محاسبه وزن ورق با فرمول ساده کاربردی

3.2/5 - (4 امتیاز)

محاسبه وزن ورق با فرمول ساده کاربردی

محاسبه وزن ورق

یکی از داده‌های مهم در هنگام خرید ورق های فولادی، وزن ورق است. اگرچه در جدول وزن ورق، با توجه به ابعاد و ضخامت انواع مختلف این مقطع فولادی وزن آن ذکر شده اما ممکن است ورق‌ها بر اساس استاندارد ساخته نشده باشند و یا نیاز به محاسبه وزن ورق با فرمول باشد تا از کالای دریافتی خود اطمینان یابید.

۳.۲/۵ - (۴ امتیاز)

با توجه به اهمیت این مساله، این مقاله از آیرومارت را به بررسی محاسبه وزن ورق اختصاص داده‌ایم. با استفاده از فرمول محاسبه وزن ورق می‌توانید به سادگی وزن کالایی که در اختیار دارید را محاسبه نموده و با استانداردهای موجود مقایسه نمایید.

فرمول محاسبه وزن ورق

فرمول محاسبه وزن ورق

اگرچه استفاده از جدول وزن ورق روغنی و دیگر ورق‌های فولادی راه‌حلی ساده‌تر از استفاده از فرمول محاسبه وزن ورق است اما در صورت عدم دسترسی به جدول وزن ورق سیاه یا عدم اطمینان از استاندارد بودن کالای خریداری شده، می‌توان از فرمول وزن ورق، وزن ورق را به سادگی و در هر ابعادی محاسبه کرد.

ضخامت (میلی‌متر) * عرض (متر) * طول (متر) * ۷.۸۷ = وزن ورق فولادی

با استفاده از این فرمول، می‌توان وزن ورق ۳ میل را با طول و عرض ۲۰۰۰ و ۱۰۰۰ میلی‌متر محاسبه کرد. وزن چنین ورقی برابر با ۴۶.۸ بدست می‌آید. قیمت ورق سیاه ۳ میل را متناسب با این وزن حساب می‌کنند. عدد ۷.۸۷ در این فرمول، چگالی تقریبی فولاد است. این چگالی برای محاسبه وزن ورق روغنی و سایر ورق‌های مختلف فولادی در نظر گرفته می‌شود.

محاسبه وزن ورق و تاثیر آن بر قیمت

در هنگام بدست آوردن قیمت روز ورق سیاه، متوجه می‌شوید که وزن ورق بسیار مهم است. با افزایش وزن ورق فولادی، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. واضح است که با افزایش ضخامت و ابعاد، وزن ورق نیز افزایش یافته و قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. قیمت ورق‌های فولادی را می‌توانید در صفحه هر یک از این کالاها در آیرومارت ببینید.

فرمول وزن ورق

محاسبه وزن ورق آنلاین در آیرومارت

آیرومارت، برای راحتی بیشتر شما در صفحه قیمت ورق فولادی، محاسبه‌گر آنلاینی قرار داده که شما می‌توانید با استفاده از آن وزن ورق فولادی در هر ابعادی را محاسبه نمایید. محاسبه وزن ورق استیل، وزن ورق آجدار و سایر ورق‌ها با در نظر داشتن اینکه چگالی این مقاطع فولادی ۷.۸۷ است، انجام می‌گیرد.

پس از محاسبه می‌توانید استاندارد بودن وزن کالای خریداری شده خود را با جدول وزن محاسبه نمایید.

غزاله کریمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
3.2/5 - (4 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.