آشنایی با روش های تولید مش فولادی و کاربردهای آن

5/5 - (2 امتیاز)

آشنایی با روش های تولید مش فولادی و کاربردهای آن

مش فولادی

به هر ساختار شبکه از یک ماده که به صورت تار و پود در هم تنیده شده است و حاوی حفراتی است "مش" گفته می‌شود. مش فولادی کاربردهای گسترده‌ای دارد. از مش در ابعاد بسیار ریز به عنوان سرند برای جدا سازی ذرات در حد میکرون استفاده می‌شود. از مش در ابعاد بزرگتر به عنوان الک استفاده می‌شود. در سایزهای بزرگتر از آن در ساخت انواع فنس، قفس و نرده حفاظ استفاده می‌شود. شما می‌توانید قیمت مش امروز را در سایت آیرومارت مشاهده کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

از این شبکه که از مفتول یا میلگرد ساده یا میلگرد آجدار فولادی ساخته شده است در پروژه‌های عمرانی به فراوانی استفاده می‌شود. در این مقاله به بررسی نحوه تولید مش فولادی یا BRC ، انواع و کاربردهای آن می‌پردازیم.

تولید مش فولادی یا BRC

تولید مش فولادی یا BRC

این محصول به عنوان تقویت کننده بتن در ساخت و ساز ساختمان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. مش فولادی در واقع جایگزینی برای میلگردهای برش خورده، خم شده و در برخی موارد جایگزین خاموت است.

برای تولید مش دو روش دستی و ماشینی وجود دارد.

روش ماشینی

در این روش میلگردها با قطر مشخصی توسط اپراتور روی یک صفحه به صورت رشته‌های عمود بر هم چیده می‌شوند. فاصله رشته‌ها به صورتی است که حفراتی به شکل مربع یا مستطیل با ابعاد ثابت بین آن‌ها شکل می‌گیرد.
صفحه دستگاه وارد قسمت جوشکاری می‌شود. نقاط تماس میلگردهای افقی و عمودی توسط جوش حرارتی نفوذی جوشکاری می‌شوند. به این ترتیب اتصال محکمی بین تار و پود مش ایجاد می‌شود.

روش دستی

در این روش در یک سطح صاف میلگردهای آجدار یا ساده بنا به نوع کاربرد به صورت شبکه چیده می‌شوند. با توجه به چینش دستی احتمال خطای جزئی در ابعاد حفرات مش فولادی وجود دارد. پس از چینش میلگرد یا مفتول‌های فولادی جوشکاری معمولی روی آن‌ها انجام می‌شود تا مش فولادی تولید شود.

انواع مش فولادی

  • این محصول را را می‌توان بر اساس قطر میلگرد یا مفتول استفاده شده و ابعاد و هندسه حفرات آن دسته بندی کرد.
  • بر اساس ضخامت عمده کاربردهای عمرانی مش در قطر میلگرد ۴ تا ۱۳ میلیمتر تولید می‌شود.
  • از لحاظ هندسه حفرات مش به صورت مربع یا مستطیل تولید می‌شوند.
  • ابعاد حفرات ایجاد شده در معمولترین انواع مش فولادی قطری بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیمتر دارد.

کاربردهای مش فولادی

کاربرد اصلی این محصول فولادی برای مسلح کردن بتن پی ساختمان و دیواره ی پی ساختمان است. برای ایجاد پی گود برداری تا عمق مشخصی انجام میشود. با توجه به سست بودن خاک زمین دیواره و کف پی باید با بتن مسلح مقاوم سازی شوند. مسلح کردن بتن در این مناطق به کمک همین شبکه فولادی انجام می‌شود.
برای ایجاد دیواره بتنی به این روش ابتدا اسکلت دیواره به کمک مش فولادی تعبیه می‌شود و سپس به کمک فرآیند شاتکریت بتن به روی آن پاشیده می‌شود.

در شکل زیر فرآیند شاتکریت نشان داده شده است:

شاتکریت

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مقاطع فولادی به وبلاگ سایت آیرومارت مراجعه فرمایید.

ادمین

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (2 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.