نحوه اتصال لوله فولادی به کمک فلنج

5/5 - (2 امتیاز)

نحوه اتصال لوله فولادی به کمک فلنج

روش‌های مختلفی برای اتصلات لوله وجود دارد که بنا به کاربردهای متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اتصال لوله فولادی به کمک فلنج، یکی از روش‌های اتصلال لوله فولادی است که نحوه اجرای آن در ویدیو زیر نشان داده شده است.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

اتصال لوله فولادی با فلنج چگونه انجام می‌شود؟

 

 

انسان‌ها از زمان‌های قدیم برای هدایت و رساندن آب از رودخانه‌ها به اردوگاه‌ها و مکان‌هایی که زندگی می‌کردند از لوله کشی استفاده می‌کردند. توجه به مصالح به کار رفته در لوله کشی و اتصلات آن از نکات مهمی است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا ممکن است منجر به خسارت‌های جبران ناپذیری شود.

روش های اتصالات لوله‌ها در انواع مختلفی وجود دارند، برای مثال اتصلات رزوه‌ای، جوشی، مکانیکی، فلنجی، لحیم کاری و … همه از روش‌های اتصال لوله فولادی محسوب می‌شوند که در صنایع مختلفی از آب و فاضلاب تا نفت و پتروشیمی استفاده می‌شوند. اتصالات فلنجی برای اتصال لوله فولادی مانیسمان و درز مستقیم استفاده می‌شود.

با کلیک بر روی مقاله فلنج چیست می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره این محصول مشاهده کنید.

فلنج‌ها قطعاتی هستند که همراه با بولت و مهره امکان اتصال لوله فولادی را فراهم می‌کنند. روش اتصال به این صورت است که پس از تمیزکاری محل اتصال و آغشته کردن آن به روانساز، فلنج در هر سمت لوله به همراه یک واشر پلیمری قرار می‌گیرد. این قطعه آب بندی اتصال را انجام می‌دهد. یکی از نکات خیلی مهم این است که قطعه حتما باید با زاویه درستی در محل اتصال قرار گیرد. که در ویدیو بالا آن را مشاهده می‌کنید.

فلنج‌ها انواع مختلفی دارند از جمله فلنج رزوه دار، فلنج تخت، فلنج با گردنی بلند و جوش گردنی که بنا به کاربرد مشخص لوله، برای اتصالات لوله فولادی درزدار و بدون درز و لوله استیل استفاده می‌شوند. اتصالات فلنجی احتمال تنش‌های بیش از حد بین مفاصل را کاهش می‌دهند.

اتصالات فلنجی برای اتصال لوله فولادی به مخازن تحت فشار، پمپ‌ها و کمپرسورها، اتصالاتی که نیاز به جداسازی، تعمیرات و کالبیراسیون دارند و مکان‌هایی که استفاده از جوشکاری برای اتصالات ممکن است منجر به ایجاد مشکلاتی شود، استفاده می‌شود.

مدیر

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (2 امتیاز)

  1. طاهری
    مهر ۲۰, ۱۴۰۰ ۱۶:۴۱
    خیلی خوشحال میشم اگه درباره اتصال لوله فولادی اطلاعات بیشتری دارید من رو راهنمایی کنید.
021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.