بهترین زمان خرید و فروش خانه

5/5 - (1 امتیاز)

بهترین زمان خرید و فروش خانه

بهترین زمان خرید و فروش ملک

بازار ملک یکی از بازارهایی است که به دلیل داشتن مزایای مختلف، همواره افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. به غیر از سرمایه‌گذاران، افراد زیادی در طول سال با این سوال مواجه می‌شوند که آیا الان وقت خرید خانه است؟ یا چه زمانی خانه خود را بفروشیم تا سود کنیم؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بهترین زمان فروش خانه

در واقع نمی‌توان زمان خاصی را تخمین زد، زیرا این زمان بنا به شرایط برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. همچنین پیش بینی قیمت مسکن با توجه به قیمت مصالح و شرایط کشور فرق دارد و این موضوع می‌تواند بر زمان خرید و فروش نیز تاثیر بگذارد.

بنابراین ما در ادامه این مطلب بهترین دوره خرید و فروش ملک را بر اساس عوامل مختلف شرح می‌دهیم. همراه وبلاگ آیرومارت باشید.

بهترین فصل برای خرید خانه

بسیاری از مشاورین املاک معتقدند که بهترین فصل برای خرید خانه در فصول گرم سال، یعنی فروردین تا شهریور است. زیرا در این فصل افراد به راحتی می‌توانند خانه‌ی جدید بخرند و به آن نقل مکان کنند. اما اسباب کشی به خانه نو در فصول سرد سال با مشکلاتی همراه است و این امر باعث می‌شود تا خریداران برای تغییر خانه خود تا فصول گرما صبر کنند. مدارس نیز در این فصل‌ها تعطیل است و تغییر مکان برای بچه‌ها راحت‌تر از زمان‌های دیگر است.

از طرفی نیمه دوم سال نیز می‌تواند بهترین زمان پیش خرید آپارتمان و خرید خانه باشد، زیرا تعداد متقاضیان در حال کاهش است. در نیمه دوم سال شاهد رکود در بازار مسکن هستیم و این رکود بدون تورم خواهد بود. طبق نظر بسیاری از کارشناسان این حوزه، مهر و آبان بهترین ماه‌ها برای اسباب کشی به شمار می‌روند. اگر فرزندی ندارید، می‌توانید پاییز را به عنوان فصلی عالی برای اسباب‌کشی انتخاب کنید.

یکی دیگر از مزایای خرید خانه در پاییز این است که مشاوران املاک زمان بیشتری دارند تا با دقت گزینه بهتری را برای شما پیدا کنند. از طرفی خانه‌ها در زمستان قیمت کمتری از حد معمول دارند، اما طبیعتا افراد کمتری به مایل به فروش هستند. البته در این فصل وام گرفتن راحت‌تر می‌شود و تسهیلات بانکی در زمان کوتاه‌تری در اختیار ما قرار می‌گیرند.

با توجه به این موارد، قطعا عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند بهترین زمان خرید یا فروش ملک را برای هر فرد مشخص کنند. در ادامه به بررسی برخی از این شرایط می‌پردازیم.

دوره خرید و فروش ملک

عوامل تعیین کننده برای بهترین زمان خرید و فروش خانه

۱. نوسانات ناگهانی قیمت ملک

گاهی اوقات بهترین زمان برای خرید و فروش ملک دستخوش تغییراتی می‌شود. به عنوان مثال، اگر ملکی دارید که ارزش آن به یکباره افزایش می‌یابد و می‌دانید که ممکن است در آینده دوباره قیمت‌ها کاهش پیدا کنند، پس طبیعی است که در این شرایط ملک خود را بفروشید. البته در مورد خرید ملک هم همینطور است. به عنوان مثال، اگر قیمت خانه در یک دوره زمانی به شدت کاهش یابد، می‌توانید ماشین، طلا یا هر چیز دیگری را بفروشید و از پول آن برای خرید ملک ارزان استفاده کنید. چون همانطور که می‌دانید اگر زود اقدام نکنید، قیمت‌ها دوباره بالا می‌رود.

۲. رکود اقتصادی

در هنگام خرید و فروش ملک باید به این نکته توجه داشت که در دوران رکود اقتصادی کشور، بازار رونق نمی‌گیرد و مردم خرید و فروش نمی‌کنند. اما در این دوران هم بازار کاملا راکد نیست و معاملات اندکی صورت می‌گیرند. در چنین مواقعی حتی افرادی که پیگیر خرید یا فروش ملک هستند، منتظر می‌مانند تا شرایط تغییر کند و رکود به پایان برسد.

