نکات مهم نگهداری از میلگرد در انبار

5/5 - (5 امتیاز)

نکات مهم نگهداری از میلگرد در انبار

شرایط نگهداری میلگرد در انبار

انبار کردن و نگهداری از میلگرد، از مهم‌ترین مراحل تولید تا مصرف آن به‌شمار می‌رود که انجام نادرست و غیراصولی آن می‌تواند موجب آسیب دیدن و گاها بلااستفاده شدن بار شما شود و درنتیجه خسارات مالی زیادی را تحمیل کند. اهمیت این موضوع برای فروشندگان آهن آلات و مصرف‌کنندگان عمده این محصول مانند صنعت ساخت و ساز، بسیار بیشتر است. چراکه افت شدید خواص و قیمت میلگرد را در پی خواهد داشت.

۵/۵ - (۵ امتیاز)

در ادامه به بررسی نکات نگهداری میلگرد در انبار می‌پردازیم و راهکارهایی برای انجام هرچه بهتر انبارداری این محصول را ارائه خواهیم داد.

نگهداری میلگرد در انبار

رطوبت، مهم‌ترین عامل مخرب میلگردها در انبار

مهم‌ترین نقطه ضعف میلگردهای آهنی، خوردگی و به اصطلاح، زنگ زدگی آن‌هاست که عامل اصلی این اتفاق را می‌توان شرایط نگهداری از میلگرد و تماس آن با رطوبت دانست.

خوردگی میلگرد می‌تواند افت شدید کیفیت و خواص و همچنین کاهش طول عمر آن را به همراه داشته باشد. بنابراین بهتر است که از تماس رطوبت با آن جلوگیری شود. برای این کار می‌توانید راهکارهای مختلفی را استفاده کنید که در ادامه درباره آن‌ها صحبت خواهد شد.

گرد و غبار، عامل جذب رطوبت

پیش از این اشاره کردیم که نباید میلگردها در معرض رطوبت هوا قرار بگیرند. جالب است بدانید گرد و غباری که روی آن‌ها می‌نشیند، خود عاملی برای جذب رطوبت است و به مرور زمان، موجب زنگ زدن میلگرد و تخریب آن می‌شود.

علاوه بر گرد و غبار، آلودگی‌هایی چون بقایای بتن روی میلگرد، روغن و … باید پس از انبار کردن، با روش‌های مختلف از سطح میلگردها پاک شوند.

میلگردها را روی یک بستر قرار دهید

میلگرد باید روی سطوح فلزی یا غیرفلزی مقاوم و با فاصله از زمین (حداقل ۱۵ سانتی‌متر) نگهداری شود. حتی سطوح بتنی هم می‌توانند رطوبت را جذب کرده و موجب زنگ زدگی میلگردها شوند، بنابراین از قرار دادن آن‌ها روی این سطوح نیز خودداری کنید.

قفسه بندی، عامل نظم بخشیدن به انبار نگهداری میلگرد

در انبارهای بزرگ نگهداری کالاهای فولادی، که ممکن است محصولات مختلف مانند پروفیل، ورق، میلگرد و … را در سایزها و جنس‌های متنوع، دپو کنند، نظم، اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد این نظم، قفسه‌بندی است. این قفسه‌ها که معمولا از جنس چوب یا فلز ساخته می‌شوند، علاوه بر نظم بخشیدن، به کیفیت انبارداری، رعایت فاصله بین میلگردها و استفاده بهنیه از تمامی فضای انبار، به دسترسی هرچه راحت‌تر به هرکالا، کمک شایانی می‌کنند.

یکی از دلایل خودداری از انجام قفسه‌بندی، هزینه بالای این کار است. در این موارد، استفاده از پالت فلزی بسیار کارگشاست و شما می‌توانید با صرف کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را داشته باشید. با مراجعه به صفحه قیمت پالت آهنی، می‌توانید قیمت امروز این محصول را ببینید.

نکات مهم انبار کردن میلگرد

جدا کردن میلگردها براساس جنس و سایز

در حجم زیاد از بار میلگرد، جدا کردن آن‌ها براساس ویژگی‌های مشخص، دسترسی بسیار راحت‌تری را ایجاد می‌کند و همچنین، در حفظ سلامت بار نیز تاثیرگذار است. ازجمله این ویژگی‌ها، جداسازی براساس نوع، جنس و سایز است. اما درصورتی که فضای کافی برای این کار نداشتید، رنگ کردن سطح مقطع میلگردها، به تشخیص راحت‎‌تر شما کمک شایانی خواهد کرد.

یکی دیگر از نکات مهم دررابطه با جداسازی میلگردها در انبار این است که تا حد امکان، میلگردهایی که مدت طولانی در انبار بوده‌اند را جدا از بار جدیدتان نگهداری کنید تا در صورت زنگ زدگی بار قدیمی‌تر، اقلام جدید آسیب نبینند.

