطح روشن و براق، عدم تغییر رنگ در مواجه با مایع اسیدی، زیبایی و سهولت در فرم‌پذیری ورق استیل میرور، آن را به انتخابی مناسب برای کاربردهای تزئینی و دکوراسیون داخلی تبدیل می‌کند.
  • در برابر خش‌ افتادگی، ترک‌ خوردن و شکستن به ‌هنگام ضربه و تغییر دما، دوام بالا دارد.
  • به ‌علت این که ورق استیل آینه‌ای از جنس استنلس استیل است، امکان انجام جوشکاری یا هرنوع عملیات حرارتی روی آن وجود دارد.
  • رسانای خوب گرما می‌باشد.
  • در برابر فشار و بار اعمالی به ورق، مقاوم است.

کاربرد و انواع ورق استیل آینه‌ای

یکی از شناخته‌شده‌ترین و متداول‌ترین نوع ورق استیل آینه‌ای، ورق زنگ‌نزن ۳۰۴ است. عمده‌ترین کاربرد آن در تولید تجهیزات پزشکی و بهداشتی که تحت بار نیستند، می‌باشد.

کاربرد استنلس استیل، به‌خصوص نوع ورق استنلس استیل آینه‌ای، در مصارفی هم‌چون کارد و چنگال، وسایل‌ آشپزخانه، شیرآلات بهداشتی، مصارف ساختمانی، روکش سقف و لابی هتل‌ها است. کابین آسانسورها، تجهیزات صنایعی هم‌چون نفت، شیمیایی، نیروگاهی، تجهیزات پزشکی، وسایل نقلیه و ماشین‌آلات تهیه موادغذایی توجه و گرایش روزافزونی برای آن‌ها ایجاد نموده‌است.

فروش و عرضه ورق‌های استنلس استیل آینه‌ای در رنگ‌ها و ضخامت‌های گوناگون در دو گرید ورق استیل آینه‌ای بگیر (۴۳۰) و  ورق استیل آینه‌ای نگیر (۳۰۴ و ۳۱۶) است. رنگ‌های مختلف ورق استیل شامل: مسی، طلایی، نقره‌ای، دودی، آبی کاربنی است و ضخامت‌های متنوع ۰/۴، ۰/۵، ۰/۶، ۰/۷ و ۰/۸، در ابعاد ۱/۲۵ در ۲/۵ می‌باشد.

ورق استنلس استیل آینه‌ای نگیر ۳۰۴ شماره ۸ است که دارای سطح جلازده فاقد هرگونه پوشش یا مواد اندودشده‌ای است. سطح این ورق انعکاس‌دهنده خوب نور است و به ‌جهت محافظت از سطح آن، دولایه پوشش پی‌وی‌سی روی آن قرارگرفته‌است. این مسئله از آسیب ورق استیل هنگام نصب و در طول زمان بکارگیری جلوگیری می‌نماید.

کاربرد و انواع ورق استیل آینه‌ای

ترکیب شیمیایی ورق استیل آینه‌ای

به‌طورکلی ورق استیل آینه‌‌ای دارای مقادیر بالای عناصر آلیاژی می‌باشند. در ورق‌های استنلس استیل چه بگیر و چه نگیر، عناصر کروم، نیکل و مولیبدن وجود دارد. وجود کروم و نیکل مانع زنگ‌زدگی ورق می‌گردد. در آلیاژ ۴۳۰ استنلس استیل بگیر، ترکیب آلیاژ به شرح زیر است.

وجود کروم به ‌تنهایی باعث ازدست رفتن خاصیت مغناطیسی در استنلس استیل می‌شود. ازجمله تفاوت‌های ورق استنلس استیل، بگیر و نگیر بودن آن است. نیکل در جلوگیری از خوردگی در محیط‌های خنثی و اکسیدی ضعیف موثر است. هم‌چنین در بهبود شکل‌پذیری و افزایش انعطاف‌پذیری آلیاژ نقش ایفا می‌کند. مولیبدن مقاومت به حمله کلر را افزایش می‌دهد.

