وزن نبشی 5

5/5 - (1 امتیاز)

وزن نبشی 5

وزن نبشی 5

وزن نبشی 5، یکی از سوالات پرتکرار مشتریان خرید این کالا به شمار می‌رود. نبشی 5، نوعی مقطع فولادی به شکل حرف L انگلیسی است که در دو نوع بال مساوری و بال نامساوری تولید شده و در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر مقاله نبشی چیست را خوانده باشید، با این نوع پروفیل L شکل که به نام پروفیل LNP نیز شناخته می‌شود آشنا شده‌اید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

این پروفیل فولادی دارای دو بال است که بر هم عمود شده است. البته، نبشی‌هایی نیز وجود دارند که با زاویه کمتر از ۹۰ درجه ساخته می‌شوند. با توجه به اندازه این بال‌های فولادی می‌توان وزن نبشی ۵ را به صورت تقریبی محاسبه کرد. سایز نبشی ۵، اشاره به طول بال آن دارد.

یعنی منظور از نبشی ۵، نبشی است که طول بال آن ۵ سانتی‌متر یا ۵۰ میلی‌متر باشد. با استفاده از وزن این کالا، می‌توان قیمت روز نبشی ۵ را نیز محاسبه نمود.
در این مقاله، قصد داریم تا ضمن معرفی نبشی ۵، وزن این مقطع فولادی را مورد بررسی قرار دهیم.

جدول اشتال نبشی 5

جدول اشتال نبشی ۵

نبشی ۵ بال مساوی، دو بال با اندازه ۵۰ میلی‌متر دارد و از جمله پرتقاضاترین و پرکاربردترین انواع پروفیل L در صنایع به‌شمار می‌رود. در جدول وزن نبشی ۵ اشتال که در ادامه آمده است می‌توانید مشخصات این کالا را ببینید. پیش از بررسی جدول، از طریق تصویر زیر می‌توانید منظور هر یک از جزئیات بیان شده در جدول را دریابید.

جدول وزن نبشی ۵
سایز نبشی a(mm) s(mm) r1 (mm) r2(mm) مساحت سطح مقطع (سانتی متر مربع) وزن هر متر (kg/m) وزن شاخه ۱۲متری (kg)
بال مساوی
۴×۵۰ ۵۰ ۴ ۷ ۵/۳ ۸۹/۳ ۰۶/۳ ۷۲/۳۶
۵×۵۰ ۵۰ ۵ ۷ ۵/۳ ۸/۴ ۷۷/۳ ۲۴/۴۵
۶×۵۰ ۵۰ ۶ ۷ ۵/۳ ۶۹/۵ ۴۷/۴ ۶۴/۵۳
۷×۵۰ ۵۰ ۷ ۷ ۵/۳ ۵۶/۶ ۱۵/۵ ۸/۶۱
۸×۵۰ ۵۰ ۸ ۷ ۵/۳ ۴۱/۷ ۸۲/۵ ۸۴/۶۹
۹×۵۰ ۵۰ ۹ ۷ ۵/۳ ۲۴/۸ ۴۷/۶ ۶۴/۷۷

برای مشاهده وزن اشتال نبشی تمامی سایزها، کافیست به صفحه جدول اشتال نبشی مراجعه کنید.

وزن نبشی ۵ برندهای مختلف

برندهای مختلف با توجه به استانداردی که دارند، نبشی‌ های ۵ با وزن متفاوت تولید می‌کنند. در جدول زیر می‌توانید وزن نبشی ۵ تبریز، مشهد و اصفهان که از پرطرفدارترین نبشی‌های بازارند را مشاهده نمایید:

جدول وزن نبشی ۵ بر اساس برند
کارخانه وزن
فولاد اسپیرال اصفهان ۲۲
فولاد ناب تبریز ۲۲/۵
فولاد ظهوریان مشهد ۱۹

همانطور که می‌بینید، وزن نبشی ۵ مشهد و وزن نبشی ۵ اصفهان، به دلیل تفاوت در تولید، با یکدیگر متفاوت است.