شرایط نگهداری میلگردهای استیل در انبار

بالابودن قیمت میلگرد استیل، توجه هرچه بیشتر برای جلوگیری از آسیب دیدن آن را توجیه می‌کند. در انبارداری میلگرد استیل باید درنظر داشته باشید که آن‌ها را از میلگردهای آهنی و گالوانیزه جدا کنید و اگر امکان این کار وجود نداشت، بهتر است آن‌ها را در سطوح بالاتر و روی بقیه میلگردها قرار دهید.

شرایط نگهداری میلگرد گالوانیزه در انبار

میلگرد گالوانیزه از میلگردهای پوشش‌دهی شده است که حتی‌الامکان باید جدا از انواع بدون پوشش نگهداری شود. بستر قرارگیری آن نیز بهتر است از نوع چوبی نباشد. استندهای چوبی می‌توانند موجب آسیب به پوشش گالوانیزه میلگرد شده و خواص مقاومت به خوردگی آن را مختل کنند.

نکات نگهداری میلگرد در فضای باز

برای نگهداری میلگرد در تناژ بالا و به مدت زمان طولانی، استفاده از انبارهای مسقف ارجحیت دارد. اما گاهی اوقات ممکن است بودجه‌ای برای این کار درنظر گرفته نشود و برای مدت زمان کم، خیلی به‌صرفه نباشد. بنابراین مجبورید از فضای باز استفاده کنید. هرچند که در مناطقی مانند شمال کشور، این کار به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

در فضای باز باید یک بستر برای قرار دادن میلگردهایتان بر روی آن، درنظر بگیرید و به طور مستقیم روی خاک قرار ندهید و از روکش‌هایی برای جلوگیری از تماس مستقیم نور خورشید، آب باران و آلودگی‌های سطحی با آن‌ها استفاده کنید. این روکش‌ها می‌توانند برزنتی و یا پلاستیکی باشند که نوع برزنتی، متداول‌تر و بهتر است.

با میلگردهای زنگ زده چه کنیم؟

در صورتی که رنگ میلگرد تغییر کرد و آثاری از زنگ زدن روی آن نمایان شد، بهتر است که این آثار را برطرف کنید. البته درجه‌های زنگ زدگی متفاوت است. مثلا گاهی اوقات، فقط رنگ آن تغییر می‌کند که اصطلاحا به آن بار زرد گفته می‌شود. بار زرد، در بسیاری مواقع، خیلی خطرساز نیست و می‌تواند با نظر مهندس ناظر پروژه، مورد استفاده قرار گیرد. اما در مواردی که سطح میلگرد پوسته پوسته شد، حتما باید پوسته‌ها را دفع کنید.

بهترین روش برای رفع زنگ زدگی میلگرد، استفاده از فرایندهایی چون سندبلاست و ماسه‌پاشی است. تا حد ممکن از برس‌های سیمی برای این کار استفاده نکنید، چراکه موجب آسیب رساندن به میلگرد می‌شود.

راهنمای انبار کردن میلگرد در انبار

انبار پیشرو، انباری مطمئن برای نگهداری آهن آلات شما

بازرگانی فولاد آیرومارت علاوه بر تامین محصولات آهنی در انواع، سایز و برندهای بسیار متنوع، خدماتی چون انبارداری را با بهترین کیفیت و قیمت، ارائه می‌دهد.

انبار پیشرو صنعت با سابقه ۱۵ ساله در امر انبارداری، امکانات لازم برای نگهداری حجم بالایی از محصولات آهنی را در محوطه ۱۰ هزار متری خود دارد. این انبار در منطقه شور آباد قرار گرفته و از نظر دسترسی، از موقعیت مکانی خوبی برخوردار است. همچنین بهره‌گیری از امکاناتی چون تجهیزات مدرن حمل بار، دوربین مدار بسته، سیستم اطفای حریق، باسکول ۶۰ تنی، نگهبانی ۲۴ ساعته و … ، بهترین شرایط نگهداری میلگرد را برای این مجموعه فراهم نموده است.

برای رزرو انبار پیشرو، کافیست با شماره ۵۶۵۴۵۵۱۶-۰۲۱ تماس بگیرید.

 

سحر اشکواری

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (5 امتیاز)

  1. سبزآبادی
    اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۱ ۱۲:۴۷
    میلگردی که توی انبار زنگ زده باشه رو میشه دوباره استفاده کرد؟
    1. آیرومارت
      اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۱ ۱۵:۵۸
      سلام وقت بخیر. همانطور که در این متن هم اشاره شد، در صورتی که مقدار زنگ زدگی زیاد نباشد با استفاده از سندبلاست می‌توان سطح پوسته پوسته شده را برطرف کرد و بعد از آن میلگردها قابلیت استفاده دارند.
021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.