۳. رونق اقتصادی

بهترین زمان فروش خانه زمانی است که بازار در حال رونق دارد، زیرا می‌توانید ملک خود را به قیمت واقعی بفروشید. در زمان رونق اقتصادی، هم مصرف‌کنندگان و هم سرمایه‌گذاران می‌توانند دارایی‌های مورد علاقه خود را پیدا کنند و معاملات خوبی را انجام دهند. معمولا در دوران شکوفایی بخش مسکن، حتی کسانی که خود را از خرید و فروش املاک و مستغلات دور نگه می‌دارند، وسوسه می‌شوند که دوباره وارد معامله شوند و این امر باعث می‌شود افراد به فکر فروش خانه یا خرید خانه بیفتند.

۴. آمادگی روحی و مالی

گاهی اوقات بازار مسکن رونق می‌گیرد، اما شما آمادگی فروش ملک خود را ندارید. حتی اگر همه شرایط برای یک فروش بزرگ فراهم باشد، باز هم دلتان نمی‌خواهد ملکی که سال‌هاست در آن زندگی می‌کنید را بفروشید. با این حال، گاهی اوقات وقتی وارد رکود می‌شوید، شاید راحت‌تر بتوانید برای فروش ملک آماده شوید. همچنین در مورد یافتن بهترین زمان برای خرید ملک نیز شرایط همینطور است. یعنی شاید در یک بازار پر رونق، از نظر مالی و روحی آمادگی خرید ملک را نداشته باشید، اما زمانی که وارد رکود می‌شوید، آمادگی لازم را به دست آورید.

ایا الان وقت خرید خانه است

۵. موانع شخصی

گاهی ممکن است که بازار موقعیت خوبی را برای خرید و فروش ملک داشته باشد و مشتریان مناسبی برای ملک نیز دیده شوند، اما به دلیل مدرسه فرزندان، بارداری همسر یا … نتوانید معامله کنید. در ضمن، ممکن است به هر دلیلی به پول نیاز داشته باشید و در شرایط بد مالی بخواهید آن را با قیمت کمتری بفروشید.

۶. فروش خانه برای مهاجرت

اگر فردی بخواهد مهاجرت کند، طبیعتا فروش ملک به قیمت بالاتر یا کمتر برایش مهم نیست و ممکن است در هر زمانی بخواهد خانه خود را بفروشد. بنابراین مهاجرت یکی دیگر از شرایطی است که بهترین زمان برای خرید و فروش خانه را تغییر می‌دهد. افرادی که قصد مهاجرت دارند، معمولا نمی‌پرسند که آیا اکنون زمان مناسبی برای فروش خانه است یا خیر؟ آن‌ها فقط می‌خواهند ملک را بفروشند و در این صورت اگر کسی ملک را بخرد، می‌تواند با قیمت مناسب و پایین‌تری آن را معامله کرده و سود ببرد.

تاثیر قیمت آهن آلات در بازار مسکن

یکی از مواردی که در تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش خانه تاثیر دارد، پیش بینی قیمت آهن است. با تغییر قیمت آهن و در نتیجه هزینه ساخت و ساز، ساخت خانه جدید نیز دستخوش تغییرات می‌شود. هنگامی که هزینه‌ها بالاتر برود، قیمت نهایی نیز افزایش می‌یابد. در این بین افراد به دو دسته تقسیم می‌شوند: دسته اول آن‌هایی هستند که برای سرمایه‌گذاری خرید و فروش می‌کنند، دسته دوم افرادی محسوب می‌شوند که بنا به نیاز خود دست به خرید یا فروش ملک می‌زنند.

باز هم در این صورت، باید شما خودتان ببینید که جزو کدام دسته هستید و با ارزیابی قیمت مصالح، دست به خرید یا فروش بزنید. زیرا مثلا ممکن است پس از افزایش قیمت، تقاضا کم شود و مردم زیادی نتوانند خانه بخرند. همچنین در این زمان قیمت فروش نیز کاهش می‌یابد.

بهترین زمان پیش خرید آپارتمان

خرید انواع آهن آلات از آیرومارت

همانطور که عنوان شد، قیمت میلگرد، تیرآهن و سایر قطعات ساختمانی، می‌تواند در خرید و فروش ملک تاثیرگذار باشد. بنابراین چه قصد خرید دارید یا می‌خواهید از قیمت‌ها مطلع شوید، به سایت آیرومارت سر بزنید. در اینجا ما قیمت‌های به روز را به همراه نمودار قرار می‌دهیم و شما می‌توانید سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید و از تغییرات قیمت نیز مطلع شوید. در ضمن جهت کسب اطلاعات بیشتر، کافیست با شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید.

زینب نصیریان

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (1 امتیاز)

021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.