وزن هر متر پروفیل آلومینیوم

5/5 - (1 امتیاز)

وزن هر متر پروفیل آلومینیوم

به طور معمول، قیمت پروفیل آلومینیوم را با توجه به وزن آن محاسبه می‌کنند. بنابراین، با در دست داشتن وزن پروفیل آلومینیوم می‌توان با تقریب مناسبی، قیمت آن را محاسبه نمود. بدین ترتیب، با داشتن قیمت هر کیلو آلومینیوم و وزن هر شاخه پروفیل می‌توان قیمت را حساب کرد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که وزن هر شاخه پروفیل آلومینیوم چگونه محاسبه می‌شود. بنابر روش‌هایی که ارائه می‌دهیم، شما می‌توانید به سادگی از وزن پروفیل آلومینیوم را اطلاع یابید. با این وجود، جدول وزن پروفیل آلومینیوم را برای دسترسی آسان و راحت شما به این ارقام قرار داده‌ایم.

وزن پروفیل آلومینیوم

وزن هر متر پروفیل آلومینیوم چگونه محاسبه می‌شود؟

برای محاسبه وزن هر متر پروفیل آلومینیوم، باید طول و عرض سطح مقطع پروفیل و ضخامتی که دارد را در دست داشته باشید و سپس با در نظر داشتن چگالی آن و با استفاده از فرمول زیر، محاسبه وزن هر متر پروفیل آلومینیوم را انجام دهید:

(طول + عرض) × ۲ × ضخامت × چگالی آلومینیوم = وزن هر متر پروفیل آلومینیوم

چگالی آلومینیوم ۲.۷ گرم بر سانتی‌متر مکعب است و با توجه به این عدد و واحد آن، طول، عرض و ضخامت نیز باید بر حسب سانتی‌متر در این فرمول قرار داده شوند. بر این اساس، وزن هر متر پروفیل بر حسب گرم بدست می‌آید.
فرمول محاسبه وزن قوطی آلومینیوم، مشابه با وزن قوطی ۴۰*۸۰ است با این تفاوت که چگالی در این فرمول تغییر یافته است.

محاسبه وزن پروفیل آلومینیوم

برای محاسبه وزن پروفیل آلومینیوم، یک فرمول وجود دارد که در آن اطلاعاتی چون طول و عرض سطح مقطع پروفیل، ضخامت آن و طولی که دارد باید قرار داده شود. چگالی نیز در محاسبه وزن بسیار مهم است و برای پروفیل آلومینیوم عدد آن برابر با ۲.۷ گرم بر سانتی‌متر مکعب است.

(طول + عرض) × ۲ × ضخامت × طول شاخه × چگالی آلومینیوم = وزن هر شاخه پروفیل آلومینیوم

در حقیقت، برای محاسبه وزن باید حجم آن را محاسبه کرده و سپس در چگالی ضرب کرد. با توجه به اینکه چگالی در این‌جا بر حسب گرم بر سانتی‌متر مکعب است، بهتر است ابعاد را نیز به سانتی‌متر در فرمول قرار دهید و وزن نهایی محاسبه شده نیز بر حسب گرم خواهد بود.

جدول وزن پروفیل آلومینیوم

برای راحتی و همچنین دسترسی آسان به وزن قوطی آلومینیوم، جدولی تهیه شده است که در آن سایز قوطی (که با ضرب دو عدد که طول و عرض سطح مقطع پروفیل هستند نشان داده می‌شود)، ضخامت پروفیل و وزن هر متر پروفیل آلومینیوم آمده است.

وزن هر متر پروفیل آلومینیوم
ضخامت (mm) سایز قوطی (mm) وزن (kg/m)
۱ ۲۰*۱۰ ۰/۴۶
۱ ۲۵*۱۰ ۰/۵۳
۱ ۳۰*۱۰ ۰/۶۲
۱ ۳۰*۲۰ ۰/۷۸
۱ ۴۰*۲۰ ۰/۹۶
۱ ۴۰*۳۰ ۱/۱۲
۱/۲۵ ۲۰*۱۰ ۰/۵۶
۱/۲۵ ۲۵*۱۰ ۰/۶۶
۱/۲۵ ۳۰*۱۰ ۰/۷۵
۱/۲۵ ۳۰*۲۰ ۰/۹۸
۱/۲۵ ۴۰*۲۰ ۱/۱۹
۱/۲۵ ۴۰*۳۰ ۱/۳۹
۱/۵ ۲۰*۱۰ ۰/۶۷
۱/۵ ۲۵*۱۰ ۰/۸۱
۱/۵ ۳۰*۱۰ ۰/۹۱
۱/۵ ۳۰*۲۰ ۱/۱۷
۱/۵ ۴۰*۲۰ ۱/۴۲
۱/۵ ۴۰*۳۰ ۱/۴۶
۱/۵ ۴۰*۵۰ ۲/۱۲
۱/۵ ۵۰*۲۵ ۱/۷۴
۱/۵ ۵۰*۳۰ ۱/۸۶
۱/۵ ۶۰*۲۰ ۱/۸۶
۱/۵ ۶۰*۳۰ ۲/۱۲
۱/۵ ۶۰*۴۰ ۲/۳۳
۱/۵ ۶۰*۵۰ ۲/۵۷
۱/۵ ۸۰*۴۰ ۲/۸۲

برای محاسبه وزن هر شاخه پروفیل آلومینیوم می‌توانید اعداد ذکر شده در این جدول را در طول هر شاخه که می‌تواند ۶ یا ۱۲ متر باشد ضرب کنید و وزن هر شاخه را محاسبه نمایید.

تاثیر وزن قوطی آلومینیوم بر محاسبه قیمت آن

به طور معمول، قیمت پروفیل آلومینیوم به صورت کیلویی اعلام می‌شود. به این صورت که شما قیمت هر کیلو از آن را در دست دارید و برای محاسبه قیمت هر شاخه، باید وزن آن شاخه را در قیمت هر کیلو ضرب نمایید.
بنابراین، بدیهی است که با افزایش وزن هر شاخه پروفیل آلومینیوم، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. بدین ترتیب می‌توان گفت که افزایش سایز پروفیل، به افزایش قیمت آن منجر خواهد شد.

خرید پروفیل آلومینیوم با بهترین قیمت از آیرومارت

بازرگانی فولاد آیرومارت، با سال‌ها فعالیت در بازار آهن، فولاد و انواع فلزات رنگی، به شما این امکان را می‌دهد که اقدام به خرید تمامی مقاطع فولادی و سایر فلزات از جمله آلومینیوم نمایید.
شما می‌توانید انواع ورق آلومینیوم و پروفیل‌های آلومینیومی را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت، از آیرومارت خریداری نمایید.

بدین منظور، می‌توانید ضمن استعلام قیمت ورق آلومینیوم و سایر مقاطع فولادی و فلزی، با افزودن تناژ محصول مورد نظر خود به سبد خریدتان، خرید اینترنتی خود را ثبت نمایید.
همچنین می‌توانید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶، با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمایید و خرید خود را به سادگی انجام دهید.

غزاله کریمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (1 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.