بهترین ورق گالوانیزه ایران و هر آنچه باید بدانید

4.2/5 - (5 امتیاز)

بهترین ورق گالوانیزه ایران و هر آنچه باید بدانید

best-galvanized-steel-sheet

ورق های گالوانیزه از مهم‌ترین و پرکاربردترین ورق های فولادی هستند که حدود 200 سال است، به صنایع گوناگون راه پیدا کرده‌اند. برای ساختن ورق‌های گالوانیزه، صفحات آهنی را با روی پوشش می­دهند و به این وسیله، عمر ورق‌ها را به حدود 3 دهه می‌رسانند. با توجه به تنوع بالایی که این محصول در بازار دارد، در این مقاله از انواع بهترین ورق‌ گالوانیزه‌ ایرانی گفته‌ایم که توسط کارخانه‌ها و گروه‌های صنعتی داخلی، تولید می‌شود.

۴.۲/۵ - (۵ امتیاز)

چرا ورق‌های گالوانیزه را انتخاب کنید؟

چرا ورق‌های گالوانیزه را انتخاب کنید؟

طیف زیادی از محصولات صنعتی، با همراهی انواع ورق‌ گالوانیزه، از رویا به واقعیت تبدیل شده‌اند. برای مثال صنعت ساختمان سازی، تولید تجهیزات آشپزخانه، لوله‌های آب، پوشش گلخانه‌ها، خودروها، تابلوهای تبلیغاتی، تجهیزات کشاورزی و… با کمک این ورق‌های فلزی، رشد بسیاری داشته است. به همین دلیل ورق گالوانیزه همواره در جای جای صنعت نقش پر رنگی دارد. برای آگاهی از قیمت ورق گالوانیزه کلیک کنید.

ورق‌های گالوانیزه با داشتن عمری طولانی، در برابر ضربه و خوردگی مقاوم هستند. به همین دلیل انبارداری آن­‌ها نسبت به ورق‌های فلزی دیگر، ساده‌تر است. پوشش روی که بر روی ورق‌های گالوانیزه قرار می­‌گیرد، تمام حفره‌های ورق را پر کرده و در نتیجه سطح محصول در برابر مشکلات فیزیکی محیطی نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. علاوه­بر این‌ها، اگر ورق‌های گالوانیزه مشکلی داشته باشند، با چشم غیر مسلح، می‌توانید آن‌ها را پیدا کرده و نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. چرا که اگر لایه‌ی فلز روی، دچار خوردگی شود یا از بین برود، می‌توان مجدد آن ‌را تعمیر و استفاده کرد. اکثر کارخانه‌های ایرانی، برای تولید بهترین ورق گالوانیزه، کیفیت و دانش را در نظر می‌گیرند و تلاش می‌کنند برند و اعتبار خود را با ارائه محصولات مقاوم و کاربردی، نشان دهند. در مقاله‌­ای که به وبلاگ آیرومارت لینک شده است کلیک کنید تا با انواع فرآیندهای گالوانیزاسیون بیشتر آشنا شوید.

ویژگی‌های بهترین ورق گالوانیزه

فلز روی با توجه به ماهیت شیمیایی خود می‌­تواند در مجاورت با آهن و محیط خورنده مثل رطوبت نقش فلز فدا شونده را ایفا کند و خوردگی آهن را به تاخیر بیندازد. پوشش فلز روی که بر روی فولاد ایجاد می­‌شود، باید کیفیت چسبندگی و تراکم بالایی داشته باشد تا بتواند هنگام قرار گرفتن در محیط­های مختلف، تاب آوری کند. گالوانیزه کردن به دو دسته گرم و سرد تقسیم بندی می‌­شود. روش سرد معمولا به دلیل دخیل بودن پارامترهای بیشتر و دشواری اعمال، کمتر مورد استقبال صنعت گران قرار می­گیرد.

به همین دلیل ورق گالوانیزه عموما به صورت گرم و به روش غوطه وری گرم در کارخانه‌­ها تولید می­شود. ضخامت لایه، تراکم لایه و چسبندگی لایه به سطح، همگی با شرایط فرآیند قابل کنترل هستند. در صورتی که تراکم و ضخامت لایه بهینه نباشند، عمر ورق گالوانیزه کاهش می­‌یابد.

