تحلیل بازار فولاد آبان ماه 1400

5/5 - (1 امتیاز)

تحلیل بازار فولاد آبان ماه 1400

تحلیل بازار فولاد آبان ماه 1400

همانطور که در هفته‌های گذشته انتظار می‌رفت، سنگ آهن جهانی با خلوص 62 درصد، حمایت خود در 95 دلار را از دست داد و به 90 دلار تنزل پیدا کرد. در صورت حفظ تقاضا 90 دلار به عنوان محدوده حمایتی باقی خواهد ماند. هرچند که حمایت 85 دلاری نیز دور از انتظار نیست.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

تحلیل هفته چهارم آبان ماه ۱۴۰۰

رکودی که هر ساله با شروع فصل سرما به جان بازار مسکن میفتد، این بار نیز بازار مقاطع طویل را ثابت و بعضا نزولی کرد. روند نزولی بیلت CIS نیز همچنان برقرار است و به محدوده ۶۲۰ دلار وارد شده است. شمش بلوم صادراتی ایران این هفته بازهم پایین‌تر رفت و به محدوده ی ۵۷۵ تا ۶۱۵ دلار برتن فوب خلیج فارس و تختال فولادی ایران به ۶۴۰ دلار رسید.

خبر آزادسازی ۳.۵ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور، روند صعودی ابتدای هفته را متوقف کرد. برخلاف بازار آزاد، دلار نیمایی سوار بر مدار نزولی به قیمت ۲۳۴۰۰ تومان رسید. بورس کالای این هفته مورد توجه قرار نگرفت و اوج معاملات در رقابت‌های ۱تا ۲ درصدی انجام شد. انتظار می‌رود هفته پیش رو نیز بورس کالا و مقاطع فولادی بازار سردی را تجربه کند.

تحلیل هفته سوم آبان ماه ۱۴۰۰

براساس پیش‌بینی‌ها افزایش قیمت سنگ آهن جهانی در هفته‌های قبل، موقتی بود و در این هفته قیمت سنگ آهن با خلوص ۶۲ درصد بار دیگر به محدوده حمایتی ۹۵ دلاری بازگشت و در روزهای پایانی هفته از این مرز عبور کرد. بیلت حوزه cis این هفته نیز متاثر از سقوط قیمت سنگ آهن، از ۶۶۰ دلار به ۶۴۷ دلار کاهش پیدا کرد.

دلار بازار آزاد بار دیگر در مدار صعودی قرار گرفت به قیمت ۲۸۲۰۰ تومان رسید. پیش بینی می‌شود که در هفته‌های آتی برای رسیدن به سطوح قسمتی بالاتر، از مقاومت ۲۸۵۰۰ تومانی عبور کند. برخلاف بازار، دلار نیمایی این هفته به روند نزولی خود ادامه داد و به قیمت ۲۳.۲۰۰ تومان رسید.

به دلیل اعمال برخی از محدودیت‌های ایجاد شده در سامانه تجارت، بورس کالا با کاهش تقاضا مواجه شد. از آنجا که بجز دلار پارامتر موثری برای افزایش قیمت مقاطع فولادی در هفته آینده وجود ندارد، انتظار می‌رود که روند قیمت‌ها در بازار کاهشی باشد.

تحلیل هفته دوم آبان ماه ۱۴۰۰

در هفته‌های اخیر مطابق با پیش بینی‌ها، ضعف تقاضا در قیمت سنگ آهن جهانی موجب سقوط مجدد سطح قیمتی به ۹۵ دلار شد. این کاهش قیمت در این سطح حمایتی احتمالا پایدار نیست. هرچند که ریزش‌های بیشتر از نظر بنیادی منطقی به نظر نمی‌رسند.

قیمت بیلت حوزه cis این هفته ۷.۵ دلار کاهش به خود دید و به ۶۶۰ دلار رسید. هرچند به دلیل تاخیر تاثیر کاهش قیمت سنگ آهن احتمالا در هفته های آتی شاهد کاهش بیشتر این مقطع خواهیم بود.
در بازار ایران سیر صعودی دلار در بازار آزاد متوقف شده است و در انتهای هفته به محدوده ی قیمتی ۲۷۵۰۰ رسید . دلار نیمایی این هفته کاهش اندکی را تجربه کرد و در قیمت‌های پایه بورس کالا در هفته‌های آتی شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.

کاهش قیمت‌های جهانی و همچنین کاهش اندک دلار نیمایی تقاضا در بورس کالا را تضعیف نموده و به نظر می‌رسد در هفته اتی، شاهد کاهش قیمت در اکثر مقاطع فولادی مانند قیمت میلگرد و تیرآهن باشیم.

تحلیل هفته اول آبان ماه ۱۴۰۰

براساس آنچه که در هفته‌های گذشته پیش‌بینی شد، این هفته به دلیل نبود تقاضا، سنگ آهن در محدوده ۱۲۰ الی ۱۲۵ دلاری متوقف شد. در نظر داشته باشید که با توجه پارامترهای اصلی، حداقل تا دو هفته آینده انتظار افزایش قیمت وجود ندارد. شمش CIS اخیرا روند صعودی را با شیب زیادی تجربه کرد. بطوریکه مقاومت مهم محدوده ۶۴۵ تا ۶۵۰ دلاری را هم شکست داد و اکنون در حدود  ۶۶۲.۵ دلار/تن گزارش شده است. بحران انرژی، مبنای شروع روند صعودی قیمت‌ها شد که متعاقبا با رشد نرخ بازار قراضه آهن، زمینه صعود خیره‌کننده ۷۰ دلاری شمش CIS را فراهم کرد.

دلار در بازار آزاد، روندی صعودی نامحسوسی به خود گرفته، به طوری که در پایان هفته به ۲۷۷۰۰ تومان رسید. دلار نیمایی این هفته تغییر محسوسی نداشت و تقریبا بدون تغییر به کار خود پایان داد.
در بورس کالا رقابت ها هم در بلیت و هم در مقاطع طویل قابل توجه بود و انتظار می‌رود که هفته آینده، در بازار داخلی شاهد رشد قیمت مقاطع طویل مانند قیمت تیرآهن و میلگرد به ویژه در برخی برندها و سایزهای پایین‌تر باشیم. تحلیل هفته اول آبان آیرومارت را در ویدئوی زیر ببینید:

رویا سبزعلی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (1 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.