پروفیل لنگه دری چیست و چه کاربردی دارد؟

امتیاز بدهید post

پروفیل لنگه دری چیست و چه کاربردی دارد؟

پروفیل لنگه دری یکی از انواع پرکاربرد پروفیل است که در ساخت ساختمان‌های مختلف استفاده می‌شود. در واقع پروفیل لنگه دری باعث می‌شود که پنجره‌ها و درب‌ها بتوانند حالت استوار داشته باشند. اما پیش از خرید این محصول، باید با ویژگی‌های آن آشنا باشید تا بتوانید به طور اصولی از آن استفاده کنید.
ما در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم پروفیل لنگه دری چه مشخصاتی دارد و در کجاها استفاده می‌شود. در ادامه همراه وبلاگ آیرومارت باشید.

امتیاز بدهید post

پروفیل لنگه دری چیست؟

ما پیش‌تر درباره اینکه پروفیل چیست صحبت کرده‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم برای آشنا شدن با انواع پروفیل، این مطلب را مطالعه کنید. پروفیل لنگه دری نوع دیگری از انواع پروفیل است که در ساخت درب و پنجره کاربردهای فراوانی دارد. این محصول به نام پروفیل ۵۰۸ نیز معروف است که در ضخامت ۲ تا ۴ میلی‌متر و طول ۶ تا ۱۲ متر تولید و به بازار عرضه می‌شود.

پروفیل لنگه دری

کاربرد پروفیل لنگه دری چیست؟

این نوع پروفیل اغلب برای ساخت چهارچوب درب به خصوص درب‌های UPVC و پروفیل چهارچوب فرانسوی به کار می‌رود. از دیگر کاربردهای این پروفیل می‌توان به پنجره، نرده فولادی، درب فولادی و … اشاره کرد.

هنگامی که درها از UPVC ساخته می‌شوند، بیشتر از این نوع پروفیل استفاده می‌کنند. پروفیل های چهارچوب نوع فرانسوی نیز با استفاده از نوع لنگه دری ساخته می‌شوند. از جمله کاربردهای رایج پروفیل لنگه دری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید درب و پنجره فولادی
  • نرده فولادی
  • گوشه پله‌ها و گوشه دیوارهای کارخانه‌ها
  • و…

پروفیل و قوطی که یکی از انواع پروفیل محسوب می‌شود، در ساخت سازه‌های مختلفی استفاده می‌شوند. ما پیش‌تر درباره ساخت سوله با قوطی صحبت کرده‌ایم و جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید.

نحوه تولید پروفیل لنگه دری

روش تولید پروفیل لنگه دری یکی از مهمترین عوامل موثر بر کیفیت آن است. قبل از تهیه این پروفیل‌ها، توصیه می‌شود در مورد روش‌های تولید آنها اطلاعات کافی داشته باشید و راهنمای خرید پروفیل را مطالعه کنید تا بتوانید با اطمینان خرید خود را انجام دهید. پروفیل های لنگه دری معمولا به روش زیر تولید می‌شوند:

تولید با استفاده از ورق st37

در این روش صنعتگر برای تهیه پروفیل از نورد ورق سیاه ST37 استفاده می‌کند. ابتدا ورق سیاه در داخل غلتک نورد قرار می‌گیرد، این ورق از مسیرها خاصی عبور می‌کنند تا به شکل و طرح نهایی و دلخواه برسد.

ابعاد پروفیل لنگه دری

پروفیل لنگه دری در سایزها و ضخامت‌های مختلف تولید می‌شود. ضخامت محصول معمولا ۱.۸ و ۲ میلی‌متر است اما در ضخامت‌های ۲.۵ و ۴ نیز می‌تواند تولید شود. هر کدام از این اندازه‌ها کاربرد متفاوتی دارند.

درب‌ها و پنجره‌های معمولی با پروفیل لنگه دری به ضخامت ۲ میلی‌متر و درب و پنجره‌های بزرگ برای استفاده در برج‌ها و ساختمان‌های بزرگ با پروفیل لنگه دری به ضخامت ۴ میلی‌متر ساخته می‌شوند. تولید این محصول به صورت شاخه‌ای است که طول هر شاخه به ۶ تا ۱۲ متر می‌رسد.

