فرایند کشش سیم یا روزن رانی

4.2/5 - (5 امتیاز)

فرایند کشش سیم یا روزن رانی

فرایند کشش سیم جز یکی از انواع روش های شکل دهی فلزات است. اصطلاحا به سیم‌های تهیه شده از این طریق مفتول می‌گویند. در این ویدیو نحوه انجام فرایند کشش سیم فولادی یا روزن رانی نشان داده شده است.

۴.۲/۵ - (۵ امتیاز)

فرایند کشش سیم به چه صورت انجام می‌شود؟

 

 

نیروی لازم برای فرایند کشش سیم یا روزن رانی وابسته به المان‌های متفاوت از جمله سطح مقطع است. از طرفی مقدار نیروی کششی ممکن است توسط نیروی استحکام کششی مواد محدود می‌شود. در این روش از انواع فرایندهای شکل دهی فلزات هر اندازه از قطر مفتول کاسته می‌شود طول آن افزایش پیدا می‌کند. معمولا در حین انجام فرایند کشش مفتول ، تقارن برای این تغییر شکل رعایت می‌شود. عملیات کشش باعث ایجاد تغییراتی در خواص فیزیکی مفتول از جمله سختی و مقدار مقاومت آن در برابر نیروی کششی می‌شود و هیچگونه تغییری در خواص شیمیایی سیم فولادی ایجاد نمی‌کند.

در این فرايند، ورودی خط تولید، مفتول فولادی است. که در دستگاه کویل باز کن قرار می‌گیرد. مفتول به کمک یک کشنده از درون قالب کشیده می‌شود. در سمت دیگر سیم فولادی جمع آوری می‌شود. درون قالب کشش با نیروی زیاد باعث کاهش قطر مفتول می‌شود. از سیم فولادی تولید شده برای ساخت کابل استفاده می‌شود. سیم‌های فولادی به کمک این دستگاه بافته می‌شوند. روکش کاری هم انجام می‌‎شود و کابل فولادی در کاربردهای مختلفی استفاده می‌شود.

برای ورود به دنیای فولاد با ما در آیرومارت همراه باشید و از آخرین اخبار فولادی و قیمت روز آهن‌آلات در همین وبسایت اطلاع یابید.

مدیر

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4.2/5 - (5 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.