قلع اندود کردن ورق فولادی

5/5 - (3 امتیاز)

قلع اندود کردن ورق فولادی

از پرکاربردترین ورق‌های پوشش دار می‌توان به ورق قلع اندود اشاره کرد.
از آنجا که این محصول در مقابل زنگ زدگی، خوردگی و رنگ پس دادن مقاوم است، در صنایع مختلفی مانند ساخت قطعات الکتریکی، لوازم خانگی و ظروف پخت و پز، صنعت خودرو سازی و ساختمان سازی و نیز صنایع غذایی و بسته بندی مانند قوطی و کنسرو سازی، کاربرد فراوان دارد. در واقع وجود لایه نازک قلع روی ورق فولادی موجب میشود ورق، حالت ضد زنگ پیدا کند و فرسایش آن دربرابر رطوبت و عوامل دیگر به تعویق افتد.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

از مزایای ورق قلع اندود علاوه بر زیبایی و مقاومت، می‌توان به قابلیت بازیافت آن اشاره کرد. این ورق‌ها صد در صد قابل استفاده مجدد هستند. همچنین تنوع کاربرد و  انعطاف‌پذیری از دیگر دلایل محبوبیت این محصول است.
قلع اندود ورق به دو روش الکترولیت و غوطه وری انجام می‌شود. از آنجا که در روش غوطه وری امکان پوشش یکنواخت دو طرف ورق وجود ندارد؛ امروزه بیشتر از روش الکترولیتی استفاده می‌شود.

 

 

روش تولید ورق قلع اندود

ورق‌های فولادی نورد گرم که قبلا جهت کم شدن ضخامت، نورد سرد شده‌اند از حوضچه‌های شستشوی الکترولیتی عبور و با آب شستشو داده می‌شوند. بعد از آن ورق‌ها مجددا از حوضچه اسیدشویی الکترولیتی عبور داده میشوند. سپس در دو مرحله با آب شسته می‌شوند. در مرحله بعد ورق درون محلول الکترویلتی، در پنج نوبت، قلع اندود می‌شود و در کوره قرار می‌گیرد.

بعد از کوره، جهت بالا بردن میزان چسبندگی قلع به ورق، نوبت به سرد کردن محصول در حوضچه‌های آب سرد می‌ر‌‌سد.
در نهایت یک لایه کروم روی سطح قرار خواهد گرفت و پس از اینکه محصول را  بار دیگر شستشو دادند آن را با قرار دادن در معرض هوای گرم، خشک می‌کنند. قیمت ورق قلع اندود همانند قیمت ورق گالوانیزه معمولا نسبت به قیمت ورق های بدون پوشش بیشتر است.

در قلع اندود کردن ورق، از شمش قلع استفاده می‌شود. برای استعلام قیمت شمش قلع از آیرومارت، کلیک کنید. مجموعه آیرومارت انواع شمش با بالاترین خلوص و کیفیت را به مشتریان عرضه می‌دارد.

پریسا خاتمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (3 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.