5 نکته مهم برای خرید ورق تسمه فولادی

5/5 - (3 امتیاز)

5 نکته مهم برای خرید ورق تسمه فولادی

5 نکته خرید تسمه

برای تولید انواع تسمه آهنی و فولادی، نیاز به ورق‌ آهنی و فولادی است. شاید برای بسیاری از شما این سوال مطرح باشد که تسمه آهن چیست؟ به طور مختصر می‌توان گفت مقطعی آهنی است که دارای عرضی بیشتر از ضخامت خود می‌باشد. از این محصول فولادی در موارد مختلفی ازقبیل ساخت تجهیزات کشاورزی، نرده، درب‌های آهنی، کمربندهای فلزی و مواردی از این دست، استفاده می‌شود.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

تسمه آهنی با توجه به روش تولید، نوع کاربرد و ضخامت، می‌تواند در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار بگیرد. در حالت کلی تسمه‌های موجود در بازار آهن‌آلات، در ۴ گروه اصلی تسمه آهنی نوردی، فابریک، تسمه ماشینکاری و ترانس جای دارد. هر کدام از این انواع، با توجه به خواصی که ارائه می‌دهند، کاربردهای متفاوتی نیز دارند.

برای خرید ورق تسمه، نکات کاربردی و مهمی وجود دارد. توجه به این نکات، منجر به خرید محصولات با کیفیت و با عمر طولانی خواهد شد. ورق‌هایی که به شیوه‌های با کیفیت تولید شده‌اند و عوامل اثرگذار در طول عمر آن، در نظر گرفته می‌شود. در این مطلب از وبلاگ آیرومارت از ۵ نکته مهم، برای انتخاب و خرید ورق‌های آهنی و فولادی، بیشتر بخوانید.

با کلیک روی لینک قیمت ورق قیمت روز این کالا را مشاهده کنید.

جنس انواع ورق تسمه را بشناسید

برای خرید ورق تسمه، جنس محصول بسیار اهمیت دارد. برای مثال اگر تسمه‌ها از جنس فولاد زنگ نزن باشند، ضخامت چندانی ندارند اما کاربردهای زیادی در صنایع و ابزارهای ظریف خواهند داشت. ابزارهای جراحی، برخی لوله‌ها، کابل‌های تلفن و برق و… از جمله محصولاتی هستند که با این تسمه‌‌ها ساخته می‌شوند. از آنجا که ورق‌های استیل صیقل خورده هستند، تسمه‌هایی که با این ورق‌ها تولید می‌شود نیز براق هستند.

از سوی دیگر، تسمه فولادی که با فرایند نورد سرد تولید شده، استحکام بیشتری دارند و مناسب برای گروه دیگری از نیازها هستند. مثلا صنایع اتومبیل‌سازی، وسایل خانگی، بخش‌هایی از دوچرخه‌ها، کابل‌های مخابرات و رادیاتورها با این تسمه‌ها سر و کار دارند.

تسمه‌هایی که با نورد گرم تولید شده‌اند نیز راهی صنایع دیگری می‌شوند. از مهم‌ترین صنایعی که به خرید ورق تسمه گرم تمایل نشان می‌دهند می‌توان به صنایع بسته‌بندی و سازندگان درب و پنجره اشاره کرد.

خرید ورق تسمه

تسمه استیل کاربردهای متعددی در صنایع مختلف دارد.

فابریک یا قراضه بودن ورق‌ها را بررسی کنید

علاوه بر جنس محصول، بسته به اینکه تسمه‌ها را در چه بخش‌هایی از کسب و کار خود استفاده می‌کنید، فابریک یا قراضه بودن ورق‌ها اهمیت پیدا می‌کند. برای مثال ورق‌های فابریک که بعدا تبدیل به تسمه می‌شوند، در تمام سطوح یکنواخت و یکدست هستند. اما ورق‌هایی که با آهن قراضه تولید شده‌اند، ممکن است در برخی قسمت‌ها استحکام بیشتری داشته و در برخی بخش‌ها نیاز به تقویت داشته باشند. به همین دلیل اگر لازم است که تسمه از بخش مهمی از سازه حفاظت کند، برای خرید ورق تسمه، لازم است که بدانید که ورق‌ها از کجا آمده‌اند و چگونه ساخته شده‌اند.

از سوی دیگر، همین نکته می‌تواند میزان جوش‌پذیری و عملکرد بلند مدت تسمه‌ها را توجیح کند. در نتیجه اگر می‌خواهید خرید ورق تسمه منجر به تولید تسمه‌های با کیفیت و با عمر طولانی شود، باید تسمه‌هایی که با روش فابریک یا نورد تولید شده‌اند را تهیه کنید.

