تسمه فولادی چیست و انواع تسمه فولادی

5/5 - (2 امتیاز)
تسمه فولادی چیست و انواع تسمه فولادی
صفر تا صد تولید تسمه فولادی را با کلیک روی لینک مشخص شده بخوانید.
۵/۵ - (۲ امتیاز)

لازم به ذکر است قیمت تسمه فولادی وابسته به قیمت ورق سیاه است.

انواع تسمه‌های فولادی

در صنعت و تولید، تسمه‌های فولادی با ۴ روش مختلف ساخته می‌شوند. در ادامه به بررسی روش‌های تولید این محصولات پرداخته‌ایم.

  • تسمه فولادی ترانس
    برای تولید تسمه فولادی ترانس از تسمه‌های دیگر استفاده می‌کنند. این تسمه‌ها دقت بالایی دارند و کاربرد آنها در صنایعی است که به اندازه‌های دقیق برای ساخت و تولید تسمه‌ها نیاز است.
  • تسمه فولادی فابریک
    برای تولید این تسمه‌ها به جای استفاده از آهن آلات قراضه، از شمش فولادی استفاده می‌کنند. برای تولید تسمه‌های با کیفیت، شمش‌ها را به روش‌های نورد گرم و نورد سرد، برای تولید تسمه فولادی تغییر شکل می‌دهند.
  • تسمه فولادی ماشین کاری
    یکی از بهترین و دقیق‌ترین روش‌ها برای تولید تسمه فولادی، روش ماشین کاری است. در این مسیر سه مرحله برش، اتو کشی و مرحله آخر، برای شمش‌ها انجام می‌شود تا محصولی با کیفیت آماده و ساخته شود. در این روش ورق‌ها را با گیوتین‌های مخصوص برش می‌دهند و آنها را با غلطک‌هایی صاف می‌کنند.
  • تسمه فولادی نوردی
    در این روش با اتکا به نوردسرد و گرم، برای تولید تسمه‌های فولادی اقدام می‌شود. آنچه که در این مسیر اهمیت دارد، انتخاب آلیاژ مناسب و بالا بردن کیفیت محصول نهایی است. در مجموع تولید تسمه‌های فولادی به روش نورد سرد، با کیفیت‌تر از محصولاتی است که با روش نورد گرم به بازار ارائه می‌شوند. به همین دلیل ممکن است در طول فرآیند تولید تسمه‌های فولادی با روش نورد گرم، بخشی از تولیدات آسیب ببیند.

تسمه فولادی چیست

صفر تا صد تولید تسمه فولادی را با کلیک روی لینک مشخص شده بخوانید.

کاربردهای تسمه فولادی

تولیداتی که به تسمه‌‌های فولادی معروفند و بر اساس کیفیت و اندازه، کاربردهای گوناگونی دارند. در مجموع این تسمه‌ها مقاوم، با قابلیت جوش پذیری، ساده و شیک هستند و به همین دلیل ممکن است این تسمه‌ها را در بسیاری از مکان‌ها و وسایل ببینید. در ادامه به بررسی بیشتر این محصولات پرداخته‌ایم.

  • تحمل وزن سازه، یکی از کاربردهای تسمه فولادی است. این محصول ضریب امنیت را بالا می‌برد و می‌تواند به کاهش هزینه‌های ساخت وتولد پروژه کمک کند.
  • ساخت نرده، حفاظ و پله از دیگر کاربردهای تسمه‌های فولادی است. قدرتمندی و استواری این پروفیل، در صنعت ساختمان‌سازی راهگشا و ارزشمند است.
  • تولید وسایل منزل از جمله یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، هودهای آشپزخانه و… با کمک تسمه‌های آهنی به زندگی ما راه پیدا کرده‌اند.
  • یکی از موارد بسیار مهم برای استفاده از تسمه‌ها، کریتنگ است. در خصوص گریتینگ میتوانید با کلیک روی گریتینگ چیست بیشتر مطالعه کنید.
  • از این تسمه‌ها برای ساخت «بادبند» استفاده می‌کنند.
  • تسمه فولادی نورد سرد بیشتر برای تولید کابل برق و تلفن، صنایع اتوموبیل سازی، ساخت دوچرخه، ساخت لوازم خانگی، رادیاتور، ترانسفورماتور و… استفاده می‌شود.
  • تسمه فولادی نورد گرم در تولید بیشتر در تولید درب و پنجره، کاربرد دارد.
  • از این محصول برای بسته بندی صنایع دیگر همچون شیشه، پروفیل، چوب، ام دی اف، موزاییک و … نیز استفاده می‌کنند.
  • به علت جریان داشتن هوا، استحکام و ظاهر زیبا، تسمه‌های فولادی در پوشش کف، پله‌های ساختمان‌ها، پله‌های کارخانه‌ها و… نیز کاربرد دارند.
  • ابعاد و ضخامت ورق‌ها متنوع است و به همین دلیل می‌توان از آنها در صنایع گوناگونی استفاده کرد.
  • تنوع نوع محصول نیز در تسمه‌ها زیاد است و به همین دلیل می‌توان آنها را با کاربردهای گوناگون در بخش‌های مختلف صنعت و تجارت پیدا کرد.
  • در کنار تمام این ویژگی‌ها و کاربردها، هنرمندانی نیز هستند که با کمک تسمه‌های فولادی آثار هنری گوناگونی خلق می‌کنند. به همین دلیل یکی دیگر از کاربردهای این تسمه‌ها، در هنر است.