فولاد زنگ نزن بگیر۴۳۰ در گروه فولادهای استنلس استیل فریتی و گروه دیگر یعنی فولاد زنگ نزن نگیر ۳۰۴ و ۳۱۶ در گروه فولادهای استنلس استیل آستنیتی قرار می‌گیرند.

ترکیب شیمیایی ورق استنلس استیل میرور

ترکیب شیمیایی ورق استنلس استیل میرور

تولیدکنندگان ورق استیل آینه‌ای

تولیدکنندگان ورق استیل آینه‌ای به‌طور عمده: چین، اسپانیا، تایوان و آفریقای جنوبی است.

نام کارخانه‌های تولید کننده استنلس استیل: تیسکو چین (Tisco)،  وای‌سی تایوان، تسکو استیل کره جنوبی (Tesco steel)، پوسکو کره و ویراج هند هستند.

تیسکو چین، عمده صادر کننده فولاد استنلس استیل کشور چین است. ضخامت ورق‌های تولیدی این کارخانه از۴-۸/۰ میلی‌متر است.

وای‌سی تایوان از نظر حجم تولید ورق استنلس استیل فولادی، در رتبه دوم در تایوان قراردارد. در مقایسه با ورق‌های تولیدی چین، تولیدات این کارخانه کیفیت بالاتری دارد. ایران ورق‌استیل بگیر ۴۳۰ و نگیر ۳۰۴ موردنیاز خود را علاوه بر چین و ترکیه، از این کارخانه نیز تامین می‌نماید.

وای‌سی ایناکس تایوان، تولید‌کننده و صادرکننده محصولات متنوعی هم‌چون مقاطع طویل نبشی، پروفیل، ناودانی، میلگرد و ورق‌های استنلس استیل به ایران است.

گرید ورق استیل وارداتی از پوسکو استیل کره جنوبی و موجود در بازار ایران، گرید ۳۰۰ فولاد زنگ نزن است. کیفیت ورق‌های تولیدی این کارخانه قابل مقایسه با ورق تولیدی تایوانی است و ازنظر کیفیت در رتبه دوم نسبت به آن قرار می‌گیرد.

ویراج هند، از این کارخانه به‌ عنوان یکی از ابر تولیدکنندگان و همچنین صادرکنندگان محصولات فولادی زنگ نزن از جمله ورق استنلس استیل نام برد به‌طوری که این کارخانه صادر کننده محصولاتش به ۹۰ کشور در تمامی ۶ قاره جهان است. تولیدات ورق استنلس استیل این کارخانه هر چهار گروه فریتی، آستنیتی، مارتنزیتی و داپلکس را شامل می‌شود.

پوسکو کره، این کارخانه در زمینه تولید تمامی گریدهای مختلف استیل  از جمله سری ۳۰۰ ، ۴۰۰، مارتنزیت و داپلکس فعال است و صادرکننده شناخته‌شده‌ی ورق استنلس استیل میرور در ایران است

ورق استیل آینه‌ای فاقد خش است و در فرایند تولید آن، به وسیله ماشین آلات، عملیات نورد بر روی آن انجام شده و  منقوش و بسته‌بندی می‌شود.

اگر به دنبال اطلاعات کاملتری در خصوص تولید کنندگان استنلس استیل در دنیا هستید، می‌توانید روی لینک برترین تولید کنندگان استیل کلیک کرده و مقاله مورد نظر را مطالعه نمایید.

تولیدکنندگان ورق استیل آینه‌ای

آلودگی روی سطح ورق استیل آینه‌ای

پس از فرم‌دهی، فرایندهای گرم هم‌چون آهنگری و جوشکاری، آلودگی‌هایی در سطح ورق استنلس استیل ایجاد می‌شود. این آلودگی‌ها اکسیدی و غیر اکسیدی هستند که می‌توان در چندین گروه بدان اشاره نمود:

-آلودگی‌های با منشا آلی

-گل جوش

-اکسیدهای کناره‌ درز جوش و در محل جوشکاری

-اکسیدهای پس از عملیات حرارتی و به‌خصوص آهنگری که در سطح ورق پدید می‌آید.

