آشنایی کامل با پروفیل گیلان محصول شرکت پارس فلز گیلان

5/5 - (2 امتیاز)

آشنایی کامل با پروفیل گیلان محصول شرکت پارس فلز گیلان

پروفیل گیلان به عنوان مهم‌ترین محصول شرکت پارس فلز گیلان شناخته می‌شود. این کارخانه با وجود اینکه نو پا می‌باشد، اما از تولیدکنندگان مهم و کلیدی استان گیلان به حساب می‌آید. علاوه‌بر پروفیل، شرکت پارس فلز گیلان به تولید لوله درزدار نیز مشغول می‌باشد. به همین دلیل این مجموعه به عنوان اولین تولیدکننده لوله گاز استان شناخته می‌شود. در ادامه این مقاله با پروفیل گیلان بیشتر آشنا خواهید شد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

شرکت پارس فلز گیلان

شرکت پارس فلز گیلان در سال ۱۳۹۵ در صومعه سرای گیلان احداث شد. این مجموعه از مهم‌ترین تولیدکنندگان پروفیل و لوله فولادی در استان محسوب می‌شود. لوله فولادی و پروفیل دو محصول مهم پارس فلز گیلان می‌باشد. ظرفیت تولید هر دو محصول سالیانه به مقدار صد هزار تن است. پارس فلز گیلان پس از دست گرفتن بازار داخل کشور، با کشف بازارهای جهانی، در حوزه صادرات نیز فعالیت‌هایی دارد. گرچه پروفیل گیلان اکثرا در حوزه ساخت و ساز مصرف میشود، اما صنایع دیگر مثل خودروسازی نیز از این مقطع فولادی استفاده می‌کنند.

پروفیل گیلان

شرکت پارس فلز گیلان تولیدکننده پروفیل در شمال ایران

نحوه تولید پروفیل گیلان

همانگونه که تا به اینجا متوجه شده‌اید، پروفیل گیلان از تولیدات مهم مجموعه پارس فلز گیلان می‌باشد. در مقاله پروفیل چیست؟ ‌مطرح شده که این مقطع در ساخت‌ وسازهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی از دو روش برای تولید این محصول فولادی استفاده می‌شود. دو روش مستقیم و غیر مستقیم در تولید پروفیل کاربرد دارد. ورق فولادی به عنوان ماده اولیه در تولید این مقطع در هر دو روش مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه با تولید پروفیل به روش‌های مختلف بیشتر آشنا خواهید.

روش مستقیم تولید پروفیل

اولین روشی که آن را بررسی می‌کنیم، روش مستقیم می‌باشد. برای تولید مستقیم پروفیل، ابتدا باید ورق را متناسب با ابعاد نهایی پروفیل برش داد. در صورتی که ابعاد ورق کمتر از اندازه‌های استاندارد باشد، با روش GMAW ورق‌ها را به هم جوش می‌دهند. پس از برشکاری ورق‌ها متناسب با انواع پروفیل، که شکل‌های متنوعی دارند، به کمک دستگاه رول فرمینگ شکل می‌گیرند. در مرحله بعدی برای افزایش استحکام، لبه‌های ورق را جوشکاری می‌کنند. براده برداری، خنک سازی، تست‌های مکانیکی و برشکاری مجموعه فرایندهای تکمیلی تولید پروفیل است.

پروفیل گیلان

روش تولید مستقیم پروفیل

روش غیرمستقیم تولید پروفیل

در این روش برای تولید پروفیل ابتدا از ورق لوله تولید می‌شود. لوله فولادی تولیدی در مراحل بعدی با عبور از غلتک‌های فشاری، به شکل مورد نظر در می‌آید. پس از تولید، تست‌های مکانیکی و برشکاری انجام شده و در نهایت محصول به انبار منتقل می‌گردد.

پروفیل حاصل از این دو روش، کیفیت‌های متفاوتی دارند. به طور کلی کیفیت پروفیل‌های تولیدی با روش مستقیم بیشتر می‌باشد. گرچه محصول حاصل از روش تولید غیر مستقیم عیوب روش اول را ندارد.

کاربرد پروفیل گیلان

همانطور که می‌دانید پروفیل بسته به شکل مقطع و جنس آلیاژ، انواع مختلفی دارد. پروفیل صنعتی، پروفیل ساختمانی، پروفیل مبلی، پروفیل Z و پروفیل استیل از نمونه‌های مختلف این مقطع فولادی هستند. انواع پروفیل کاربردهای مختلفی دارند. اما عمده مصرف آن‌ها در بخش ساختمان سازی می‌باشد. در، پنجره، نرده ها و ستون‌ها محل مصرف این نوع مقطع هستند. پس از ساختمان سازی، در خودروسازی نیز پروفیل کاربرد زیادی دارد. در ساخت خودروهای سنگین، تریلی، یدک کش، باربند و چرخ‌های دستی این مقطع فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سایر تولیدات شرکت پارس فلز گیلان

