تحلیل بازار فولاد مهر ماه 1400

3.8/5 - (6 امتیاز)

تحلیل بازار فولاد مهر ماه 1400

تحلیل یازار فولاد مهر 1400

گرچه این هفته قیمت سنگ آهن جهانی با خلوص 62 درصد از کف 95 دلار به 132 دلار برگشت، اما در انتهای هفته با کاهش 8 دلاری در محدوده ی 124 دلاری قرار گرفت. همچنان انتظار می‌رود که در هفته آینده نیز سنگ آهن با کاهش تقاضا مواجه باشد. قیمت بیلت در حوزه cis این هفته اندکی صعودی بود و به 607 دلار رسید.

۳.۸/۵ - (۶ امتیاز)

تحلیل هفته چهارم مهرماه ۱۴۰۰

دلار در بازار آزاد همانطور که در هفته گذشته اشاره شد، به کف کانال ۲۷ هرار تومانی رسید و بر کاهش تقاضای تورمی این هفته تاثیر گذاشت. دلار نیمایی نیر همچنان در مدار صعودی آرام قرار دارد و پارامتر موثر در افزایش قیمت پایه در بورس کالا در هفته‌های اخیر بوده است.

بورس کالا این هفته نیز در اکثر عرضه‌های بیلت با رقابت همراه بود و در مقاطع طویل بدون رقابت پایان یافت. شاید انتخاب علی صالح آبادی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی یکی از عوامل کاهش دلار در بازار آزاد باشد، اما از طرف دیگر کاهش امید دلالان به بی نتیجه ماندن برجام تا پایان سال، ریسک نگهداری اسکناس را افزایش خواهد داد.

تحلیل هفته سوم مهرماه ۱۴۰۰

گرچه این هفته قیمت سنگ آهن جهانی با خلوص ۶۲ درصد از کف ۹۵ دلار به ۱۳۲ دلار برگشت، در انتهای هفته با کاهش ۸ دلاری، در محدوده ی ۱۲۴ دلاری قرار گرفت. انتظار می‌رود در هفته آتی نیز ضعف تقاضا همچنان ادامه داشته باشد. قیمت بیلت در حوزه cis این هفته اندکی صعودی بود و به ۶۰۷ دلار رسید.

دلار در بازار آزاد همانطور که در هفته گذشته اشاره شد، به کف کانال ۲۷ هرار تومانی رسیده است و در نتیجه این کاهش، کاهش تقاضای تورمی در این هفته مشهود بود. دلار نیمایی نیر همچنان در مدار صعودی آرام قرار دارد و پارامتر موثر در افزایش قیمت پایه در بورس کالا در هفته‌های اخیر بوده است.

بورس کالا این هفته نیز در اکثر عرضه‌های بیلت با رقابت همراه بود و در مقاطع طویل بدون رقابت پایان یافت. شاید انتخاب علی صالح آبادی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی یکی از عوامل کاهش دلار در بازار آزاد باشد اما از طرف دیگر، کاهش امید دلالان به بی نتیجه ماندن برجام تا پایان سال ریسک نگهداری اسکناس را افزایش خواهد داد.

تحلیل هفته دوم مهرماه ۱۴۰۰

این هفته با ادامه روند صعودی سنگ آهن جهانی با خلوص ۶۲ درصد، تحویلی ماه اکتبر، از نظر تکنیکالی روند کوتاه مدت صعودی تقویت شد. هرچند نبود تقاضای کافی، احتمالا باعث کاهش قیمت این ماده معدنی در هفته‌های آینده خواهد شد.قیمت سنگ آهن پس از دیدن کف ۹۵ دلاری اکنون قیمت در محدوده ۱۲۰ دلاری قرار دارد و مقاومت پیش رو ۱۴۰ دلار خواهد بود. درصورتی که پارامترهای اقتصادی تغییری نکند، احتمال شکسته شدن سقف قیمتی در طول ۳ یا ۴ هفته آتی وجود نخواهد داشت.

توقف سقوط قیمت بیلت در حوزه cis با صعودی شدن قیمت سنگ آهن قابل پیش‌بینی بود. به‌طوری‌که قیمت این مقطع فولادی از محدوده ی ۵۹۰ دلار به ۶۰۰ دلار بازگشته است.
دلار در بازار آزاد در انتهای هفته نیمه تعطیل با اصلاح قیمتی مواجه شد و به کانال ۲۷ هزار تومان برگشت. اگرچه در کف کانال ۲۷ هزار تومانی اولین حمایت قیمتی پیش‌بینی می‌گردد، اما به نظر می‌رسد این روند قیمتی دلار در هفته آتی ادامه یابد. دلار نیمایی در کانالی آرام اما صعودی قرار دارد و بیانگر تورم موجود در کشور بوده و مدتی است که سرکوب نمی‌شود. به‌طور کلی افزایش قیمت‌ها در بازارهای جهانی، خریداران را در بازار ایران را به تب و تاب خرید واداشت و اکثر عرضه‌های این هفته با استقبال و رقابت همراه شد. در ویدئوی زیر تحلیل هفته دوم مهر را بشنوید:

 

تحلیل هفته اول مهرماه ۱۴۰۰

مطابق پیش‌بینی‌ها این هفته شاهد تقویت در تقاضای سنگ آهن، پس از سه هفته سقوط قیمت بودیم. به‌طوری‌که قیمت این ماده مهم در قیمت‌گذاری‌های محصولات فلزی، از محدوده ۹۵ دلار به محدوده ۱۱۵ دلاری عقب‌نشینی کرد. در حوزه cis این هفته با از دست رفتن کانال حمایتی ۵۹۵ دلاری، قیمت وارد محدوده ۵۹۰ دلاری شد. در این بخش پیش‌بینی می‌شود که حمایت ۵۸۵ دلاری با افزایش قیمت سنگ آهن به راحتی از دست نرود.

در بورس کالای ایران نیز پس از ۳ هفته عدم استقبال، این هفته بیلت با استقبال بیشتری مواجه شد اگرچه به نظر می‌رسد که خریداران به امید بهبود بازار در ماه‌های آتی دست به خرید زده‌اند و هنوز بازگشت روند صعودی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. گرچه دلار نیمایی هفته آرامی و تقریبا بدون نوسانی را پشت سر گذاشت، اما در بازار آزاد دلار با شیب کمی افزایش پیدا کرد. تحلیل هفته اول مهر آیرومارت را در ویدئوی زیر ببینید:

 

رویا سبزعلی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
3.8/5 - (6 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.