کاربرد تسمه فولادی

تسمه فولادی استیل

به جز موارد ذکر شده، تسمه فولادی استیل نیز یکی از محصولات مهم و پرکاربرد است. بیشتر این محصولات در سری ۳۰۰ ساخته می‌شوند و معروف‌ترین آنها، سری ۳۰۴ است. برای ساخت این تسمه، از ورق‌های استیل صیقل خورده استفاده می‌کنند. معمولا این ورق‌ها ضخامت زیادی ندارند، اما پرکاربرد هستند.

مهم‌ترین موارد استفاده از تسمه فولادی استیل، در کابل‌های برق و تلفن، وسایل جراحی، ساخت اتوموبیل‌ها، ساخت لوله‌ها، لوازم مورد نیاز  برای چاقو سازی و… می‌باشد. قیمت این نوع تسمه بر پایه قیمت استیل تعیین می‌شود.

کارخانه‌های تولید کننده تسمه فولادی

با توجه به نیاز روز افزون کشور برای تولید و توسعه محصولات فولادی، کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی گوناگونی، ارائه کننده تسمه فولادی هستند. در ادامه به معرفی آنها پرداخته‌ایم.

۱- گروه صنعتی غفاری
اگر به تسمه‌های ماشین کاری شده با ضخامت‌های گوناگون نیاز دارید، می‌توانید از محصولات این گروه بهره‌مند شوید. این گروه از سال ۱۳۴۰ فعالیت‌هایش را آغاز و در سال ۱۳۶۱، با تاسیس کارخانه، آنها را بسط داده است. تولید انواع تسمه برای بسته‌بندی، از مهم‌ترین فعالیت‌های گروه صنعتی غفاری است.

۲- آریان فولاد

در سال ۱۳۸۵، در جنوب شرقی قزوین، آریان فولاد فعالیت‌هایش را آغاز کرد. این کارخانه مجهز به دستگاه‌های پیشرفته‌ای است که ضمن تولید محصولات باکیفیت، دوستدار محیط زیست نیز می‌باشند. تسمه‌های تولید شده در این شرکت عمدتا فابریک و با ضخامت‌های استاندارد هستند.

۳- پروفیل فولادی اصفهان
این شرکت با تولید بیش از ۱۳۰ محصول متنوع از بزرگترین ارائه کننده‌گان محصولات فلزی است. موقعیت جغرافیایی این واحد صنعتی کمک کرده تا بتوانند محصولات خود را به منتطق گوناگون به سرعت و سهولت ارسال کنند.

۴- نورد آهنی اسپادانا

از سال ۱۳۷۵، این وارد تولیدی در زمینه ارائه انواع تسمه فعالیت می‌کند. تسمه‌های اسپادانا، از نوع ماشین کاری هستند و محل کارخانه نیز در شهرک صنعتی محمود آباد، در استان اصفهان است.

۵- شرکت فولاد کوهپایه

در سال ۱۳۸۲، شرکت فولاد کوهپایه برای تولید و ارائه انواع محصولات فلزی دست به کار شد. مهم‌ترین ویژگی این واحد تولیدی تضمین کیفیت محصولات، به دلیل اعمال کنترل قوی بر روی خط تولید است.

