تغییرات قیمت تسمه فولادی و عوامل اثر گذار بر قیمت آن

5/5 - (1 امتیاز)

تغییرات قیمت تسمه فولادی و عوامل اثر گذار بر قیمت آن

قیمت-تسمه-فولادی

تغییرات قیمت تسمه فولادی با افزایش نیاز به این محصول، پرسش پرتکرار ماه‌های اخیر است. در صنایع گوناگون، از حلقه‌های آهنی منعطفی استفاده می‌شود تا بتوانند نیروی مکانیکی مورد نیاز برای تبادل انرژی بین دو یا چند شفت را ایجاد کنند. تسمه‌ها انواع گوناگونی دارند و با توجه به عوامل گوناگونی، بازار شاهد تغییرات قیمت تسمه است. عواملی که ممکن است در اثر عوامل داخلی صنعت ایجاد شوند و یا به دلیل تاثیر موضوعات دیگر رخ دهند. در این مطلب از وبلاگ آیرومارت بیشتر درباره قیمت تسمه فولادی و دلایل تغییر آن گفته‌ایم.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

مواد اولیه در تولید تسمه فولادی

از مهم‌ترین دلایل تغییرات قیمت تسمه فولادی، نوسانات در قیمت تامین مواد اولیه است. همان‌طور که در مقالات پیشین اشاره کردیم، تسمه‌های فولادی با ۴ روش شامل «روش ترانس»، «روش فابریک»، «روش ماشین کاری» و «روش نوردی» تولید می‌شوند. در روش ترانس با کمک آهن قراضه‌ها، تسمه‌های جدید ساخته می‌شود. در نتیجه با افزایش قیمت قراضه‌های آهن و فولاد، تغییرات قیمت تسمه اتفاق می‌افتد. از سوی دیگر در روش فابریک و نوردی، از ورق‌های آهنی دست اول برای تولید تسمه استفاده می‌شود. در نتیجه قیمت این تسمه‌ها تحت تاثیر نوسانات قیمت ورق‌ آهنی است و ممکن است ناگهان افزایش یا کاهش داشته باشد.

کرونا و افزایش نرخ‌های جهانی

ماه‌هاست که ویروس کوئید ۱۹، کسب و کارهای بسیاری را تحت تاثیر قرار داده. صنعت آهن و فولاد نیز از این تاثیرات بی‌بهره نبوده و از جوانب گوناگونی با افزایش قیمت روبرو بوده است. از آنجا که مبادلات، حمل و نقل و برگزاری جلسات با چالش‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند، فراگیری این بیماری نیز از عواملی است که باعث تغییرات قیمت تسمه فولادی شده است.

 

افزایش قیمت جهانی زغال سنگ

برای ایجاد تغییرات در سنگ آهن و به دست آوردن ماده اولیه‌ی تسمه فولادی، به حرارتی که توسط زغال سنگ ایجاد می‌شود نیاز است. حال با افزایش قیمت زغال سنگ، قیمت صنایع وابسته به آن نیز بالا رفته و باعث تغییرات قیمت تسمه فولادی شده است. اگرچه زغال سنگ در ایران، هنوز هم ارزان است اما پروفیل‌های وارداتی و ورق‌هایی که از کشورهای دیگر وارد می‌شوند، با توجه به قیمت سوخت افزایش قیمت داشته‌اند. تمام این عوامل باعث شده تا تسمه فولادی با قیمتی متفاوت از گذشته، به بازار ارائه شود.

میزان تقاضای تسمه فولادی

همواره یکی از مهم‌ترین عوامل برای ارائه محصولات آهن و فولاد، میزان تقاضای بازار است. تقاضای زیاد، باعث تمرکز تولید کننده برای تولید یک محصول خاص می‌شود و در نتیجه جدال بر سر تامین مواد اولیه صورت می‌گیرد. از سوی دیگر هزینه‌های سر بار کارخانه‌ها ثابت است و ممکن است برای تولید بیشتر، مجبور شوند تا نیروهای بیشتری استخدام کنند و یا هزینه‌ی بیشتری برای تامین آب، سوخت، برق و… بپردازند. در نتیجه بالا رفتن تقاضای تسمه، باعث بالا رفتن قیمت تسمه فولادی می‌شود. در نتیجه میزان تقاضا می‌تواند باعث شود که تسمه‌های فولادی را گران‌تر یا ارزان‌تر بخرید.

برای استعلام قیمت روز لوله فولادی کلیک کنید.