کاربرد پروفیل لنگه دری

استانداردهای تولید پروفیل لنگه دری

رعایت ضوابط و استانداردهای مورد نیاز برای تولید پروفیل باعث تایید این محصول می‌شود. همه تولیدکنندگان پروفیل باید استانداردهای لازم را هنگام تولید آن در نظر بگیرند. در ساخت پروفیل لنگه دری ۵۰۸ نیز باید به استانداردهای خاصی دقت کنید.

استفاده از استانداردهای ملی ۷۳۳۶ و ۷۳۳۸ و همچنین استاندارد هندی IS 4351 یکی از آنهاست. پروفیل های لنگه دری تولید شده با هر یک از این استانداردها می‌توانند ویژگی‌های خاصی داشته باشند.

مشخصات پروفیل لنگه دری

هر پروفیل لنگه دری تولید شده، بر اساس نوع مواد اولیه و ورق فولادی به کار رفته در تولید آن دارای ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی خاصی است. شکل و فرم پروفیل لنگه دری به گونه‌ای است که به راحتی می‌توان آن را از سایر پروفیل‌ها تشخیص داد. وجود دو لبه در دو طرف پروفیل، از ویژگی‌های آن است. در واقع وجود این لبه‌ها باعث تثبیت و ثابت ماندن پروفیل در چهارچوب می‌شود.

به دلیل استفاده از ورق سیاه نوع St37 در تولید این پروفیل، مشخصات شیمیایی پروفیل لنگه دری مشابه ورق سایه است. در نتیجه به دلیل وجود کربن کمتر در این نوع ورق، پروفیل لنگه دری مقاومت بالایی دارد.

قابلیت انجام عملیات جوشکاری، رنگ‌کاری و تولید آن در رنگ‌های مختلف، از جمله قابلیت‌هایی محسوب می‌شوند که باعث ایجاد این خصوصیات شیمیایی خاص در پروفیل لنگه دری می‌شوند.

نحوه بسته بندی پروفیل لنگه دری

نحوه بسته‌بندی این محصول اهمیت زیادی دارد، زیرا پروفیل لنگه دری باید به گونه‌ای بسته‌بندی شود که تحت فشار قرار نگیرد و در هنگام حمل و نقل فشرده نشود. این محصول ابتدا با استفاده از تسمه بسته‌بندی می‌شود تا در حین حمل و نقل آسیب نبیند و از شکستن در امان باشد. پس از بسته‌بندی پروفیل با تسمه، یک صفحه فلزی یا فولادی روی آن قرار می‌گیرد تا اطلاعات محصول به طور دقیق روی آن نوشته شود. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

  • نشان کیفیت و گواهینامه کیفیت
  • ابعاد پروفیل و وزن آن
  • شماره بسته‌بندی
  • شناسه پروفایل
  • نام کارخانه تولید کننده

همیشه مراقب باشید که قبل از خرید یا تحویل محصول، اطلاعات روی این صفحه را به دقت بررسی کنید تا از صحت آن مطمئن شوید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت روز پروفیل لنگه دری

به‌طورکلی نمی‌توان قیمت ثابتی را برای پروفیل‌های لنگه دری اعلام کرد. اما مهترین عواملی که بر قیمت پروفیل لنگه دری تاثیر دارند، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تغییرات نرخ آهن
  • قیمت مواد اولیه فولادی مانند ورق فولادی
  • نوسانات قیمت دلار
  • کارخانه تولید‌کننده این پروفیل
  • روش ساخت پروفیل
  • ابعاد پروفیل لنگه دری
  • تعداد شاخه‌های پروفیل مورد نیاز

مشخصات پروفیل لنگه دری

خرید انواع پروفیل از آیرومارت

اگر به فکر خرید انواع پروفیل هستید، می‌توانید وارد سایت آیرومارت شوید و پس از بررسی قیمت پروفیل و قیمت قوطی ۱۰در۱۰، قیمت قوطی ۲*۲ و …، محصول مورد نظرتان را آنلاین خریداری کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر، با شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید و توسط کارشناسان مجرب راهنمایی شوید.

غزاله کریمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
امتیاز بدهید post

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.