در روش تولید گرم یا همان غوطه وری داغ، مذاب روی به صورت مستقیم روی سطح فولاد قرار می‌­گیرد. این تماس باعث تشکیل ترکیبات و ایجاد چسبندگی روی به سطح فولاد می­‌شود. با انجماد مذاب فلز روی دانه بندی که روی آن شکل می‌گیرد، نشان دهنده نرخ سرمایش است. هر چه دانه­‌های روی یا همان اسپانگل‌­ها بزرگتر باشد، نشان دهنده سرعت سرمایش پایین­تر می­‌باشد. این موضوع می‌­تواند باعث کاهش خواص مناسب ورق گالوانیزه شود. ویدئوی کوتاهی از خط تولید ورق گالوانیزه را در ادامه مشاهده کنید:

بهترین تولید کنندگان ورق گالوانیزه در ایران

اگر می‌خواهید بهترین ورق‌ گالوانیزه را از تولید کنندگان و کارخانه‌های ایرانی تهیه کنید، آیرومارت در ادامه لیستی از بهترین برندها که در زمینه تولید ورق گالوانیزه فعالیت می‌کنند را آماده کرده است.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان

یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی کشورمان، فولاد مبارکه اصفهان است که از سال ۱۳۶۰، در زمینه تولید محصولات گوناگون فعالیت می‌کند. از همان سال‌های ابتدایی، تولید ورق‌های گالوانیزه از اهداف فولاد مبارکه اصفهان بوده است. ورق‌های گالوانیزه‌ در این شرکت به دو روش نورد گرم و نورد سرد و با ضخامت‌های گوناگون تولید می‌شود. روش تولید محصول در شرکت فولاد مبارکه با روش غوطه‌وری گرم است و ورق‌ها در نهایت به صورت کلاف سرد خام تحویل داده می‌شود.

ضخامت این کلاف‌ها، در محدود ۰.۲۵ تا ۲ میلیمتر و با عرض ۷۵۰ تا ۱۵۱۰ میلیمتر می‌باشد. قطر داخلی کلاف ۵۰۸ تا ۶۱۰ و قطر خارجی آن ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیمتر است و در نهایت وزن آنها از ۳ تا ۲۰ تن می‌باشد. ظرفیت تولیدی فولاد مبارکه اصفهان در سال، حدود۲۰۰ هزار تن ورق گالوانیزه است. آنچه که ورق‌های گالوانیزه این شرکت را متفاوت می‌کند، ناخالصی کم، نقطه جوش مناسب و مقاومت بالای محصولات است. محصول فولاد مبارکه یکی از بهترین ورق گالوانیزه­ هایی است که در بازار یافت می­شود. برای آشنایی بیشتر با مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، بر روی لینک کلیک کنید.

شرکت صنایع هفت الماس

از سال ۱۳۸۲، شرکت صنایع هفت الماس که کارخانه آن در قزوین قرار دارد، تولید ورق‌های گالوانیزه را آغاز کرد. این واحد تولیدی ظرفیت اسمی سالانه ١٠٠٠٠٠ تن ورق گالوانیزه با ضخامت ۰.۳ تا ۲ میلیمتر و عرض ١٠٠٠ و ١٢۵٠ میلیمتر را دارد. تولیدات ورق گالوانیزه این شرکت، ١۵ درصد از نیاز بازار داخلی را تامین می‌کند و حدود ٢٠ تا ۴٠ درصد از کل ظرفیت تولیدات آن به بازارهای جهانی عرضه می‌شود. شرکت هفت الماس، بهترین ورق گالوانیزه را در بین رقبای دیگرش تولید می‌کند که کیفیت آن زبانزد است.