ضخامت ورق‌های تسمه را بشناسید

با توجه به اینکه قرار است در نهایت از تسمه فولادی و تسمه آهنی در کجا استفاده شود، خرید ورق تسمه با ضخامت‌های گوناگونی انجام می‌شود. برای مثال ورق‌هایی که با کد تجاری ۳۰۰ و ۳۰۴ به بازار ارائه می‌شوند، از جنس استیل هستند و ضخامت کمتری دارند. حال آنکه ورق‌های فولادی که با نورد گرم و نورد سرد تولید شده‌اند مستحکم‌تر هستند و ضخامت بالایی دارند.

تسمه‌ها نیز با توجه به ضخامت اولیه ورق‌های خود، ضخامت متفاوتی دارند و به همین خاطر، کاربردهای مختلفی هم خواهند داشت. اگر برای انتخاب ورق فولادی مناسب نیاز به مشاوره و اطلاع از قیمت روز آهن و فولاد دارید، کارشناسان فروش آیرومارت برای ارائه مشاوره‌های تخصصی در کنارتان خواهند بود.

خرید ورق تسمه

تسمه استیل در مقایسه با انواع تسمه، ضخامت کمتری دارد.

قیمت ورق‌ تسمه را مقایسه کنید

برای خرید ورق تسمه ، بی‌شک قیمت، از مهم‌ترین پارامترها برای انتخاب است. در تعیین قیمت برای خرید ورق تسمه، عوامل گوناگونی موثر هستند. برای مثال، قیمت جهانی سوخت، سنگ آهن، میزان تقاضای داخلی و خارجی و قیمت ورق بر این موضوع اثر خواهد داشت. علاوه بر این‌ها فصل و هزینه‌های تولید نیز می‌تواند قیمت ورق تسمه  را تحت تاثیر قرار دهد.

قیمت ورق‌های آهنی و فولادی می‌تواند به دلیل نوسانات بازار بورس و تغییرات سهام‌ها نیز افزایش یا کاهش قیمت داشته باشد. در نهایت قیمت ارز و تصمیم‌های کلان و مقطعی نیز بر قیمت انواع پروفیل از جمله ورق‌های آهن و فولاد موثر است و می‌تواند باعث کاهش و افزایش قیمت تسمه در بازار روز معاملات شود. آیا می‌خواهید از قیمت امروز ورق آهنی و قیمت روز ورق فولادی مطلع شوید؟ تیم آیرومارت برای ارائه بهترین و سریع‌ترین قیمت در بازار آهن همراه‌تان خواهد بود.

در خصوص تغییرات قیمت تسمه فولادی روی لینک مشخص شده کلیک کنید و بیشتر بخوانید.

کارخانه‌های تولید کننده را بررسی کنید

برای خرید ورق تسمه ، کارخانه‌های گوناگونی قادر به ارائه خدمات و فروش محصولات هستند. برخی از این کارخانه‌ها، برندهای معتبر و قدیمی‌اند و برخی کمتر از یک دهه است که به بازار ملحق شده‌اند. علاوه بر این‌ها، تعدادی از کارگاه‌ها با خرید آهن قراضه و ذوب آنها در تولید تسمه‌های فولادی و آهنی فعال هستند و محصولاتی را ارائه می‌کنند. اینکه محصول کدام کارخانه، با چه آلیاژ و با چه میزان خلوصی را انتخاب کنید، کاملا به اینکه قرار است آن ورق تبدیل به چه تسمه‌ای شود و در کجا کاربرد داشته باشد، بازمی‌گردد.

اگر می‌خواهید بدانید بهترین کارخانه تولید کننده برای خرید ورق تسمه کجاست و قیمت روز این پروفیل در چه بازه قیمتی وجود دارد، می‌توانید به روزترین و مهم‌ترین اطلاعات را از کارشناسان آیرومارت دریافت کنید.

 استعلام تغییرات قیمت برای خرید ورق تسمه

در این مطلب به بررسی ۵ نکته‌ای پرداختیم که برای خرید ورق تسمه بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که درک نیاز، بودجه و چرایی خرید شما از مهم‌ترین و اثرگذارترین نکات برای خرید ورق‌ها و انواع پروفیل‌ آهنی و فولادی است. آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ فکر می‌کنید چه نکات دیگری برای خرید ورق تسمه مهم است و چگونه می‌توان اطلاعات تکمیلی درباره آن‌را به دست آورد؟ سپاسگزار خواهیم بود نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. در نهایت به یاد داشته باشید که کارشناسان آیرومارت در هر خرید کنارتان خواهند بود و می‌توانند روند تهیه و ارسال انواع پروفیل را برایتان تسهیل کنند.

ادمین

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (3 امتیاز)

021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.