-پودر یا براده آهنی حاصله از نورد یا سنگ‌زنی در حاشیه ورق استنلس استیل.

عدم برطرف‌سازی این آلودگی‌ها روی سطح بوسیله پولیش در مراحل بعدی تولید یا سایر عملیات‌های ثانویه که نیاز است روی ورق انجام گیرد، ایجاد اشکال می‌نماید. وجود آب یا روغن را می‌توان آلودگی‌های با منشا آلی درنظر گرفت که در عملیات‌های تحت دمای بالا به تجزیه کربن منجر شده و ایجاد خوردگی شدید و بین دانه‌ای می‌نماید.

گل جوش ترکیبات فلوئوری سطح را زیاد نموده وعامل کمک‌کننده به خوردگی در دمای بالا خواهد بود. وجود براده آهن روی سطح ورق، علاوه بر ایجاد ظاهر نامطلوب سطح، به خوردگی شیاری و حفره‌ای در ورق کمک می‌کند.

برای تشخیص زودهنگام آلودگی سطحی به‌ فرم براده آهن لازم است از ترکیب مواد شیمیایی آشکارسازی هم‌چون: اسیدنیتریک، فری‌سیانید پتاسیم و آب استفاده نمود. پس از تشخیص وجود عامل آلاینده و شدت آن، سطح ورق استنلس استیل با آب شستشو می‌شود.

برای پیشگیری از ایجاد آلودگی روی سطح ورق استیل آینه‌ای، راه حل‌هایی به شرح زیر وجود دارد:

۱- بسته‌بندی و انبارنمودن محصولات تولیدی در محیط عاری از آهن و با پوشش محافظ پلاستیکی و کاغذی.

۲– بکارگیری دستکش و محیط بسته‌بندی و تولید عاری از آلاینده‌های آلی.

۳-بکارگیری روش‌های کاهش‌دهنده پاشش جوش در ورق هنگام جوشکاری هم‌چون: آمپر کمتر و عاری بودن الکترود جوش از رطوبت.

۴-استفاده از اسپری یا ژل مخصوص در محل درزجوش برای جلوگیری از چسبیدن پاشش‌های جوش.

روش حذف آلودگی ایجاد شده در سطح ورق استیل آینه‌ای

بنابه منشا آلودگی روش‌های مختلفی برای حذف آلودگی ورق استیل آینه‌ای وجود دارد. حذف آلودگی های با منشاء آلی با چربی زدایی و تمیز نمودن پاشش های جوش و گل جوش به‌واسطه روش‌های سطحی مختلف انجام می‌گیرد. برش‌زنی، پاشش مواد ساینده، استفاده از ساینده‌های سطح، پولیش‌کاری، براق‌کاری، حمام مذاب، اسید شویی، بازپخت براقی و پرداخت‌کاری از جمله این روش‌ها است. در ادامه به بررسی این موارد پرداخته می‌شود.

برس زنی ورق استیل آینه‌ای

برس‌زنی ورق استیل آینه‌ای، امکان برطرف‌نمودن آلودگی گل جوش را فراهم می‌نماید. برس‌زنی با سیم برس انجام می‌گیرد و انتخاب ضخامت سیم برس به نوع، میزان چسبندگی آلودگی و زبری سطح آلیاژ  وابستگی دارد. در مورد ورق استیل تحت هیچ شرایطی جنس سیم چرخ برس نبایستی از کربن استیل باشد. چون خود این سیم نیز منشاء ایجاد آلودگی ذرات آهن خواهد بود. چرخ برس به اشکال و با قطر سیم‌های مختلف از جنس استیل وجود دارد.

