کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش تولیدکننده میلگرد در شمال غرب

5/5 - (2 امتیاز)

کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش تولیدکننده میلگرد در شمال غرب

میلگرد-تیکمه-داش

انواع میلگرد تیکمه داش، به صورت ساده و آجدار، در بازار موجود است. این محصول از تولیدات صنایع فولاد تیکمه داش می‌باشد. این کارخانه به عنوان یکی از تولیدکنندگان مقاطع فولادی کشور، در استان آذربایجان شرقی مستقر شده است. میلگرد تیکمه داش به صورت کلاف یا شاخه تولید و عرضه می شود. در ادامه این مقاله با این واحد صنعتی بیشتر آشنا خواهید شد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

صنایع فولاد تیکمه داش

استان آذربایجان شرقی با تولید ۴ میلیون تن میلگرد در سال، رتبه اول کشوری تولید این مقطع فولادی را در اختیار دارد. صنایع فولاد تیکمه داش یکی از ۷ تولید کنندگان میلگرد در این استان به حساب می‌آید. در سال ۱۳۹۱ صنایع فولاد تیکمه داش در شهرک صنعتی تیکمه داش تاسیس شد. تولیدکنندگان این مجموعه در ابتدا به تولید شمش و بیلت مشغول بودند. اما امروزه با تولید مقاطع فولادی مختلف مثل ناودانی، میلگرد و تیرآهن مشغول به فعالیت است.

قیمت میلگرد تیکمه داش

روش تولید میلگرد تیکمه داش

بیلت‌های تهیه شده در واحد ذوب و ریخته‌گری، ماده اولیه تولید میلگرد تیکمه داش به حساب می‌آید. بیلت، شمش فولادی با حداکثر مساحت مقطع ۲۳۰ سانتی متر مربع می باشد. شکل مقطع غالبا به صورت دایره یا مربع تولید می شود. برای تولید میلگرد مرغوب، مواد اولیه از نظر ظاهر و ترکیب شیمیایی توسط واحد کنترل کیفیت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

میلگرد به روش نورد گرم تولید می‌شود. بیلت‌های تهیه شده بایستی متناسب با عرض کوره پیشگرم، حدود ۶ متر، برش داده شوند. برای تولید میلگرد تیکمه داش، ابتدا بیلت‌ها در کوره گداخته می‌شود. در این مرحله بیلت‌ها را در دسته‌های سه تایی به کمک غلتک‌های میز شارژ به درون کوره انتقال می‌دهند. پس از رسیدن دما به حدود ۱۲۵۰ درجه سانتی‌گراد، بیلت ها را از کوره خارج می‌کنند. بیلت گداخته برای تبدیل شدن به میلگرد تیکمه داش، به سمت قفسه های نورد هدایت می‌شود. تبدیل بیلت به میلگرد تیکمه داش طی سه مرحله ی نورد اولیه، نورد میانی و نورد نهایی صورت می‌گیرد.

در هر مرحله با کاهش سطح مقطع طول افزایش می‌یابد. به همین دلیل به آن نورد طولی می گویند. میلگرد خروجی از مرحله نورد نهایی، همان شکل و قطر مد نظر را دارد. محصول خروجی از قفسه‌های نورد به طول های مشخص برش داده می‌شود. میلگردها که در این مرحله دمایی حدود ۹۰۰ درجه سانتی گراد دارند، به بستر خنک کننده منتقل می‌گردند. در نهایت میلگردها بسته بندی شده و به انبار منتقل می‌شوند.

در تولید میلگرد از دو تکنولوژی آلیاژی شده و ترمکس استفاده می‌شود. در حقیقت این دو روش یکسان‌اند و تنها در مرحله خنک کردن تفاوت دارند. در روش آلیاژی شده محصول نهایی پس از نورد در هوای آزاد خنک می‌شود ولی در روش ترمکس محصول داغ درون یک تونل پاشش آب عبور می‌کند و به سرعت خنک می‌شود. میلگرد آلیاژی‌شده با نماد T سختی پایین و میلگرد ترمکس با نماد U سختی بالاتری دارد.

