کاربرد استیل در صنایع غذایی و ساخت قاشق- چنگال

5/5 - (3 امتیاز)

کاربرد استیل در صنایع غذایی و ساخت قاشق- چنگال

یکی از کاربردهای متنوع استیل در صنایع غذایی و ساخت قاشق و چنگال است. در ویدیو زیر از سایت آیرومارت نحوه ساخت قاشق و چنگال با استفاده از فولاد زنگ نزن نشان داده شده است.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

 

 

فولاد زنگ نزن یا استنلس استیل با داشتن عناصر کروم و نیکل در ساختار خود، قابلیت مقاومت به خوردگی و حرارات بالا دارند، به همین دلیل کاربرد محصولات استیل در صنایع غذایی مرسوم است.

ماده خام تولید قاشق و چنگال استیل، ورق استیل ۳۰۴ است که به دلیل پیچیدگی های فرایند تولیدِ فولاد زنگ نزن، این محصولات به کشور وارد می‌شوند. و پس از عملیات برشکاری و پرسکاری با دستگاه‌های اتوماتیک پیشرفته و مجهز، قاشق و چنگال ساخته می‌شود.

برای استعلام قیمت استیل کلیک کنید.

پرکاربردترین استیل مورد استفاده در صنایع غذایی

فولادهای زنگ نزن بر اساس عناصری که در ساختار خود دارند به گریدهای مختلف تقسیم می‌شوند. آلیاژ مورد استفاده استیل در صنایع غذایی گرید ۳۰۴ است. آلیاژ استنلس استیل ۳۰۴ با داشتن ۱۸ درصد کروم و نیکل در دسته فولادهای زنگ نزن آستنیتی قرار دارد. آلیاژ ۳۰۴ استیل در صنایع غذایی، تجهیزات لبنی، برای ساخت قوطی کنسروها، قاشق و چنگال و به طور کلی مکان‌هایی که بیشتر در معرض رطوبت و خوردگی مواد شیمیایی قرار دارند استفاده می‌شود.

استفاده این گرید استیل در صنایع غذایی به این لحاظ که در این صنعت ویژگی‌هایی از قبیل بهداشت، قابلیتِ آسان پاکیزه کردن سطوح، مقاومت به خوردگی موادِ شیمیایی و محیط مرطوب، مقاومت در برابر ترکیبات اسیدی و مقاومت به سایش، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، میسر شده است.

برای تولید قاشق و چنگال، ابتدا به کمک پانچ کاری قالب کلی محصول از ورق استیل جدا می‌شود. قسمت عریض قطعه به کمک غلتک پهن‌تر می‌شود. هم زمان سطح قطعه براق‌تر می‌شود. بعد از رسیدن به عرض مورد نظر مجددا به کمک پانچ گرده‌ی قاشق ایجاد می‌شود.در نهایت به کمک قالب دقیق و دستگاه پرس شکل نهایی قاشق ایجاد می‌شود. برای چنگال استیل هم به همین شکل که در ویدیو نیز انجام شده است، فرایند انجام می‌شود.

مدیر

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (3 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.