شرکت پارس فلز گیلان علاوه بر تولید پروفیل، به تولید لوله‌های درزدار با ظرفیت صد هزار تن در سال نیز می‌باشد. لوله‌های درزدار از شکل دهی ورق فولادی و جوشکاری لبه‌های آن به دست می‌آید. برخلاف لوله‌های بدون درز که امکان تولید با قطرهای بزرگ وجود ندارد، لوله‌های درزدار از این نظر محدودیت نداشته و می‌توانند در قطرهای دلخواه تولید شوند. از آن جا که از استانداردهای مختلفی برای تولید این نوع کالا مورد استفاده قرار می‌گیرد، لوله‌های درزدار انواع مختلفی دارند. صنعت نفت و گاز، به طور گسترده این نوع لوله‌ها کاربرد دارد. برای آشنایی بیشتر با تفاوت لوله درزدار و بدون درز کلیک کنید.

عوامل موثر بر قیمت پروفیل گیلان

قیمت پروفیل به عوامل متعددی از جمع قیمت ماده اولیه، روش تولید و هزینه حمل و نقل وابسته است. همانطور که پیش از این مطرح شد، ورق به عنوان ماده اولیه تولید پروفیل گیلان مورد استفاده قرار می‌گیرد. ورق خود محصول مستقل فولادی است که برای تولید آن شمش مراحل مختلفی را پشت سر می‌گذارد. البته برای تولید پروفیل گیلان، دانستن مراحل تولید ورق اهمیتی ندارد. آنچه در اینجا حائز اهمیت است، خرید و نگهداری آن در شرایط انبار می‌باشد.

عامل بعدی موثر بر قیمت پروفیل گیلان، هزینه تولید است. برای تبدیل شدن ورق ورودی به پروفیل، ابزار و تجهیزات مختلفی به کار گرفته می‌شود. تکنولوژی مورد استفاده در کارخانه پارس فلز گیلان، از کشور ایتالیا تامین شده است. ماشین‌آلات و تجهیزات دائما به تعمیر و بازرسی نیاز دارند که این عملیات هزینه‌های مخصوص به خود را دارد.

ارسال محصولات به مقاصد مختلف، هزینه‌های متفاوتی خواهد داشت. بسیار بدیهی است که هرچه مسیر دورتر باشد، هزینه بیشتر می‌شود. در میان عوامل مطرح شده، ماده اولیه بیشترین تاثیر را بر قیمت تمام شده پروفیل گیلان دارد. لازم به ذکر است که نوع آلیاژ نیز بر قیمت ماده اولیه تاثیر دارد. به گونه‌ای که قیمت پروفیل استیل از سایر انواع بیشتر است. البته وارداتی بودن و نبودن تکنولوژی تولید این نوع آلیاژ بر بالا بودن قیمت آن نیز بسیار تاثیر دارد. در نگاه کلی قیمت این مقطع فولادی بر اساس کیفیت، برند، تورم، نرخ جهانی فولاد، نوسانات ارز و عرضه و تقاضا می‌تواند تغییر قیمت دهد.

در این مقاله با پروفیل گیلان به طور کامل آشنا شدید. از آنجا که پروفیل از مقاطع پرکاربرد در ساخت ساختمان‌ها میباشد، به همین دلیل بر قیمت تمام شده مسکن موثر خواهد بود. در صورتی که برای ساخت سازه‌های خود به این مقطع و یا سایر مقاطع فولادی مثل میلگرد احتیاج دارید، می‌توانید از بازرگانی آیرومات کمک بخواهید. خرید مقاطع فولادی از کارخانه‌ها در مقدار کم و محدود امکان پذیر نیست. اما شما با انتخاب بازرگانی آیرومارت می‌توانید انواع مقاطع در مقدار مورد نظر را خریداری کنید. جهت آگاهی از قیمت روز مقاطع مثل قیمت پروفیل گیلان با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید. در سایت آیرومارت قیمت انواع پروفیل از جمله قیمت پروفیل صنعتی، قیمت پروفیل ساختمانی و … قابل مشاهده است.

 

 

رویا سبزعلی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (2 امتیاز)

  1. صفدری
    شهریور ۱۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۶
    سلام و خسته نباشید. مقدار زیادی پروفیل گیلان نیاز دارم، امکان سفارش در حجم های بالا وجود داره؟
    1. آیرومارت
      شهریور ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۸:۳۲
      سلام روز خوش. مجموعه آیرومارت پروفیل گیلان در تمام مقادیر مورد نیاز مشتری را فراهم می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴۵۳۰۶-۰۲۱ نماس بگیرید.
  2. نسترن مجاهدی
    آبان ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۶:۴۳
    قیمت پروفیل گیلان چطوره نسبت به بقیه برندها؟
    1. آیرومارت
      آبان ۱۳, ۱۴۰۰ ۱۸:۳۶
      سلام وقت شما بخیر. پروفیل گیلان از جمله کالاهایی است که مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. قیمت این کالا تحت تاثیر کیفیت و ماده اولیه آن تعیین می‌شود.
021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.