مراحل ساخت کانکس

4.7/5 - (4 امتیاز)

مراحل ساخت کانکس

تولید کانکس

کانکس یکی از تجهیزات مهمی است که در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. مراحل تولید کانکس ها تقریبا شبیه به هم است و به طور یکسانی انجام می‌شود. مانند ساخت هر سازه دیگر، برای ساخت کانکس نیز باید از مرحله طراحی کار را شروع کنید و تا تحویل، آن را ادامه دهید. در این مطلب همراه وبلاگ آیرومارت باشید تا صفر تا صد ساخت کانکس را با شما در میان بگذاریم.

۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)

صفر تا صد ساخت کانکس

نحوه ساخت کانس

ساخت کانکس، از مرحله سفارش، متناسب با نیاز مشتری شروع می‌شود و تا مرحله رنگ‌آمیزی و پرداخت‌کاری ادامه می‌یابد. در ادامه به شرح مفصلی از ۸ مرحله تولید کانکس خواهیم پرداخت.

سفارش کانکس

به طور کلی کانکس‌ها با استفاده از نقشه روتین یا از طریق سفارش خریدار ساخته می‌شوند. بنابراین برای ساخت یک کانکس سفارشی، ابتدا باید با خریدار صحبت کنید. مشاور پس از دریافت درخواست‌ها و بررسی نیازهای اولیه، پیشنهادات خود را به مشتری ارائه می‌دهد و در مورد نسبت‌ها و کیفیت‌های لازم صحبت می‌کند. در این مرحله سفارش گرفته می‌شود و نوبت به طراحی می‌رسد.

طراحی کانکس

این مرحله براساس اطلاعات دریافتی از مکالمه خریدار و نیاز او صورت می‌گیرد و مرحله پیش از تولید محسوب می‌شود. این کار توسط طراحان با نرم افزارهای کامپیوتری و طراحی دو بعدی و سه بعدی انجام می‌شود. پس از تایید خریدار، نقشه‌های دو بعدی و جزئیات فنی را نیز ترسیم می‌کنند.

ساخت کانکس

در این مرحله، خریدار نقشه‌ها را تایید کرده و مواد اولیه ساخت کانکس نیز تخمین زده شده‌اند. مدیر تولید پس از بررسی طرح، دستور ساخت را امضا می‌کند و ناظر و مجریان، اجازه ساخت کانکس را صادر می‌کنند. هر سازه متشکل از یک سرپرست یا مدیر محصول است که زیر نظر او سازه را مطابق نقشه‌های فنی امروزی می‌سازند.

مراحل ساخت کانکس

اسکلت کانکس

این مرحله در واقع اسکلت اصلی سازه‌ای که به آن کانکس می‌گوییم، شکل می‌گیرد. به این‌صورت که عملیات برشکاری آهن آلات و جوشکاری آن‌ها مطابق نقشه انجام می‌شوند. خود اسکلت از دو قسمت اصلی به نام‌های شاسی و استراکچر تشکیل شده که معمولا ساختاری از تیرآهن و پروفیل‌های آهنی است.

البته در موارد نادر می‌توان از نبشی و ناودانی در اسکلت استفاده کرد. تعداد قیدها، محل قرارگیری آن‌ها و همچنین نحوه قرارگیری شاسی و اتصال تیرها، همگی از موارد مهم محسوب می‌شوند که مجریان باید آن‌ها را براساس طرح اجرا کنند.

سازه‌های فلزی در کف، بدنه و سقف کانکس، با قیر مخصوص و پروفیل استاندارد ساخته می‌شوند. در روش ساخت اسکلت با عایق متحرک، اسکلت به شکل شبکه‌ای انجام می‌گیرد. از فولاد زنگ نزن یا گالوانیزه برای جلوگیری از زنگ‌زدگی اسکلت استفاده می‌شود.

پس از تکمیل اسکلت کانکس و تایید مدیر تولید، سازه برای مقاومت در برابر خوردگی به ضد زنگ آغشته می‌شود تا تمامی بلوک‌های اصلی، فرعی و مشترک را پوشش دهد. البته تمامی اسکلت‌ها به این شکل ساخته نمی‌شوند و گاهی تولید آن‌ها به شکل پیچ و مهره‌ای صورت می‌گیرد.

روش ساخت کانکس پیچ و مهره‌ای به همین ترتیب است ولی این نوع ساخت، خیلی معمول نیست و باید براساس نظارت شخصی طراح انجام شود.

مراحل اجرای کانکس

نصب دیوارپوش

در این مرحله باید دیوارها را نصب کنید و روکش‌کاری‌ها انجام شوند. سه نوع دیوارپوش در بازار موجود است: معمولی، چاپی و روکش‌دار. این دیواره‌ها از PVC ساخته شده‌اند، اما نوع روکش‌دار آن برای اجرا در کانکس های پانل پیش ساخته بهتر است. همچنین دیوارپوش‌های روکش‌دار طرح‌های متفاوت و بسیار زیبایی دارند. این عنصر می‌تواند سقف شما را بسیار زیبا جلوه دهد.

