تفاوت توری مرغی و فرنگی

5/5 - (1 امتیاز)

تفاوت توری مرغی و فرنگی

تفاوت توری مرغی و فرنگی

اگر در حوزه ساخت و ساز فعالیت نداشته باشید، باز هم در اطراف خود توری های فلزی را می‌بینید. در واقع این توری‌ها شبکه‌های فلزی به شمار می‌روند که با سیم مفتول به هم بافته می‌شوند. ممکن است در نگاه اول همه توری ها شبیه به هم باشند، ولی تفاوت‌هایی دارند که باعث می‌شود در مکان‌های مختلفی به کار روند. توری مرغی و توری فرنگی دو مورد از پرکاربردترین توری‌ها به حساب می‌آیند. تفاوت توری مرغی و فرنگی باعث شده که آنها در صنایع مختلف در بخش‌های گوناگون استفاده شوند.
اگر شما هم می‌خواهید با تفاوت توری فرنگی و توری مرغی آشنا شوید، در ادامه این مطلب همراه وبلاگ آیرومارت باشید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

توری مرغی چیست؟

چنانچه به جدول وزن توری نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید که توری مرغی نوعی توری سبک است که از مفتول فولادی ساخته می‌شود و وزن سبکی دارد. به همین دلیل در صنعت ساختمان‌سازی، عایق کاری و … به شکل زیادی استفاده می‌شود. مقاومت در برابر زنگ زدن و مقاومت در برابر خوردگی، نصب سریع و آسان، هزینه مناسب، از مهمترین ویژگی های توری مرغی به حساب می‌آیند.

توری مرغی تحت فرایند گالوانیزه کردن سرد و گرم تهیه می‌شود که نوع گرم آن ساخت ایران است و از استحکام بالاتری نسبت به نوع سرد وارداتی برخوردار است. توری مرغی از مفتول گالوانیزه به ضخامت ۲۰ تا ۲۵ میکرون ساخته و با دستگاه و چشمه‌های ۱ و ۳/۴ اینچی بافته می‌شود. جهت ساخت توری مرغی دو روش دستی و اتوماتیک به کار می‌روند.

در روش دستی، توری مرغی بدون استفاده از دستگاه توسط دو نفر ساخته می‌شود. آنها سیم مفتول گالوانیزه را دور قالب می‌پیچند تا شکل بگیرد. در ادامه دو سر حصار با پیچ گوشتی بافته شده و در نهایت توری مرغی را به صورت رول آماده می‌کنند. در روش ساخت توری مرغی با دستگاه، مفتول را در دستگاه قرار داده و روکش می‌کنند، سپس مفتول روکش‌شده وارد قسمت حصار بافی می‌شود. پس از ورود به قسمت حصار بافی، مفتول‌ها به هم پیچ می‌خورند و به شکل لوزی در می‌آیند. در پایان کار، ابتدا و انتهای توری توسط سیم پیچ اتوماتیک محکم می‌شود.

کاربرد توری مرغی

این توری عمدتا برای حصارکشی طیوری مثل مرغ و بوقلمون به کار می‌رود، اما می‌توان از انواع توری مرغی برای بسیاری موارد دیگر استفاده کرد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ساخت قفس برای حیوانات خانگی دیگر
  • مرزکشی برای گل‌ها و درخچه‌های کوچک در باغ و باغچه
  • حصارکشی در اطراف املاک و باغ‌ها
  • ساخت مناطق ورود ممنوع نظامی
  • ساخت آثار و مجسمه‌های هنری
  • سقف سوله و پایه گچ کاری ساختمان

توری مرغی

توری فرنگی چیست؟

توری فرنگی از مفتول گالوانیزه سرد و گرم ساخته می‌شود. توری فرنگی تولید شده از مفتول گرم نسبت به نوع سرد از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردار است. به علاوه، در برابر رطوبت مقاومت دارد و زنگ نمی‌زند. این توری‌ها به صورت رول یا طاقه‌ای ساخته می‌شوند که هر رول آن ۲۰ متری است که بر اساس نوع نیاز می‌توان چند رول را تهیه کرد. عرض توری فرنگی در سه سایز ۱۲۰، ۱۵۰، ۱۸۰ سانتی‌متر تولید می‌شود.