پاشش مواد ساینده ورق استیل آینه‌ای

در روش پاشش مواد ساینده روی ورق استیل آینه‌ای، امکان حذف آلودگی چسبنده به‌واسطه پاشش مواد ساینده با فشار زیاد وجود دارد. مواد ساینده مورد استفاده در این روش عبارتند از پودرشیشه، شن و ساچمه فولادی هستند. برای برطرف‌ نمودن آلودگی از سطح با انتخاب ساچمه فولادی هم‎جنس ورق، کارآمدتر است.

پولیش کاری ورق استیل آینه ای

پولیش کاری ورق استیل آینه‌ای به روش‌های زیر انجام می‌گیرد:

۱-روش لرزشی

در این روش مواد ساینده به ‌همراه قطعه درون محفظه دستگاه قرار می‌گیرد. با گردش محفظه دستگاه، پولیش‌کاری و سایش سطحی انجام می‌شود. تمیز نمودن سطح به‌واسطه لرزش ایجادشده درون دستگاه انجام می‌گیرد.

۲-روش بشکه‌ای

مکانیزم انجام آن همانند روش لرزشی است با این تفاوت که به ‌جای محفظه دستگاه، ورق و مواد ساینده درون بشکه قرار گرفته و تمیزکاری و براق‌کاری بواسطه حرکات بشکه انجام می‌گیرد. از پودر مواد سرامیکی و اکسید فلزات سخت و ساینده هم‌چون آلومینیوم به‌عنوان مواد ساینده می‌توان بهره برد.

۳-کاغذ سنباده

کاغذهای سنباده دارای میزان زبری متفاوتی هستند به ‌طوری که هرچه مش‌بندی آن‌ها ریزتر، زبرتر خواهند بود. بنا به میزان پرداخت مورد نیاز روی سطح می‌توان از سنباده خیلی خشن (اندازه مش ۸۰) تا خیلی نرم استفاده نمود. در پولیش‌کاری ورق استیل، سرعت مناسب برای سایش سطحی، ۴۵-۳۵ متر بر ثانیه خواهدبود.

پولیش کاری ورق استیل آینه ای

براق کاری ورق استیل آینه‌ای

براق‌کاری در حصول سطحی آینه‌ای حتی براق‌تر از حالت پولیش کمک‌کننده است. به ‌کارگیری نمد یا پارچه بافته‌شده حاوی مواد ساینده بسیار ریز با دور چرخش بسیار، خطوط موجود بعد از سنباده کاری را حذف کرده و سطحی براق ایجاد می‌کند. پودرهای اکسیدی و کاربیدی هم‌چون: اکسید آلومینیوم، کاربید سیلیسیم، سیلیکای آمورف، اکسید کروم و اکسید آهن به عنوان ساینده استفاده می‌شوند. وجود آب یا مواد روانکار در جلوگیری از اصطکاک و سهولت در امر براق کاری موثر و کاربردی است. دور چرخش پارچه ساینده ۵۰-۳۰ دور بر ثانیه است. براق کاری از نظر جهت حرکت قطعه نسبت به جهت دوران نمد  دارای دو تکنیک کات و کالر است.

حمام مذاب

در این روش از حمام مذاب به صورت مخلوطی از سود مذاب با مواد کمکی دیگر تهیه شده و قطعه درون آن قرار می‌گیرد. واکنش سود داغ و ناخالصی‌های اکسیدی سبب حذف آن‌ها می‌شود. عدم انحلال آلیاژ پایه به‌ ویژه در مورد ورق‌های استنلس استیل کروم‌دار این روش را جذاب می‌کند. اما محدودیت در ابعاد قطعه و وان حمام مذاب، کاربرد روش را محدود می‌کند. اسیدشویی می‌تواند مکمل این روش در تمیزکاری باشد.

اسید شویی ورق استیل آینه‌ای

اسیدشویی در حذف اکسیدها، ذرات آهنی و رسوبات چسبنده موثر و کاربردی است. درچند مرحله می‌توان اسیدشویی را خلاصه نمود: چربی‌گیری، اسیدشویی، شست‌و‌شو با آب و رویین‌نمودن.

