مراحل ساخت نوار نقاله حلزونی

4.6/5 - (5 امتیاز)

مراحل ساخت نوار نقاله حلزونی

نوار نقاله

نوار نقاله حلزونی که با نام‌های نوار نقاله ماردون و اسکرو کانوایر نیز شناخته می‌شود، از تجهیزات انتقال مواد، به ویژه مواد فله است. به طور کلی، نوار نقاله انواع مختلفی دارد که هر یک با هدفی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. از نوار نقاله‌ها برای قرار دادن محصولات در معرض حرارت (به منظور خشک شدن)، انتقال مواد و شستشو استفاده می‌شود. با کمک این تجهیزات، سرعت فرآیندها در صنعت افزایش یافته و بازدهی به بالاترین میزان می‌رسد.
نوار نقاله مارپیچ، با حرکت چرخشی ساده خود مواد را به عقب و جلو منتقل می‌کند. در هر بار چرخش، حجم مشخصی از مواد انتقال می‌یابد.
این نوع نوار نقاله هم به صورت افقی نصب و استفاده می‌‌شود و هم می‌توان با شیب کمی آن را به کار گرفت. شیب نوار نقاله نباید از 45 درجه بیشتر باشد. در این مقاله آیرومارت، ویدئو نحوه ساخت نوار نقاله آورده شده است.

۴.۶/۵ - (۵ امتیاز)

اجزای نوار نقاله ماردون

هر نوار نقاله حلزونی از یک شفت اصلی در مرکز و بخشی مارپیچ تشکیل شده است. بخش مارپیچ در اطراف شفت قرار گرفته است. همانطور که گفته شد، مکانیزم انتقال فرآیندی ساده است. با این حال طراحی تیغه‌ها و نوار نقاله اهمیت بسیار زیادی در بازدهی فرآیند و آسیب ندیدن طی انتقال مواد دارد. امروزه از نرم‌افزارهای قدرتمندی چون سالیدورکز برای طراحی هر چه دقیق‌تر اسکرو کانوایرها استفاده می‌شود.
برای ساخت اسکرو کانوایر، ابتدا باید با توجه به نیاز و خود، موادی مناسب برای ساخت تیغه و شفت انتخاب کرد. فولاد زنگ نزن از بهترین مواد برای ساخت این ابزار انتقال است.
برای ساخت تیغه حلزونی، ورق‌های فولادی به شکل دایره‌هایی با یک حفره مرکزی برش داده می‌شوند. عملیات برش به روش برش هواگاز انجام می‌شود.
در گام بعد، ورق‌های برش داده شده، خمکاری شده و در اطراف شفت قرار می‌گیرند. اتصال ورق‌های خمکاری شده به یکدیگر و همچنین، اتصال حلزونی به شفت به روش جوشکاری انجام می‌شود.

مراحل ساخت نوار نقاله حلزونی را در ویدئو زیر مشاهده نمایید:

 

نوار نقاله حلزونی کاربرد را در حوزه‌های صنعتی زیر دارد:

  • فرآوری مواد غذایی
  • خمیر کاغذ و کاغذسازی
  • پالایش نفت
  • صنعت سنگ، شیشه و بتن
  • محصولات چوبی
  • مواد شیمیایی
  • لاستیک و پلاستیک

توصیه می‌شود از این تجهیز برای انتقال مواد در مسافت‌های کوتاه استفاده شود؛ زیرا در مسیرهای طولانی بازدهی انتظار صنعت را برآورده نمی‌کنند. قیمت آهن، از عوامل مهم و موثری است که قیمت انواع ابزار فولادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از این رو، قیمت نوار نقاله نیز تحت تاثیر نوسانات قیمت این ماده مهم خواهد بود.

پریسا خاتمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4.6/5 - (5 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.