این توری‌ها را در ساخت و ساز، حصار باغ، دامداری، عایق کاری سقف سوله و … به کار می‌برند. برای ساخت توری فرنگی، ورق های فولادی را در حوضچه‌ها قرار می‌دهند که ترکیبات روی دارند. به طوری که لایه‌ای از جنس روی، بر روی این ورقه‌ها تشکیل می‌شود. سپس ورق‌ها با استفاده از دستگاه توری فرنگی و روش‌های کششی یا برشی به صورت توری در می‌آیند.

وجود یک لایه‌ی جنس روی بر روی این ورق‌ها باعث می‌شود که در برابر خوردگی مقاوم باشند و از این‌رو، برای مکان‌های مرطوب گزینه مناسبی به شمار می‌روند. البته ما پیش‌تر درباره تولید توری فلزی صحبت کرده‌ایم و شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره مراحل و نحوه ساخت این مقاله را مطالعه کنید.

کاربرد توری فرنگی

این توری نیز برای مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که عبارت‌اند از:

  • فنس‌کشی اطراف باغ و ملک‌های خصوصی
  • ساخت مجسمه‌های هنری
  • ساخت قفس و ایجاد مرز بین طیور و حیوانات اهلی
  • برای ساخت دیوار و ستون‌های محکم
  • ایجاد حفاظ و جلوگیری از حادثه سقوط مصالح ساختمانی

توری فرنگی

تفاوت توری مرغی و توری فرنگی

هر دو توری مرغی و توری فرنگی چشمه‌های شش ضلعی دارند. به همین دلیل از نظر ظاهری شباهت زیادی به هم دارند. اما فقط ظاهر این دو نوع توری فلزی یکسان است و از نظر ضخامت مفتول و سایز چشمه‌ها بین آنها تفاوت‌های زیادی وجود دارد. ضخامت مفتول استفاده شده در توری فرنگی بیشتر از توری مرغی است. از این‌رو، توری مرغی وزن سبک‌تری دارد و نازک‌تر است. همین موضوع باعث می‌شود که قیمت توری فرنگی با قیمت توری مرغی نیز فرق داشته باشد.

یکی دیگر از تفاوت های توری مرغی و توری فرنگی به سایز چشمه‌های آنها مربوط می‌شود. به طوری که چشمه توری فرنگی نسبت به ابعاد چشمه توری مرغی بیشتر است. ضخامت بیشتر بزرگتر توری فرنگی موجب می‌شود که نسبت به توری مرغی مقاومت بالاتری داشته باشد. نهایتا یکی از مهمترین تفاوت های توری مرغی و توری فرنگی در اندازه‌های عرض آنها است. توری فرنگی در عرض‌های ۱۲۰، ۱۵۰ و ۱۸۰ سانتی‌متر و توری مرغی در عرض‌های ۹۰ و ۱۲۰ سانتی‌متر ساخته می‌شود.

تفاوت توری مرغی و توری فرنگی

اطلاع از قیمت و خرید توری از آیرومارت

همانطور که مطالعه کردید، انواع توری در مکان‌های مختلفی استفاده می‌شوند و بسیار پرکاربرد به حساب می‌آیند. شما می‌توانید در سایت آیرومارت قیمت توری پرسی، قیمت توری حصاری و … را مشاهده کنید و محصول مورد نظرتان را آنلاین بخرید. در ضمن جهت کسب اطلاعات بیشتر، کافیست با شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید و توسط کارشناسان مجرب، حرفه‌ای شوید.

غزاله کریمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (1 امتیاز)

021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.