چربی‌زدایی به اثربخشی بیشتر اسید در مراحل بعدی کمک نموده و عموما از چربی‌زدای غیر کلروره استفاده می‌شود. اسیدشویی با غوطه‌وری یا پاششی محلول اسید روی سطح ورق انجام می‌گیرد.

اسید نیتریک به‌ عنوان یک اسید اکسید به حفظ فیلم رویین روی سطح ورق استیل آینه‌ای به‌ کار می‌رود و به‌ منظور اثربخشی بهتر عموما با اسیدهای سولفوریک و فسفریک، مخلوط می‌گردد. از دیگر اسیدهایی که به‌ صورت ترکیبی به‌کار می‌رود، فلوئوریک‌اسید است.

جایگزین دیگری برای مخلوط اسیدها، ژل‌های جوشکاری هستند که حاوی مواد اسیدی مناسب و ماده ژل‌کننده می‌باشد.

رویین‌ نمودن ایجاد خاصیت خود حفاظت‌کنندگی ورق به‌ واسطه تشکیل لایه اکسید است. محلول اسید نیتریک ۱۰ درصد در این راه با تشکیل سریع‌تر اکسید کروم کمک‌کننده است. استاندارد ASTM A380 راهنمای انجام این مرحله می‌باشد.

براق کردن ورق استیل آینه‌ای به روش احیایی

هدف از روش احیایی در براق کردن ورق استیل آینه‌ای، حذف اکسیدهای سطحی ورق به کمک واکنش احیا است. براق ‌نمودن سطح ورق استنلس استیل در این روش، در دمای بالا  و با قرارگیری قطعه در اتمسفر احیا کننده آمونیاک یا هیدروژن انجام می‌شود. این روش در حذف اکسید از نظر ضخامت لایه اکسیدی محدودیت وجود دارد. گاز احیا کننده حتی‌الامکان بایستی عاری از رطوبت و اکسیژن باشد همچنین به‌ منظور رفع خطر تردی هیدروژنی نیازمند عملیات حرارتی ثانویه است. کوره مناسب برای براق کردن ورق استیل آینه‌ای جهت جلوگیری از انفجار هیدروژن، حتما باید آبگرد باشد تا سطح دما از حدی بالاتر نرود.

روش‌های پرداخت سطحی ورق استیل آینه‌ای

پولیش یا پرداخت کاری به‌منظور بهبود کیفیت سطحی ورق استیل آینه‌ای انجام می‌پذیرد که روی خواصی هم‎‌چون بهبود ظاهر و ترشوندگی، ممانعت از خوردگی و مقاومت سایش و تغییر شکل، افزایش مقاومت شیمیایی، تغییر مقاومت ویژه و رسانندگی الکتریکی، ایجاد سختی و مقاومت در برابر سایر نقص‌های سطوح و کنترل اصطکاک سطحی اثرگذار است.

روش‌های پرداختکاری در دو نوع سنتی و نوین انجام می‌گیرد. سنگزنی، هونینگ و لمینگ در زمره روش‌های سنتی و پرداخت‌کاری نانو و بکارگیری میدان مغناطیسی در زمره روش‌های نوین هستند. روش‌های نوین امکان پرداختکاری اشکال پیچیده بدون محدودیت ابعاد را فراهم می‌سازد. ضایعات و زبری روی سطح ورق استیل آینه‌ای در انتخاب میزان زبری سمباده (گیلانس یا نمد مورد استفاده) اثرگذار است.

عوامل موثر بر قیمت ورق استنلس استیل

قیمت ورق استنلس استیل به میزان زیادی تحت تاثیر نوسانات ارزی در کشور است. ورق استنلس استیل  به دلیل کمبود امکانات، در داخل کشور ایران تولید نمی‌شود و کالایی وارداتی می‌باشد. در ماه‌های اخیر به دلیل تغییرات زیاد نرخ دلار، نوسانات زیادی را در قیمت استیل شاهد بودیم.

