عرضه و تقاضای شمش و تختال در بورس کالا

5/5 - (3 امتیاز)

عرضه و تقاضای شمش و تختال در بورس کالا

علاوه بر خرید میلگرد در بورس کالا، بقیه کالاها همچون شمش فولادی نیز مورد معامله قرار می‌گیرد. عرضه‌کنندگان متعددی در حوزه شمش بورس کالا فعالیت دارند. در این بین فولاد خوزستان با عرضه 660 هزار تن عرضه، صدرنشین جدول بوده است.
اگر بخواهیم نگاهی به قیمت معاملات شمش فولادی در بورس کالا بیندازیم، مشاهده خواهیم کرد که قیمت شمش از فروردین تا آبان ماه 99 از قیمت هر کیلو 400 تومان تا 10 هزار تومان افزایش داشته است. همچنین میزان تقاضا تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پایین آمدن نرخ ارز، به شکل محسوسی کاهش داشته است.
در مورد عرضه و تقاضا باید گفت، تقریبا همیشه میزان تقاضا، 50 درصد بیشتر از عرضه بوده است. اما در آبان ماه میزان تقاضا تنها نیمی از عرضه را تشکیل داد و این روند تا جایی ادامه داشت که در آذر ماه کاهش بی‌سابقه تقاضا را تجربه کردیم.
این گفتگوی زنده در پاسخ به چرایی این مساله و بسیاری سوالات دیگر ماننده نحوه و میزان عرضه شمش و تختال در بورس کالا و همچنین تسهیلات آن پرداخته‌ایم.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

 

عرضه انواع شمش در بورس کالا

در بورس کالا دو نوع شمش القایی و قوسی در حال عرضه هستند. تفاوت این دو از نوع کوره‌ای که در آن شکل می‌گیرند ناشی می‌شود. در این بین شرکت‌های تولیدکننده شمش قوسی و آن دسته از تولیدکنندگان شمش القایی که به آن‌ها کنسانتره آهن تعلق گرفته است؛ ملزم به عرضه محصولات خود در بورس کالا هستند.

پریسا خاتمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (3 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.