تفاوت ورق عرشه فولادی با اسید شویی

4.7/5 - (26 امتیاز)

تفاوت ورق عرشه فولادی با اسید شویی

تفاوت ورق عرشه فولادی با اسید شویی

برای اینکه درک درستی از تفاوت بین ورق عرشه فولادی با اسید شویی داشته باشیم، در ابتدا توضیح مختصری از هر یک از آن‌ها در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد تا اطلاعات مفیدی از این نوع ورق‌ها داشته باشید.

۴.۷/۵ - (۲۶ امتیاز)

بعد از آن خواهید دید که ورق عرشه فولادی و اسید شویی، با‌توجه‌به نوع ورق و مقاومت و استحکام آن در موارد متعددی در اطراف ما به‌کارگرفته‌شده است که از آن جمله می‌توان به صنعت خودروسازی، لوله‌های نفت و گاز، سقف خانه‌های ویلایی و غیره اشاره کرد.

برای آشنایی بیشتر و اطلاع از دلایل فرق ورق عرشه فولادی با اسید شویی، شما را دعوت می‌کنیم با ادامه مطلب ما را همراهی کنید:

عرشه فولادی چیست؟ کاربرد و نحوه اجرای آن

برای پاسخ‌دادن به این سؤال این‌گونه آغاز می‌کنیم که عرشه‌های فولادی عمدتاً در ساختن سقف یا کف ساختمان‌ها، مورداستفاده قرار می‌گیرند که نام‌های مختلفی از جمله Steel Deck، Metal Deck، Pan Deck و Q Deckرا به خود اختصاص داده‌اند.

Metal Deck اصطلاحی است که امروزه برای عرشه‌های فولادی مورداستفاده قرار می‌گیرد. هزینه پایین، وزن پایین، مقاومت و استحکام بالا و اجرای ساده آن، از ویژگی‌هایی است که عرشه فولادی را در بین مصرف‌کنندگان آن، محبوب کرده است و آن‌ها را ترغیب به خرید ورق عرشه فولادی می‌کند.

کاربرد عرشه فولادی به این شکل است که این ورق روی تیرآهن متصل می‌شود و در هنگام بتن‌ریزی سطح صاف و یکپارچه‌ای را می‌دهد. به همین دلیل نیاز به پوکه‌ریزی و کف‌سازی نیست.

اگر به دنبال کسب اطلاعات کامل در مورد ورق عرشه فولادی هستید می‌توانید به مقاله عرشه فولادی چیست مراجعه کنید.

تفاوت بین ورق عرشه فولادی و ورق اسیدشویی

ورق اسید شویی چیست؟ کاربرد و نحوه اجرای آن

ورق اسید شویی نوعی ورق فولادی است که با استفاده از اسیدهای مختلف آن را شستشو می‌دهند. حین این فرایند زغال‌های سطحی و ناخالصی‌هایی که در حین تولید این ورق‌ها روی سطح آن‌ها به وجود آمده است از بین می‌روند و سطح ورق، براق و عاری از هرگونه آلودگی ‌می‌شود.

قیمت ورق اسید شویی به موارد مختلفی از جمله ابعاد، نحوه تولید، برند و کشور تولید کننده آن بستگی دارد. ورق اسید شویی، نوعی ورق فولادی پرکاربرد است که از ورق سیاه تهیه می‌شود. زمانی از این ورق استفاده می‌شود که ظاهر و کیفیت سطح ورق، اهمیت داشته باشد.

اسید شویی چگونه انجام می‌شود؟

به‌منظور اسید شویی کردن، ورق‌های فولادی را بعد از تولید، درون مایع اسیدی قرار می‌دهند. بعد از مدتی ناخالصی‌ها و اکسیدهای سطح فلز از بین می‌رود.

ذکر این نکته ضروری است که قبل از اسید شویی باید با ویژگی‌های فولاد، اعم از ضدزنگ بودن و خاصیت فیزیکی و متالوژیکی آن آشنا باشید.

بعد از اینکه اسید شویی انجام شد، فولادها را وارد حوضچه آب می‌کنند تا ناخالصی‌ها و مواد اسیدی و رسوبات از روی آن شسته شود.

اسید شویی به سه شکل اسید شویی خمره‌ای، اسید شویی دسته‌ای، اسید شویی پیوسته انجام می‌شود.

تفاوت ورق اسید شویی و عرشه فولادی

تفاوت ورق عرشه فولادی و اسید شویی

در مطالب بالا، برخی از تفاوت‌های ورق عرشه فولادی و اسید شویی ذکر شد، اما در این قسمت قصد داریم تا به تفکیک در این مورد صحبت کنیم:

تفاوت ورق عرشه فولادی با اسیدشویی از لحاظ کارایی

کارایی ورق عرشه فولادی با اسید شویی متفاوت است. اگر قصد خرید ورق عرشه فولادی یا اسید شویی را دارید، قبل از خرید، کارایی‌های هریک را در نظر بگیرید. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما، برخی از کارایی‌های این ورق‌ها ذکر شده است:

ورق عرشه فولادی

  • سقف و کف سازه ساختمانی
  • سقف خودرو
  • ایجاد سکوی کار برای کارگران در حین احداث ساختمان‌های چندطبقه
  • ساخت اسلب‌های سیمانی سبک به جهت استفاده در کف ساختمان‌ها

ورق اسید شویی

  • لوله و قوطی آهن
  • بدنه خودرو، چرخ اتومبیل، رینگ و شاسی
  • لوله‌های انتقال آب، نفت و گاز
  • تولید مخزن‌های گاز، مایع و مخزن‌های تحت‌فشار

توصیه می‌شود در هنگام خرید ورق مزیت‌های هر یک از انواع ورق را در نظر بگیرید تا بسته به نیازتان اقدام به خرید کنید.