علاوه بر نرخ دلار، عوامل دیگری مانند مواد اولیه برای تولید ورق استنلس استیل، تجهیزات تولید، انبارداری و حمل و نقل، میزان عرضه و تقاضا در بازار، نوع ورق استیل، گرید آلیاژی و کاربرد آن، بر روی قیمت استیل تاثیرگذار است.

 استعلام قیمت ورق استیل

از آنجا که ورق استیل از جمله مقاطع پرکاربرد در صنعت است، استعلام قیمت این مقطع فولادی از موارد مهم در بازار آهن و فولاد محسوب می‌شود. سایت به روز آیرومارت می تواند مرجعی مناسب برای پیگیری قیمت ورق استیل برای شما باشد. برای استعلام روزانه قیمت ورق استیل می‌توانید به صفحه قیمت ورق استیل سایت آیرومارت مراجعه کنید. در این صفحه همچنین توضیحات بسیار کاملی درباره عوامل موثر بر قیمت ورق استیل و دلیل تاثیر گذاری این عوامل، آورده شده است. با خواندن این مطلب، شما می‌توانید تا حدودی به تحلیل بازار ورق استیل و قیمت استیل بپردازید.

اگر نیاز به راهنمایی بیشتر در زمینه انتخاب ورق استیل و قیمت استیل در بازار ایران داشتید، می‌توانید با کارشناسان و متخصصان آیرومارت تماس بگیرید. تا با دریافت مشاوره، بتوانید بهترین و مقرون به صرفه‌ترین انتخاب را در حوزه کاری خود داشته باشید.

تغییرات قیمت ورق استنلس استیل آینه ای

با بررسی و نگاهی کلی به تغییرات قیمت ورق استیل آینه ای در آرشیو قیمتی شرکت آیرومارت می‌توان روند تغییرات قیمت استیل را صعودی یافت. نوسانات قیمت دلار و افزایش هزینه‌های تولید، بسته‌بندی و حمل و نقل و عرضه به بازار، متعاقبا باعث تلاطم در بازار فولاد بخصوص قیمت ورق استیل گردیده که شامل افت و خیزهایی جزئی و بطور کلی روند صعودی است.

در ادامه شاهد نمودار تغییرات قیمت ورق استنلس استیل آینه ای در ۹ ماهه نخست سال جاری مطابق با داده‌های قیمتی ارائه‌شده توسط شرکت بازرگانی آیرومارت هستید.

تغییرات قیمت ورق استنلس استیل میرور

تغییرات قیمت ورق استنلس استیل میرور

خرید ورق استیل آینه ای

 پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید ورق استیل آینه‌ای روی لینک راهنمای خرید ورق استیل کلیک کنید و این مقاله را مطالعه کنید. آیرومارت امکان رؤیت بار ورق استنلس استیل میرور قبل‌از خرید، ارائه خدمات انبارداری پس‌ از خرید و عدم جابجایی آن و دریافت لیست سفارشی استیل آینه ای مشتری دارد.

ادمین

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4.7/5 - (4 امتیاز)

  1. اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۷
    سلام روزتون به خیر من یک وب سایت آهن آلات سپردم به شرکت وب دیزاینر طراحی کردن می خواتسم بدونم امکانش هست که از مجموعه شما برای خرید آهن کمک بگیرم؟ hiwebdesigner.ir
    1. اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۷
      با سلام لطفا با شماره تماس ۴۵۳۰۶-۰۲۱ داخلی ۵۱۱ تماس بگیرید تا کارشناسان آیرومارت شما را راهنمایی کنند.
  2. مهراب
    شهریور ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۶
    سلام. لک ورق استیل آیینه ای رو چطور باید تمیز کنیم؟
    1. آیرومارت
      شهریور ۲۳, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۱
      سلام و وقت بخیر. با بکارگیری مواد مختلفی چون جوش شیرین و سرکه سفید می توانید لک ورق استیل آینه ای را از بین ببرید.
021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.