نکات مهم برای خرید تسمه فولادی

نکاتی که به هنگام خرید تسمه باید به آن توجه کرد

خرید مناسب انواع تسمه فولادی و آهنی بایستی با توجه به جنس، ضخامت و کیفیت تولید، که همگی کاربرد‌های متنوع این مقطع فولادی از جنس ورق فلزی و رنج قیمتی گسترده آن را تعیین می‌کند، انجام می‌گیرد.

عوامل گوناگونی روی انتخاب ما اثر مستقیم دارد هم‌چون، جنس ورق تسمه، فابریک و یا قراضه‌بودن آن، ضخامت، کارخانه تولیدکننده و در نهایت قیمتی که برای مشتری در خرید تسمه ورق فولادی ارائه می‌شود.

جنس تسمه فولادی می‌تواند استیل یا فولادی باشد که تولید تسمه از جنس فولاد نیز با دو روش تولید متفاوت نورد سرد و گرم خواهد بود. ورق تسمه استیل عموما نازک‌تر و دارای ضخامت کمتری نسبت به نوع فولادی خود است و این وجه تمایز این دو نوع و جنس تسمه در کاربردهایشان می‌باشد. تسمه ورق فولادی تولید شده به روش نورد گرم و سرد نیز از لحاظ استحکام محصول متفاوت‌اند و این مستقیما روی موارد استفاده آن اثر می‌گذارد.

تسمه‌های فولادی در صورت فابریک بودن سطحی یکنواخت‌تر از حالت قراضه خود دارد. اثر مستقیم یک ‌دست‌بودن سطح روی پارامترهایی چون جوش‌پذیری، مقاومت و استحکام ورق و کیفیت اجرایی تسمه ورق در دراز مدت می‌باشد.

به‌طور کلی تسمه ورق‌های فولادی که نتیجه تولید با نورد گرم یا سرد هستند، ضخامت و درنتیجه استحکام بالاتری ارائه می‌دهند. توجه به کدهای تجاری محصول، جنس ورق و درنتیجه محدوده ضخامتی آن را تعیین و مشخص می‌نماید.

کارخانه‌های بزرگ و شناخته‌شده‌ای در داخل کشور سالانه حجم بالایی تولید تسمه ورق فولادی دارند همانند گروه صنعتی غفاری، آرین فولاد، پروفیل فولادی اصفهان، نورد آهنی اسپادانا و شرکت فولاد کوهپایه که در بالا گسترده‌تر به آن پرداختیم. تولیدات هر کارخانه، جنس آلیاژ و کیفیت متفاوتی را ارائه می‌دهد که برآورد شما از کاربرد مدنظرتان تعیین می‌کند از کدامیک خریدتان را انجام دهید.

برای مطالعه بیشتر در مورد نکات خرید تسمه، روی لینک کلیک کنید.

 

استعلام قیمت تسمه فولادی

آیرومارت امکان رؤیت بار تسمه ورق فولادی قبل‌از خرید، ارائه خدمات انبارداری پس‌از خرید و عدم جابجایی آن ، دریافت لیست سفارشی تسمه فولادی مشتری و تعامل با کارخانه‌ی تولید کننده تسمه ورق و تولید کالا با مشخصات، ابعاد و آلیاژ سفارشی و مورد درخواست مشتری، امکان بازرسی تسمه ورق فولادی در زمان تولید را دارد.

با مطالعه این مقاله با انواع تسمه ورق فولادی و نکات مهم در خرید آن به‌طور کامل آشنا شدید. در صورتی که در ساخت سازه‌های خود به تسمه فولادی نیاز دارید، می‌توانید از آیرومارت کمک بگیرید. آیرومارت تامین کننده تمامی مقاطع فولادی می‌باشد. برای آگاهی از قیمت تمامی مقاطع فولادی مثل قیمت تسمه ورق فولادی با مشاوران ما در تماس حاصل فرمایید.

در این مطلب به بررسی تسمه فولادی و انواع آن پرداختیم. همچنین برخی از تولید کنندگان برتر در این زمینه را نیز معرفی کردیم. آیا شما هم تجربه استفاده از این محصول پرکاربرد را داشته‌اید؟ ممنون خواهیم بود تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

 

ادمین

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (2 امتیاز)

021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.