تفاوت ورق عرشه فولادی و اسید شویی

تفاوت ورق عرشه فولادی با اسید شویی از نظر مزایا

مزایای ورق عرشه فولادی و اسید شویی یکی از مواردی است که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. در ادامه به برخی از مزایای این ورق‌ها اشاره می‌شود:

مزایای ورق عرشه فولادی

  • دسترسی به ورق عرشه فولادی بسیار آسان است.
  • اجرا کردن آن راحت است، به همین دلیل کاربرد گسترده‌ای دارد.
  • وزن ورق عرشه فولادی کم است و جابه‌جا کردن آن نیاز به کارگران کمتری دارد به همین دلیل هزینه نهایی کمتری برای سازه‌ها نیاز است.
  • در صورت استفاده از ورق عرشه فولادی، نیاز به استفاده از بلوک‌های بتنی وجود ندارد، به همین دلیل برای استحکام سقف‌ها، بتن کمتری موردنیاز است.
  • در صورت استفاده از عرشه فولادی، سازه‌ها در مواجهه با مخاطرات طبیعی اعم از طوفان و زلزله، مقاوم‌سازی می‌شوند.
  • در صورت استفاده از عرشه فولادی، نیاز به استفاده از میلگردهای کششی وجود ندارد و یا اینکه به تعداد کمتری نیاز است.
  • دپو کردن این نوع ورق به دلیل شکل خاص آن در فضاهای کوچک وجود دارد و باعث کم‌شدن هزینه انبارداری آن می‌شود.
  • استفاده از این نوع پروفیل از لحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

مزایای ورق اسید شویی

  • این نوع ورق باکیفیت است و سطح صافی دارد.
  • به دلیل اسید شویی ورق فولادی، ناخالصی‌های آن حذف می‌شود.
  • ورق اسید شویی شده، پوسته‌پوسته نمی‌شود.
  • عدم وجود زنگ‌زدگی روی سطح ورق‌ها.

فرق بین ورق عرشه فولادی با اسید شویی از لحاظ قیمت

قیمت آهن یکی از مواردی است که بر روی قیمت انواع ورق‌های فولادی تأثیرگذار است. ورق عرشه فولادی و اسید شویی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

ماده اولیه، کشور سازنده، برند تولیدکننده، نرخ ارز و میزان عرضه و تقاضا از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت ورق‌های فولادی است.

با توجه به اینکه فرایند تولید هر یک از انواع ورق با هم متفاوت است، قیمت آن‌ها نیز فرق می‌کند. این نیز یکی از دلایل تفاوت ورق اسید شویی با عرشه فولادی است.

فرق ورق عرشه فولادی با اسید شویی

سخن پایانی

همان‌طور که در این مطلب به آن اشاره شد، کارایی ورق‌های فولادی متفاوت است و باتوجه‌به فرایندهایی که برای تهیه این ورق‌ها انجام می‌شود، کاربردهای متفاوتی دارند.

یکی از فعالیت‌هایی که در بازرگانی آیرومارت انجام می‌شود اسیدشویی ورق‌های فولادی است. شما می‌توانید ورق‌های فولادی خود را به ما بسپارید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ورق‌های اسید شویی شده را تحویل بگیرید. همچنین بازرگانی آیرومارت این امکان را فراهم کرده است تا ورق‌های اسید شویی را مستقیماً سفارش داده و تحویل بگیرید.

حال که با تفاوت ورق عرشه فولادی با اسید شویی آشنا شدید، می‌توانید با دید بازتر اقدام به خرید ورق کنید. در صورت نیاز به مشاوره، با شماره‌ ۰۲۱۴۵۳۰۶ مستقیماً با کارشناسان بازرگانی آیرومارت در تماس باشید.

غزاله کریمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4.7/5 - (26 امتیاز)

  1. افشین
    آذر ۳, ۱۴۰۱ ۰۸:۳۶
    شما میلگرد هم دارید؟ قیمت میلگرد مسی و از کجا میتونم ببینم؟
    1. آیرومارت
      آذر ۴, ۱۴۰۱ ۱۵:۰۱
      سلام. وقت شما بخیر. برای خرید میلگرد در انواع استاندارد و سایز می‌تونید به صفحه این کالا مراجعه بفرمایید. بله. میلگرد مسی یکی از کالاهای مجموعه ماست. برای استعلام قیمت میلگرد مسی و خرید، صفحه این کالا رو ببینید و ثبت سفارش نمایید.
021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.