پمپ آب چگونه تولید می‌شود؟

5/5 - (4 امتیاز)

پمپ آب چگونه تولید می‌شود؟

تولید پمپ آب

انواع مختلفی از پمپ‌ها وجود دارد که هرکدام عملکرد خاص خود را دارد. پمپ‌ها می‌توانند به صورت خانگی و یا صنعتی و در انتقال آب‌های زیرزمینی و یا تخلیه سد و استخر مورد کاربرد قرار گیرند.
تقریبا نحوه ساخت انواع پمپ آب مشابه یکدیگر است. در ویدیوی زیر نحوه ساخت پمپ آب و کاربرد فولاد در آن را مشاهده می‌کنید.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

 

پمپ آب چیست؟

به دستگاهی که انرژی الکتریکی را دریافت و پس از تبدیل آن به انرژی مکانیکی، سیالات داخل خود را جابجا می‌کند، پمپ گفته می‌شود. به بیانی دیگر، به گردش در آمدن پروانه داخل پمپ، موجب انتقال سیال می‌گردد.

نحوه ساخت پمپ آب

در ساخت پمپ آب، انتخاب نوع فلز اهمیت زیادی دارد. چنانچه فلز موردنظر از قابلیت پرداخت زیادی برخوردار باشد؛ عملیات شکل‌دهی و پرداخت راحت‌تر انجام می‍پذیرد.
توضیح نحوه ساخت پمپ آب را با بدنه آن شروع می‌کنیم. بدنه اصلی پمپ به روش ریخته‌گری تولید می‌گردد.سپس برای پرداخت، سطح آن را ترشکاری می‌نمایند.
پروانه پمپ نیز به روش ریخته‌گری تولید و درست مانند بدنه تراشکاری می‌شود. با این تفاوت که پس از انجام این مراحل، تست ارتعاش بر روی آن انجام می‌پذیرد. تست ارتعاش بهترین ابزار برای یافتن عیوب دستگاه است. به این صورت که بر اثر وجود کاستی و ایراد در دستگاه، نیروی ارتعاش‌زایی ایجاد می‌شود که با آنالیز آن می‌توان به ایرادهای دستگاه پی برد.

بر روی پمپ آب حلقه‌هایی جهت اتصال سایر اجزا و نیز به عنوان مجاریی برای عبور آب، تعبیه شده است.
در نهایت پمپ آب ساخته و پرداخته شده را رنگ‌آمیزی می‌کنند تا در برابر زنگزدگی ایمن گردد. در خصوص زنگ زدایی آهن با سند بلاست بیشتر بخوانید.

پریسا خاتمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (4 امتیاز)

021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.