عایق‌بندی کانکس

عایق بندی یک موضوع مهم در ساخت کانکس است، زیرا باید دمای محیط داخلی را حفظ کرده و از تبادل حرارت با فضای بیرون جلوگیری کند. اگر سقف از نظر عایق مقاوم نباشد، دچار مشکل می‌شوید. مثلا در زمستان برای گرم کردن فضای داخلی باید انرژی زیادی صرف کنید. زیرا گرمای زیادی از بیرون از طریق بدنه و سقف منتقل می‌شود و در این صورت فضا را سرد می‌کند.

اگر هنگام ساخت سقف از عایق بادوام استفاده نکنید، حتی در تابستان نیز ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. عایق‌کاری اشتباه در تابستان باعث می‌شود فضای داخلی سقف، بیش از حد گرم شود. زیرا در اکثر موارد، قسمت بیرونی کانکس از ورق فولادی ساخته شده است که رسانای خوبی برای انتقال حرارت به شمار می‌روند. در این صورت به سادگی با محیط بیرون تبادل برقرار می‌کند و انرژی را هدر می‌دهد.

دکوراسیون کانکس

این مرحله شبیه به مرحله نازک‌کاری در ساختمان است که باید در آن، نمای بیرونی را تزئین کنید و به فکر نصب کلید و پریز باشید. برخی از سازه‌ها به تجهیزات بیشتری برای ساخت بخش‌هایی مثل کافی‌شاپ، آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیاز دارند. بنابراین لوازم آنها نیز در این مرحله نصب می‌شود و پله‌ها و لوله‌کشی شیرآلات صورت می‌گیرند.

هنگام بررسی نحوه ساخت کانکس اداری و کارگاهی، اجرا، طراحی و دکوراسیون داخلی پارتیشن بسیار مهم است. البته این طرح به نوع کانکس و کاربرد آن نیز بستگی دارد. کانکس‌ها روشنایی سیم‌کشی دارند و شما می‌توانید پریز، سیم تلفن، مهتابی و چراغ تونلی نصب کنید.

رنگ‌آمیزی کانکس

لازم به ذکر است که همه سازه‌ها به رنگ‌آمیزی نیازی ندارند. مثلا در مراحل ساخت کانکس ساندویچ پانل که از نوع کامپوزیت است، پیش از ساخته شدن، این نوع کامپوزیت رنگ می‌شود.
در برخی موارد از رنگ‌آمیزی برای صیقل دادن نمای بیرونی استفاده می‌شود که مخصوص کانکس‌هایی است که در نمای آن‌ها چوب به کار می‌رود. نهایتا برای دوام و زیبایی بیشتر نما، چوب را با مواد مختلف جلا می‌دهند.

روش ساخت کانکس

قیمت ساخت کانکس

با توجه به مباحث گفته شده، هزینه ساخت کانکس به عوامل مختلفی وابسته است که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع کانکس (مثلا مراحل ساخت کانکس کارگاهی با اداری ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد.)
  • مواد اولیه ساخت
  • متراژ و دکوراسیون کانکس
  • هزینه تجهیزات مورد استفاده در ساخت

در بین این موارد، قیمت ورق مورد استفاده در ساخت کانکس، مانند قیمت ورق گالوانیزه، رنگی  و … بخش عظیمی از هزینه‌های ساخت این محصول را شامل می‌شود.

خرید تجهیزات فولادی برای ساخت کانکس

شرکت آیرومارت با سابقه‌ای درخشان در تامین انواع آهن آلات، تمامی محصولات فولادی مورد نیاز برای تولید کانکس را دراختیار شما قرار می‌دهد. در هر خریدی که انجام دهید، مشاوران ما به صورت رایگان شما را راهنمایی می‌کنند.

جهت اطلاع از قیمت میلگرد، تیرآهن، ورق فولادی و …، کافیست وارد سایت شوید و قیمت‌های به‌روز را به همراه نمودار تغییرات آن‌ها مشاهده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره، با شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید.

سحر اشکواری

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4.7/5 - (4 امتیاز)

  1. مجتبی
    بهمن ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۶:۴۷
    برای ساخت کانکس بیشتر از ورق گالوانیزه استفاده میشه یا از ورق استیل؟
    1. آیرومارت
      اسفند ۱, ۱۴۰۰ ۱۶:۴۲
      قیمت ورق گالوانیزه از ورق استیل کمتره و طبیعتا صرفه اقتصادی بیشتری برای تولیدکنندگان کانکس داره.
  2. مجید
    اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۱ ۰۹:۱۴
    چطور باید متوجه بشیم که برای ساخت کانکس چقد ورق نیاز داریم؟
    1. آیرومارت
      اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۱
      سلام وقت بخیر. برای محاسبه متراژ ورق مورد نیاز برای ساخت کانکس، کافی است مساحت بدنه و سقف را درنظر بگیرید. در صورتی که برای بخش‌های داخلی نیز به ورق احتیاج داشتید، آن را نیز در محاسبه مقدار ورق لحاظ کنید.
021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.