فرایند تولید گریتینگ

5/5 - (2 امتیاز)

فرایند تولید گریتینگ

تولید گریتینگ

تولید گریتینگ با توجه به کاربرد روز افزون این محصول، همواره مورد توجه بوده است.
گریتینگ به مجموعه‌ای از شبکه‌های فلزی گفته می‌شود که به منظور تحمل بار و کف‌سازی در معادن، پالایشگاه‌ها، کارخانه‌ها، شهرسازی، کانال‌سازی و مواردی از این دست استفاده می‌گردد. اجزای مختلف گریتینگ شامل، تسمه باربر، رابط، فریم یا نگه‌دارنده و مش‌بندی است.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

گریتینگ در سه نوع فلزی، فایبرگلاس و گالوانیزه تولید می‌شود. نوع گالوانیزه این محصول، از تسمه گالوانیزه تولید می‌شود که قیمت آن تحت تاثیر قیمت ورق گالوانیزه تغییر می‌کند.  طبیعتا قیمت این ورق، به طور غیر مستقیم قیمت گریتینگ گالوانیزه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در ویدیوی زیر فرایند تولید گریتینگ برای شما به نمایش گذاشته شده است.

 

گریتینگ از اتصال تسمه های باربر به یکدیگر تولید می‌شود. از آنجاکه تحمل فشاری که بر گریتینگ وارد می‌شود بر دوش تسمه ها است؛ هرچقدر این تسمه‌ها از ضخامت بیشتری برخوردار باشد، به تبع آن، قیمت تسمه بالاتر بوده و توان تحمل بار بیشتری خواهد داشت.

برای تولید گریتینگ از دو روش استفاده می‌شود:

• جوش CO2
• الکتروفورج یا جوش مقاومتی، که در این ویدیو به این روش تولید پرداخته‌ایم.
الکتروفورج یک روش پیشرفته مکانیکی است که به کمک نیروی پرس و جریان الکتریکی بالا و ولتاژ پایین، به فرآیند تولید می‌پردازد. در نهایت محصول با اتصالات یکنواخت و مسطحی در اختیار ما قرار خواهد گرفت.
به بیان دقیق‌تر نقاط اتصال، طی عبور جریان الکتریکی، به حالت ذوب در می‌آیند و نگه‌دارنده ها و تسمه‌ها در اثر فشار، به یکدیگر فورج می‌شوند. در نهایت با گالوانیزه گرم، آبکاری می‌شود تا دربرابر خوردگی و زنگ‌زدگی مقاوم شود.
از مزایای این روش، وزن کمتر و در عین حال مقاومت و تحمل بار بیشتر محصول نهایی است. از این جهت یکی از به‌صرفه ترین روش‌های تولید گریتینگ به شمار می‌رود. همچنین محصول نهایی یکنواخت خواهد بود و نسبت به روش‌های تولید دیگر، خوردگی در آن دیده نمی‌شود.

پریسا خاتمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (2 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.