بهترین محصولات برای سرمایه گذاری در صنعت فولاد

4.7/5 - (4 امتیاز)

بهترین محصولات برای سرمایه گذاری در صنعت فولاد

سرمایه گذاری در صنعت فولاد

یافتن بهترین بازار برای سرمایه، همواره مهمترین دغدغه سرمایه‌ گذاران است. ولی مردم زیادی از راه‌های سرمایه گذاری اطلاعات ندارند و سرمایه خود را به هدر می‌دهند. سرمایه گذاری در صنعت فولاد یکی از راه‌های حفظ ارزش پول و افزایش پول و ثروت در طول زمان است. زیرا با سرمایه گذاری فولاد شما می‌توانید به جای سپرده‌گذاری در بانک یا نگهداری پول نقد، محصولات فولادی خریداری کنید و به طور روزانه سرمایه خود را افزایش دهید.

۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)

سرمایه گذاری فولاد

بنابراین ما در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم چه زمانی در فولاد سرمایه گذاری کنید و بهترین محصولات برای سرمایه گذاری در صنعت فولاد را به شما معرفی می‌کنیم. در ادامه همراه وبلاگ آیرومارت باشید.

بهترین زمان برای سرمایه گذاری در صنعت فولاد

به طور کلی زمان حال بهترین زمان برای ورود به بازار سرمایه محسوب می‌شود، زیرا ارزش پول ملی ایران روز به‌روز در حال کاهش است. گاهی شوک‌های اقتصادی شرایط جامعه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و ناگهان قیمت هر کالا چند برابر می‌شود. در این مواقع بهترین راه برای حفاظت از اموال، خرید محصولاتی است که به جای نگهداری وجه نقد یا سپرده در حساب‌های بانکی، با نرخ فعلی کاهش پیدا نمی‌کنند و ارزششان افزایش می‌یابد.

همانند سایر محصولات بازار سرمایه، قیمت محصولاتی مثل قیمت ورق، قیمت آهن و …، نیز دارای نوسانات زیادی است. بنابراین نمی‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت محصولات فولادی در روز آینده چقدر خواهد بود و افزایش یا کاهشی رخ می‌دهد یا خیر. در نتیجه اگر می‌خواهید منتظر فرصتی باشید تا با قیمت روز محصولات و در پایین‌ترین سطح ممکن سرمایه‌گذاری کنید، احتمالا درگیر چک کردن قیمت‌ها می‌شوید. هنگام بررسی جزئیات سرمایه گذاری فولاد، گفته می‌شود که این یک فرآیند بلند مدت است و باید بدانید که در زمان طولانی‌تری ارزش سرمایه شما افزایش می‌یابد. بنابراین بهترین زمان برای سرمایه گذاری، زمان حال است.

بهترین محصولات برای سرمایه گذاری در صنعت فولاد

چالش های سرمایه گذاری در فولاد چیست؟

سرمایه گذاری در هر بازاری چالش‌هایی دارد، ولی شما می‌توانید میزان این ریسک را مدیریت کنید. چالش‌هایی که شما در سرمایه گذاری صنعت فولاد با آن روبه‌رو هستید، عبارتند از:

  •  در کوتاه مدت، روند قیمت می‌تواند کاهش یابد و ارزش سرمایه شما کاهش یابد.
  •  برای کسب سود باید صبر کنید و سرمایه خود را مدتی نگه دارید تا ارزش آن افزایش یابد.
  •  افرادی که در این زمینه پول زیادی پس‌انداز می‌کنند، باید مالیات بپردازند.
  •  شرایط و قوانین اقتصادی می‌تواند بر قیمت آهن و فولاد تاثیر بگذارد.

البته سرمایه گذاری در صنعت فولاد نسبت به بازارهای مالی دیگر ریسک کمتری دارد، چرا که محصولات فولادی، کالاهای مصرفی قابل فروش بوده و همیشه ارزشمند به حساب می‌آیند. محصولات فولادی کارخانه‌های ایران، در داخل و خارج از کشور به فروش می‌رسند و این امر باعث ثبات بازار می‌شود.

بهترین محصولات برای سرمایه گذاری در صنعت فولاد

 

سرمایه گذاری در فولاد چگونه است؟

برخی تصور می‌کنند بسیاری از تاجران فعال در زمینه فولاد، با پول کلان وارد این تجارت شده‌اند. اما این نکته را نباید نادیده گرفت که سرمایه‌گذاران با تجربه و روابط خود، تجارت می‌کنند و همیشه نیازی به بودجه سنگین نیست. البته این بدان معناست که شما باید به اندازه کافی پول داشته باشید، ولی باز هم تجربه نقش زیادی را در موفقیت شما ایفا می‌کند.

