جدول وزن ورق آجدار

5/5 - (2 امتیاز)

جدول وزن ورق آجدار

جدول وزن ورق آجدار

محاسبه وزن ورق آجدار همچون سایر ورق‌های فولادی، از فرمولی خاص پیروی می‌کند. پیش از خرید این نوع ورق، از فرمول محاسبه وزن آن و یا جدول وزن ورق آجدار برای اطلاع از وزنی که دارد استفاده می‌کنند. در این مقاله از سری مقالات جدول وزن آیرومارت، ورق آجدار را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

انواع ورق آجدار، متناسب با نوع آجی که بر روی آن‌ها ایجاد شده است وزن مخصوص مربوط به خود را دارند. برجستگی‌های این ورق‌ها می‌تواند بادامی، عدسی، شطرنجی و … باشد.

در ادامه این مطلب، نحوه محاسبه وزن ورق آجدار و جدول وزن آن عنوان شده‌اند. وزن ورق مستقیما بر قیمت روز ورق آجدار موثر است. همراه آیرومارت باشید.

محاسبه وزن ورق آجدار

محاسبه وزن ورق آجدار

همچون محاسبه وزن سایر ورق های فولادی، از یک فرمول و با داشتن ضخامت و ابعاد ورق، می‌توان وزن ورق آجدار را محاسبه کرد.

فرمول محاسبه وزن ورق آجدار:

وزن ورق آجدار = طول (متر) * عرض (متر) * ضخامت (میلی متر) * ۷.۸۶

در فرمول بالا، عدد ۷.۸۶ وزن مخصوص ورق آجدار است. با استفاده از این فرمول می‌توان وزن ورق مذکور را محاسبه کرد. بدین ترتیب وزن ورقی آجدار با ابعاد ۲۰۰۰ و ۱۰۰۰ و ضخامت ۱.۵ میلی‌متر در حدود ۲۴ کیلوگرم است. برای محاسبه وزن ورق آجدار ۵ میل کافیست ضخامت و ابعاد را در این فرمول قرار دهید.

جدول وزن ورق آجدار

روشی دیگر، استفاده از جدول وزن ورق آجدار است. بر اساس این جدول که همچون جدول وزن ورق سیاه تدوین می‌شود، ابعاد و ضخامت هر ورق به همراه وزنی که دارد در آن عنوان می‌شوند.

این جدول در ادامه آورده شده است:

جدول وزن ورق آجدار
ضخامت (mm) طول (mm) عرض (mm) وزن (kg)
۱.۵ ۲۰۰۰ ۱۰۰۰ ۲۴
۲ ۲۰۰۰ ۱۰۰۰ ۳۲
۳ ۲۰۰۰ ۱۰۰۰ ۴۸
۶ ۶۰۰۰ ۱۵۰۰ ۴۳۲
۸ ۶۰۰۰ ۱۵۰۰ ۵۷۶
۸ ۶۰۰۰ ۲۰۰۰ ۷۶۸
۱۰ ۶۰۰۰ ۱۵۰۰ ۷۲۰

با استفاده از جدول بالا می‌‌توان از وزن ورق مطلع شد. برای محاسبه قیمت ورق آجدار می‌توان از این وزن استفاده کرد.

وزن ورق آجدار ۳ میل

وزن ورق آجدار ۳ میل کارخانه‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد. این ورق را معمولا در ابعاد ۲۰۰۰ در ۱۰۰۰ میلی‌متر تولید می‌کنند که وزن آن در ابعاد و ضخامت مذکور، ۴۸ کیلوگرم است.

قیمت ورق آجدار ۳ میل و قیمت ورق آجدار ۵ میل را می‌توانید در آیرومارت مشاهده نمایید. آیرومارت با توجه به نوسان قیمت‌ها، همه روزه قیمت ورق آجدار را به‌روز رسانی می‌کند.

وزن ورق آجدار

تاثیر وزن ورق آجدار بر قیمت آن

قیمت انواع ورق فولادی مانند قیمت ورق سیاه، روغنی، آجدار و … به صورت کیلویی محاسبه می‌شود. شما می‌توانید وزن ورق آجدار را از جدول مذکور برآورد کنید و یا با استفاده از فرمول بالا وزن ورق را محاسبه نمایید. وزن هر کیلو ورق آجدار را در وزن یک شیت ضرب کرده و قیمت کل آن را محاسبه نمایید.

شما می‌توانید قیمت ورق آجدار در ابعاد مختلف را در صفحه قیمت این کالا در آیرومارت استعلام بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره‌های رایگان از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

غزاله کریمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (2 امتیاز)

021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.