فرمول محاسبه وزن نبشی ۵

علاوه بر این‌که می‌توانید از جدول وزن نبشی ۵ برای اطلاع از وزن این کالا استفاده کنید، این شرایط برای شما فراهم آمده است تا با استفاده از فرمول محاسبه وزن نبشی ۵ نیز از وزن آن اطلاع یابید. بنابراین می‌توانید وزن نبشی ۵ را همچون وزن نبشی ۴ به‌صورت دستی و تقریبی نیز حساب نمایید. بدین منظور، از فرمول زیر استفاده کنید:

مجموع اندازه بال‌ها (میلی متر) * ضخامت (میلی‌متر) * ۷.۸ * طول نبشی (متر) = وزن نبشی (گرم)

که برای نبشی ۵ این فرمول را می‌توان این چنین نوشت:

۱۰۰ * ضخامت (میلی‌متر) * ۷.۸ * طول نبشی (متر) = وزن نبشی (گرم)

در این فرمول، عدد ۱۰۰ نشان‌دهنده جمع بال‌های نبشی ۵ براساس میلی‌متر است. عدد ۷.۸ نیز به چگالی آهن اشاره دارد که برای فولاد ساده کربنی نیز همین عدد در نظر گرفته می‌شود. با تقسیم عدد بدست آمده بر ۱۰۰۰ می‌توانید وزن نبشی ۵۰ را بر اساس کیلوگرم محاسبه نمایید. با توجه به اینکه برای نبشی استیل نیز همین چگالی صادق است، می‌توان وزن نبشی ۵ در جنس استیل را نیز با استفاده از همین فرمول محاسبه کرد.

از آن‌جایی که برخی از کارخانه های تولید نبشی این کالا را بر اساس استاندارد تولید نمی‌کنند، در چنین شرایطی برای بدست آوردن وزن این مقطع فولادی بهتر است که از فرمول محاسبه وزن نبشی ۵ استفاده نمود.

فرمول محاسبه وزن نبشی 5

محاسبه آنلاین وزن نبشی ۵۰

علاوه بر راه‌هایی که در بالا معرفی شدند، آیرومارت این شرایط را فراهم آورده تا از صفحه قیمت نبشی نیز بتوانید با استفاده از محاسبه‌گر سمت راست صفحه وزن نبشی در سایزهای مختلف را محاسبه کنید.

برای محاسبه وزن نبشی ۵۰ کافیست اندازه بال‌های آن را ۵۰ میلی‌متر قرار دهید. بدین ترتیب در کمترین زمان و به ساده‌ترین روش می‌توان وزن آن را حساب کنید.

محاسبه آنلاین وزن نبشی 50

سخن نهایی

وزن نبشی ۵ در محاسبه قیمت این کالا، بسیار مهم است چرا که قیمت به صورت کیلویی عنوان می‌شود و برای محاسبه قیمت هر شاخه نبشی ۵، باید از وزن نبشی ۵ شاخه ۶ متری استفاده نمود. به همین علت، اطلاع از وزن نبشی ۵ بسیار مهم است. در این مقاله، سعی کردیم تا راه‌های محاسبه و به دست آوردن وزن نبشی ۵، شما را مطلع کنیم.

نه تنها برای این کالا، بلکه وزن ناودانی، تیرآهن و سایر مقاطع فولادی نیز برای محاسبه قیمت فاکتور، بسیار مهم به شمار می‌رود. البته، وزن تنها یکی از عوامل موثر بر قیمت است و قیمت میلگرد، تیرآهن، ورق و … تحت تاثیر عوامل مختلفی تغییر می‌کند. در صفحه تحلیل بازار فولاد، این عوامل را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره‌های خرید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ با کارشناسان آیرومارت تماس بگیرید و یا از طریق چت آنلاین سایت با ایشان در ارتباط باشید.

غزاله کریمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (1 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.