سرمایه گذاری در فولاد به افرادی نیاز دارد که از نظر اجتماعی باهوش باشند و دائما اطلاعات خود را به‌روز می‌کنند. این اطلاعات شامل مواردی مثل قیمت‌ها، تجهیزات و فناوری‌های جدید می‌شود. همگی این موارد باعث می‌شوند تا شما در سرمایه گذاری در این صنعت به موفقیت دست پیدا کنید.

برای سرمایه گذاری در فولاد، دو راه اصلی وجود دارد. که شامل موارد زیر می‌شود:

سرمایه گذاری فولاد

سرمایه گذاری در بورس کالا

راه اول این است که شما از طریق بورس کالا اقدام کنید و محصولات را با قیمت پایین‌تر از قیمت بازار خریداری کنید. در حال حاضر در بورس کالا، انواع محصولات و کالاهای بخش‌های معدنی، صنعتی، پتروشیمی، طلا، فولاد و محصولات کشاورزی عرضه می‌شود. معمولا سرمایه گذاران در این بخش به خرید و فروش محصولات در تناژ بالا مشغولند و محصولات شرکت های تامین کنندگان فولاد در بورس، مورد معامله قرار می‌گیرد.

در ابتدا هر فردی که قصد ورود به بورس را دارد، باید یک کارگزاری را برای ثبت سفارش خرید یا خرید و فروش سهام انتخاب کند. پس از انتخاب کارگزاری، باید کد مشتری را در بورس کالا دریافت کند تا به فعالیت در بازار بورس بپردازد. برای دریافت این کد به مدارکی مانند کپی شناسنامه و کپی کارت ملی نیاز است و فرد باید فرم درخواست کد که حاوی اطلاعاتی مثل شماره حساب بانکی و آدرس متقاضی است را پر کند.

سپس برای هر بار خرید محصولات فولادی، نیاز است که یک فرم جدید تکمیل کنید. در این فرم ویژگی‌های مربوط به کالاها، مثل سازنده محصول، حداکثر قیمت خرید و … مشخص می‌شود. لازم است بدانید که محصولات فلزی مانند میلگرد با ضوابط و شرایط خاصی به فروش می‌رسند تا بازار سیاه برای این محصولات شکل نگیرد. یعنی اگر قصد خرید میلگرد را دارید باید با ارائه مدارکی همچون پروانه ساختمان اقدام به خرید کنید. برای پرداخت هم شرایطی وجود دارد که می‌تواند این فرآیند را کمی سخت کند. دریافت کد بورسی برای هر فردی آسان نیست و دردسرهای زیادی دارد. بنابراین اگر شما در بورس تخصصی ندارید، بهتر است که راه دوم را انتخاب کنید.

انتخاب یک تامین‌کننده خوب برای سرمایه گذاری روی آهن آلات

سرمایه گذاری در صنعت فولاد

راه دوم این است که شما با یک شرکت در ارتباط باشید که محصولات را با قیمت بورس به شما می‌فروشد. شرکت آیرومارت یک از معتبرترین مراکزی است که انواع محصولات فولادی را در حجم بالا و پایین‌تر از قیمت بازار به فروش می‌رساند. ما شرایطی را برای شما فراهم کرده‌ایم تا بدون نیاز به تخصص بالا و تجربه زیاد و بدون مشکلات، خریدی امن داشته باشید. یکی دیگر از مزایایی که آیرومارت در اختیار شما قرار می‌دهد، امکان استفاده از انبار است. یعنی شما پس از ثبت سفارش و خرید محصول، می‌توانید از شرکت بخواهید تا آن را در انبار نگهداری کند و هر زمان که خواستید، آنها را برای شما ارسال کنند.

بهترین محصولات برای سرمایه گذاری در صنعت فولاد

شما برای سرمایه گذاری فولاد می‌توانید سودآورترین محصولات این صنعت را انتخاب کنید و سرمایه‌گذاری کنید. یکی از مزایای سرمایه گذاری در این صنعت، تنوع محصولات است. ما در ادامه مطلب به معرفی سه محصول سودآور در صنعت فولاد می‌پردازیم:

۱. میلگرد، محصولی پرمصرف در ساخت و ساز

میلگرد یکی از پرمصرف ترین محصولات فولادی در بازار آهن ایران است و در صنایعی غیر از ساختمان‌سازی نیز کاربرد دارد. کارخانه‌های مختلفی در داخل کشور این محصولات فولادی را تولید می‌کنند. بخشی از تولیدات آنها در بازار ایران به فروش می‌رسد و بخشی نیز صادر می‌شود. قیمت میلگرد همواره با قیمت روز بازار مطابقت دارد، بنابراین بسیار سودآور است. از این رو یکی از بهترین محصولات سرمایه گذاری در فولاد به حساب می‌آید.