عوامل موثر بر قیمت میلگرد تیکمه داش

قیمت نهایی هر مقطع فولادی مثل میلگرد، تمام هزینه‌های تهیه ماده اولیه تا بسته‌بندی نهایی محصول را در بر می‌گیرد. اصلی ترین بخش قیمت میلگرد به تهیه ماده اولیه اختصاص دارد. از بیلت برای تولید میلگرد استفاده می‌شود. بیلت‌ها را از واحدهای ریخته‌‍گری خریداری می‌کنند. عامل بعدی میزان عرضه و تقاضا است. هر گاه عرضه یک محصول کاهش و تقاضا افزایش می یابد، قیمت افزایش پیدا می کند. این مسئله در مورد میلگرد نیز صادق است. در کنار عوامل ذکر شده، نوسانات ارز و قیمت جهانی فولاد بر قیمت مقاطع فولادی تاثیر می گذارد. برای آگاهی از قیمت میلگرد آجدار برروی لینک کلیک کنید.

تولیدات صنایع فولاد تیکمه داش

مجموعه صنایع فولاد تیکمه داش امروزه به تولید انواع میلگرد ساده و آجدار با ظرفیت تولید ۲۵۰هزار تن، ناودانی با ظرفیت ۲۵ هزار تن و تیرآهن با ظرفیت۲۵ هزار تن مشغول است. در ادامه این متن با خواص مکانیکی و ویژگی های ظاهری انواع میگرد تیکمه داش آشنا خواهید .

میلگرد تیکمه داش

میلگرد با استانداردهای مختلفی تولید می شود. یکی از رایج‌ترین استانداردهای مورد استفاده تولیدکنندگان داخلی، استاندارد روسی است. مطابق با این استاندارد A1 میلگرد ساده و A2 ، A3 و A4  میلگرد آجدار هستند. میلگرد تیکمه داش نیز براساس استاندارد روسی از سایز ۸ تا ۳۲ تولید می‌شود. در ادامه با این میلگردها بیشتر آشنا خواهید.

میلگرد تیکمه داش A1:

براساس استاندارد ملی این میلگرد با نماد س ۲۴۰ مشخص می شود. حداقل استحکام تسلیم و کششی آن به ترتیب، ۲۴۰ و ۳۶۰ مگاپاسکال است. از نظر ظاهر این میلگرد ها ظاهری ساده و نرم دارند. به همین دلیل به راحتی قابل تشخیص هستند.

میلگرد تیکمه داش A2:

آج ۳۴۰ یا میلگرد A2 در دسته مواد نیمه سخت قرار می گیرد. این مقطع فولادی که ظاهر آن به صورت آجدار مارپیچی است، از حداقل استحکام کششی ۵۰۰ مگاپاسکال برخوردار می باشد. هم چنین حداقل استحکام تسلیم آن، ۳۴۰ مگاپاسکال است.

میلگرد تیکمه داش A3:

ظاهر میلگرد A3 شکل آجدار جناغی دارد. در استاندارد ملی این میلگرد با نماد آج ۴۰۰ شناسایی شناخته می شود. A3 میلگردی سخت است که حداقل استحکام کششی و تسلیم آن به ترتیب ۶۰۰ و ۴۰۰ مگاپاسکال می باشد. برای آگاهی از تفاوت های میلگرد A2 و A3 بر روی لینک کلیک کنید.

میلگرد تیکمه داش A4:

میلگرد آج ۵۰۰ یا A4 مقطع فولادی سختی است که شکلی  ظاهری به صورت آجدار مرکب دارد. حداقل استحکام تسلیم و کششی میلگرد این میلگرد به ترتیب ۵۰۰ و ۶۵۰ مگاپاسکال است.

کاربرد میلگرد تیکمه داش

انواع میلگرد در صنعت ساختمان سازی کاربرد گسترده دارد. البته علاوه بر ساخت و ساز در ساخت سیم خاردار، سیم بکسل، توری، میخ و پیچ نیز از میلگرد استفاده می شود. کاشت میلگرد در بتن، استحکام را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد. میلگردهای آجدار در مقایسه با میلگرد ساده استحکام بیشتری فراهم می کند. بازرگانی فولاد آیرومارت، در حوزه فروش انواع میلگرد برندهای سراسر کشور فعالیت دارد. شما می‌توانید ضمن دریافت اطلاعات مختلف بازار آهن از جمله بررسی وزن میلکردها چون وزن میلگرد ۱۶، قیمت انواع برندها را در وبسایت آیرومارت استعلام گرفته و نسبت به خرید آن‌ها اقدام فرمایید.

در این مقاله روش تولید و انواع میلگرد تیکمه داش معرفی شد. برای آگاهی از قیمت میلگرد ساده و تهیه آن با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید. آیرومارت تامین کننده تمامی مقاطع فولادی می باشد.

ادمین

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (2 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.