فصل و ماه سال و نوسانات قیمت آهن و فولاد

گاهی به‌صورت گذرا، نوسانات دمای هوا و تغییرات فصل نیز می‌تواند بر تغییرات قیمت تسمه اثر داشته باشد. برای مثال با سرد شدن هوا میزان برخی از ساخت و سازها کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه تقاضا پایین می‌آید. در نتیجه ممکن است برخی از پروفیل‌ها ارزان‌تر شوند. از سوی دیگر، بارندگی و لغزندگی جاده‌ها، رفت و آمد و انتقال کالاها را با مشکل مواجه می‌کند. این موضوع خود می‌تواند باعث افزایش قیمت مقطعی آهن و محصولات مرتبط با آن باشد.

بازار بورس و نوسان قیمت‌ انواع تسمه

با افزایش کاربران مرتبط با بازار بورس، کارخانه‌های آهن و فولاد به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی وارد صحنه شدند. با افزایش و کاهش صف‌های خرید سهام آهن و فولاد، نوسانات قیمت به بازارهای دیگر نیز می‌رسد. این تاثیر باعث تغییرات قیمت تسمه فولادی نیز خواهد شد و می‌تواند آن‌ را افزایش یا کاهش دهد. به همین دلیل آیرومارت با بررسی هفتگی نوسانات بورس در اینستاگرام خود همراه‌تان خواهد بود تا بتوانید با دانش و پیش‌بینی بهتری برای خرید آهن و پروفیل اقدام بفرمایید. علاوه بر این، اگر نیاز به مشورت و کسب اطلاعات بیشتر دارید، می‌توانید با ما تماس بگیرید و با کسب اطلاعات دقیق درباره قیمت تسمه فولادی اقدام به خرید بفرمایید.

قیمت ارز و تولید تسمه فولادی

بی‌شک قیمت ارز و نوسانات لحظه‌ای آن، تاثیری مهم و گاهی بی بازگشت بر روی قیمت تسمه‌های فولادی دارد. به همین دلیل تغییرات قیمت تسمه ارتباط مستقیمی با قیمت ارز دارد و با افزایش و کاهش آن بیشتر و کمتر می‌شود. قیمت ارز می‌تواند در هزینه‌های جاری کارخانه‌ها و تولید کنندگان، حمل و نقل و… اثر بگذارد. به همین دلیل روزهایی که بازار ارز با نوسان و تغییرات ناگهانی قیمت روبرو می‌شود، تغییرات قیمت تسمه فولادی نیز مانند دیگر پروفیل‌های آهنی و فولادی ناگزیر است.

تامین آب و تغییرات قیمت تسمه

هیچ کارخانه‌ی تولید آهن و فولاد، بدون آب نمی‌تواند محصولی را روانه بازار کند. در نتیجه آب پنهانی که در این صنعت وجود دارد، هزینه‌ای بالا را می‌طلبد که بر قیمت تمام شده و تغییرات قیمت تسمه موثر است. علاوه بر این، بنابر قوانین حفاظت از محیط زیست، کارخانه‌ها نمی‌توانند آب مصرف شده را بدون تصفیه، به چرخه بازگردانند. در نتیجه علاوه بر هزینه برداشت، هزینه بازگشت آب نیز بر عهده کارخانه‌هاست. این موضوع در کنار اقلیم گرم و خشک ایران و مشکلات همیشگی تامین آب، یک هزینه بالا در صنعت آهن و فولاد است. هزینه‌ای که گاه با کاهش و افزایش بارندگی و یا نزاع‌های منطقه‌ای بر سر آب، شدت می‌گیرد.

تصمیم‌های هیجانی جامعه

شاید یکی از عجیب‌ترین دلایل تغییرات قیمت تسمه ، تصمیم‌هایی باشد که بخش مهمی از جامعه ما بدون شناخت و درک کافی اتخاذ کرده‌اند. گاهی موج‌های اقتصادی، مردم را به سمت خریدن و یا فروختن کالاها و خدمات سوق می‌دهد که الزاما حیاتی نیستند. اما رفتار هیجان‌زده جامعه باعث افزایش قیمت و هجوم مشکلات است. تیم فروش آیرومارت با سال‌ها سابقه و تجربه، برای گذر از این تصمیم‌ها کنارتان خواهد بود.

در این مطلب به بررسی عوامل موثر بر قیمت تسمه فولادی پرداختیم و آنچه که باعث افزایش یا کاهش آن می‌شود را برشمردیم. آیا شما عوامل ذکر شده در این مقاله را تجربه کرده‌اید؟ فکر می‌کنید کدام یک از این موارد تاثیر بیشتری دارد و چگونه می‌تواند راهکارهایی برای کنترل و یا بهبود آن ارائه داد. سپاسگزار خواهیم بود در قسمت کامنت‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

ادمین

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (1 امتیاز)

021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.