سرمایه گذاری فولاد

با توجه به گسترش پروژه‌های مقاوم سازی ساختمان‌ها و استفاده از میلگرد در صنایع مختلف، کیفیت و قیمت میلگرد از اهمیت بالایی برخوردار است. در نتیجه آگاهی کامل از قیمت آن و زمان مناسب برای خرید، نقش زیادی در کسب سود شما خواهد داشت. پرمصرف‌ترین سایزهای میلگرد عبارتند از: سایز ۱۴، ۱۶ و ۱۸.

۲. تیرآهن

تیرآهن یکی دیگر از محصولات مناسب برای سرمایه گذاری فولاد است. استفاده زیاد از یک محصول نشان می‌دهد که همیشه تقاضا برای آن در بازار وجود دارد و سرمایه‌گذاران در هنگام فروش، نگران کمبود مشتری نیستند. تیرآهن‌ها در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به بودجه خود آنها را به تناژ دلخواه سفارش دهید.

سرمایه گذاری فولاد

اگرچه نمی‌توان قیمت تیرآهن را به طور قطعی پیش بینی کرد، اما روند فعلی و اطلاعات روز گذشته را می‌توان مبنا قرار داد. در سایت آیرومات قیمت تیرآهن به همراه نمودار تغییرات روزانه موجود است و شما می‌توانید به یک دید نسبی از قیمت‌ها دست پیدا کنید. خرید به موقع و یافتن بهترین قیمت نقش زیادی در سود و زیان دارد، بنابراین حتما قیمت‌ها را دنبال کنید.

۳. نبشی و ناودانی

نبشی و ناودانی، از انواع پروفیل به حساب می‌آیند که به طور گسترده در صنایع مختلف و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. عوامل و اجزای مختلفی وجود دارند که این محصولات را به انواع گوناگونی تقسیم می‌کنند. به عنوان مثال، باتوجه به جنس، می‌توان نبشی و ناودانی را در انواع مختلف آلومینیومی، گالوانیزه و استیل قرار داد.

بهترین محصولات برای سرمایه گذاری در صنعت فولاد

همانطور که گفته شد، نبشی و ناودانی یکی از اصلی‌ترین اجزا در صنایع مختلف محسوب می‌شوند. اما در صنعت ساختمان به ویژه در ساخت فونداسیون، خرپا، قاب سازه، تیر و ستون کاربرد فراوانی دارند. علاوه بر این، از ناودانی‌های کوچک برای ساخت کرکره مغازه استفاده می‌شود. در نتیجه شما می‌توانید بر این محصول پرکاربرد سرمایه‌گذرای کنید و در زمان مناسب سود بالایی ببرید.

خرید انواع مقاطع فولادی از آیرومارت

همانطور که مطالعه کردید، محصولات مختلفی برای سرمایه گذاری در صنعت فولاد وجود دارند و بعضی از آنها پرکاربردتر محسوب می‌شوند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت انواع ورق، قیمت استیل و سایر قطعات فولادی، وارد سایت آیرومارت شوید. این قیمت‌ها به صورت روزانه آپدیت می‌شوند و برای ثبت سفارش کافیست به صورت آنلاین اقدام کنید. در ضمن جهت دریافت مشاوره‌های رایگان، می‌توانید با شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید تا کارشناسان مجرب شما را راهنمایی کنند.

زینب نصیریان

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4.7/5 - (4 امتیاز)

  1. میکائیل
    تیر ۵, ۱۴۰۱ ۱۶:۱۹
    سرمایه گذاری برای فولاد سود داره ولی وقتی طلا و سکه هست و نگه داریشون راحتتره چرا بریم سراغ فولاد
    1. آیرومارت
      تیر ۶, ۱۴۰۱ ۱۶:۳۸
      سلام سرمایه گذاری بر روی محصولات فولادی تخصصی است و گرچه معامله کردن در این بازار به نسبت سایر بازارهای مالی دشوارتر است، اما جذابیت خاص خود را دارد.
021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.