شرکت ورق خودرو

در بام ایران، یعنی استان چهارمحال و بختیاری، یکی دیگر از تولید کنندگان خوش‌نام بهترین ورق‌ گالوانیزه مشغول به کار است. شرکت ورق خودرو در جاده بروجن – شهرکرد قرار دارد و یکی از زیر مجموعه‌های فولاد مبارکه می­باشد. این شرکت به صورت تخصصی، محصولاتی را برای شرکت‌های خودروسازی تولید می‌کند و ظرفیت تولید آن به‌صورت سالانه، ۴۰۰ هزار تن است. محصولات این شرکت در عین داشتن ضخامت کم، بسیار مقاوم، شکل‌پذیر و رنگ‌پذیر هستند.

شرکت فولاد امیرکبیر

اولین شرکت تولید کننده‌ی بهترین ورق‌های گالوانیزه با روش نورد گرم، شرکت فولاد امیرکبیر، در کاشان است. این شرکت تنها یک خط تولیدی دارد و از سال ۱۳۷۴، در جهت تولید ورق‌های گالوانیزه باکیفیت گام برمی‌دارد. ظرفیت تولید این واحد صنعتی بیش از ۱۳۰ هزار تن در سال می‌باشد.

برای تولید ورق‌ها، کلاف‌های ورودی، ورق‌های فولادی نورد سرد شده با کیفیت فول هارد و ورق‌های نورد سرد و آنیل شده می‌باشد. از آنجا که این شرکت پیشینه و دانش فنی بسیار زیادی درباره ورق‌های گالوانیزه دارد، پروژه‌های طرح و توسعه گوناگونی را به سرانجام رسانده است. در این شرکت خطوط اسیدشویی، نورد سرد رفت و برگشتی، آنیل، برش‌ها و فرم‌دهی و گالوانیزه گرم، به‌صورت مداوم برقرار است. این شرکت در راستای تامین ورق فولادی مصرفی مرغوب برای آزمون­های شیمیایی، مکانیکی و متالوژیکی نیز فعالیت‌هایی دارد. هم­چنین لازم به ذکر است که  تنوع ضخامت ورق‌های گالوانیزه آن بسیار زیاد است.

از آنجا که این کارخانه دسترسی مناسبی به راه‌آهن و جاده‌های ترانزیتی دارد، بنابراین پس از خرید ورق گالوانیزه کاشان در مدت زمان کوتاهی محصول به دست شما خواهد رسید.

شرکت صنایع ورق های پوشش‌دار تاراز چهارمحال

یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ و معتبر در تولید ورق‌های پوشش‌دار، شرکت تاراز در استان چهار محال و بختیاری است. این واحد صنعتی در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسیده و در جهت تولید ورق‌های گالوانیزه براق، رنگ پذیر و جوش پذیر با کیفیت، فعالیت می‌کند. علاوه­بر ورق‌های گالوانیزه، این شرکت به تولید ورق‌های گالوالوم که حالت مقاوم شده‌ی ورق گالوانیزه است را نیز مشغول است. این ورق‌ها پایداری بسیار بالایی دارند و حتی در رطوبت ۱۰۰ درصدی نیز بدون زنگ زدگی، باقی می‌مانند. برای آشنایی بیشتر مقاله ورق گالوالوم چیست؟ را مطالعه کنید. ورق‌های تولید شده در این شرکت قیمت بسیار مناسبی دارند و تکنولوژی‌های روز دنیا، برای تولید آنها به کار رفته است. محصول تولیدی این کارخانه یکی از بهترین ورق گالوانیزه هایی است که به طور تخصصی در صنایع خودرو مورد استفاده قرار میگیرد.

در این مطلب به بررسی بهترین و باکیفیت‌ترین ورق‌های گالوانیزه ایرانی پرداختیم که می‌توانید آنها را از طریق کنسرسیوم «آیرومارت» تهیه کنید. آیرومارت، با سال‌ها سابقه، تجربه و توان فنی و همچنین خدمات انبارداری ویژه، برای ارائه محصولات مورد نیاز واحدهای صنعتی گوناگون، همراه‌تان خواهد بود. برای خرید ورق گالوانیزه ۳ میل، ۲ میل و … تلفن خود را بردارید و با کارشناسان پیشرو صنعت نفت آسیا (آیرومارت) ارتباط برقرار کنید.

ادمین

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4.2/5 - (5 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.