جدول وزن پروفیل z

4.3/5 - (3 امتیاز)

جدول وزن پروفیل z

وزن پروفیل z

وزن پروفیل Z در محاسبات مهندسی انواع ساخت‌و‌سازها اهمیت دارد. پروفیل زد در صنعت کشتی سازی، ساخت و سازهای ساختمانی، افزایش استحکام در ساختمان‌های چند طبقه، ریل‌ها و پایه‌ها و ساخت فریم فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۴.۳/۵ - (۳ امتیاز)

وزن پروفیل زد، برای اطمینان حاصل نمودن از استاندارد بودن این نوع مقطع فولادی الزامی است. البته، پروفیل‌ های زد را می‌توان مطابق با نیاز مشتری سفارشی نیز تولید کرد. با این حال، این مقاله را به وزن پروفیل زد در سایزهای استاندارد اختصاص داده‌ایم. با ما همراه باشید.

جدول وزن پروفیل z

سایز پروفیل زد و محاسبه وزن پروفیل Z

پروفیل Z، در سایزهای ۱۶، ۱۸، ۲۰ و ۲۲ ساخته شده و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر یک از این سایزها از ضخامت ۲، ۲.۵ و ۳ میلی‌متر تولید می‌شوند و وزن هر شاخه از آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

در صورتی که وزن یک متر پروفیل زد را داشته باشید، می‌توانید وزن هر شاخه پروفیل z را محاسبه نمایید. برای این محاسبه، از فرمول زیر استفاده کنید:

وزن یک متر از پروفیل Z (کیلوگرم) * طول (متر) = وزن هر شاخه پروفیل زد (کیلوگرم)

جدول وزن پروفیل زد

برای اطلاع از وزن پروفیل مذکور، راه حل ساده‌تری نیز وجود دارد و آن استفاده از جدول وزن پروفیل Z است که در آن، وزن بر اساس ابعاد استاندارد و ضخامت، ذکر شده است.

هر چه پروفیل زد با ابعاد مشخص، به وزن جدول اشتال پروفیل نزدیک‌تر باشد، کیفیت آن و مقاومت مورد نظر پروفیل نیز بالاتر خواهد بود. برای اطلاع از وزن این نوع پروفیل از جدول زیر استفاده کنید:

جدول وزن پروفیل Z
سایز پروفیل ضخامت پروفیل (mm) وزن هر متر (kg)
Z-16 ۲ ۴.۸۵۲
۲.۵ ۶.۰۲۵
۳ ۷.۲۰۸
Z-18 ۲ ۵.۱۸
۲.۵ ۶.۴۵۴
۳ ۷.۷۲۲
Z-20 ۲ ۵.۴۷۵
۲.۵ ۶.۸۰۵
۳ ۸.۱۴۳
۳.۵ ۹.۴۷۳
Z-22 ۲ ۵.۷۸۸
۲.۵ ۷.۱۹۵
۳ ۸.۶۱۲
۳.۵ ۱۰.۰۱۹

وزن انواع مقاطع چون وزن نبشی ۴ را می‌توانید در آیرومارت مشاهده و بررسی نمایید.

پروفیل z

خرید پروفیل زد از آیرومارت

مجموعه بازرگانی آیرومارت، مرکزی معتبر با سال‌ها تجربه در بازار فولاد و آهن آلات است که امکان استعلام قیمت پروفیل زد، قیمت پروفیل c و دیگر مقاطع فولادی به صورت اینترنتی، تلفنی و حضوری فراهم می‌آورد. شما می‌توانید پس از استعلام قیمت، سفارش خود برای خرید مقاطع مختلف را در این مجموعه به ثبت برسانید.

آیرومارت با تمامی خدمات برشکاری، جوشکاری، ارسال بار به سراسر کشور و انبارداری مدرن، در خدمت شماست. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ با کارشناسان مجموعه تماس حاصل نمایید.

غزاله کریمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4.3/5 - (3 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.