ورق استیل مشکی چیست و چه کاربردی دارد؟

5/5 - (5 امتیاز)

ورق استیل مشکی چیست و چه کاربردی دارد؟

شاید در وهله اول، ورق استیل مشکی برای شما کالای کاملا جدیدی باشد. اما ادامه نظر شما تغییر خواهد کرد. چرا که این محصول در واقع همان ورق فولادی است که از نورد بیلت‌های استیل ساخته می‌شود. تنها تفاوت آن با سایر ورق‌های استیلی که پیش از این دیده‌اید، رنگ ظاهری آن است. این محصول بیشتر جنبه تزیینی دارد. به همین خاطر در گروه ورق‌های استیل دکوراتیو قرار می‌گیرد.

۵/۵ - (۵ امتیاز)

ورق استیل مشکی از محصولات ساخته شده با آلیاژ فولاد زنگ نزن یا استنلس استیل است که مورد توجه تولید کنندگان قرار گرفته است. در واقع تولید کننده با استفاده از ورق استيل مشکی به دنبال جذب بیشتر مخاطب،‌ سلیقه آن را دنبال کرده و به تنوع کالاهای خود می‌افزاید.

تولید و عرضه ورق استيل به بازار آهن آلات، موجب تحول عظیمی در بازارهای مصرف کننده آلیاژهای فولادی شد. آنچه بیش از همه این کالا از بقیه مقاطع فولادی متمایز می‌کرد، مقاومت به خوردگی آن بود. علاوه بر این درخشندگی و زیبایی ظاهری ورق استیل بسیاری از صنایع را جذب این محصول کرد. طوری که نتیجه این اتفاق را در زندگی روزمره به خوبی می‌توان لمس کرد.

در کنار تمام مواردی که ذکر شد نباید قابلیت پوشش دهی ورق استیل را فراموش کرد. همین مورد به گستردگی و تنوع در بازار ورق فولاد زنگ نزن افزوده است. به دنبال این اتفاق دست طراحان داخلی برای اجرای ایده‌ها و طرح‌ها خود کاملا باز شده است.

ورق استیل مشکی همانند ورق استیل طلایی،‌ نقره‌ای و … گزینه انتخابی در ساخت ساعت مچی و یا تجهیزات آشپزخانه است. اگر به دنبال مطالعه بیشتر درباره ورق استیل مشکی و کاربردهای آهن هستید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

ورق استیل مشکی چیست؟

ورق استیل مشکی

ورق استیل مشکی

مراحل تولید ورق استیل مشکی

همان طور که پیش از این گفته شد، روش تولید ورق استیل مشکی مشابه سایر ورق‌های فولادی است. شمش استیل گداخته پس از چندین مرحله نورد به ورق نازکی تبدیل می‌شود. در ادامه پس از طی فرایندهای هایی چون اسید شویی و عملیات حرارتی، ورق استیل آماده خواهد شد.

پس از عبور از این مراحل به مرحله پوشش دهی خواهیم رسید. معمولا هدف از پوشش دهی ورق و یا سایر مقاطع، حفاظت در برابر شرایط محیطی است. اما در اینجا علاوه براین هدف، زیبایی ظاهری نیز اهمیت دارد. بنابراین نوع روش پوشش دهی باید به گونه‌ای باشد که ظاهر نامطلوبی ایجاد نکند.

روش‌های مختلفی در پوشش دهی مقاطع فولادی استفاده می‌شود. بعضا نام برخی از آن‌ها برای شما آشنا باشد. روش‌های چون:

  • گالوانیزه کردن
  • آبکاری
  • آندایزینگ
  • رنگ آمیزی
  • آندایز کردن

می‌تواند در پوشش دهی مورد استفاده قرار گیرد. اما در تولید ورق استیل مشکی از  روش Physical Vapor Deposition یا به اختصار PVD استفاده می‌شود. هدف از این روش که با نام آبکاری تحت خلا نیز شناخته می‌شود، نشاندن لایه‌ای از رسوب بر روی سطوح مختلف است.

در این فرایند فلزات چون تیتانیوم، آلومینیوم و کربن به صورت لایه مشکی رنگ بر روی سطح ورق استیل قرار می‌گیرد. فراهم کردن محفظه خلا به تکنولوژی خاصی نیاز دارد. به همین خاطر این روش پوشش‌دهی روشی گران قیمت به حساب می‌آید. اما فراموش نکنید که کیفیت سطح نهایی فوق العاده بالا خواهد بود.

انواع ورق استيل مشکی

در دسته بندی‌هایی که برای ورق استیل در نظر می‌گیرند، به کاربرد و حالت سطح توجه می‌شود. از نظر کاربرد ورق استیل به دو صورت صنعتی و دکوراتیو قابل تقسیم است. کاربرد ورق استیل در بخش‌های تزئینی باعث قرار گرفتن این محصول در گروه ورق‌های استیل دکوراتیو می‌گردد.

براساس سطح ورق استیل مشکی به سه صورت مات، براق و خشدار تولید می‌شود. این سه مدل ورق استيل مشکی تفاوت ویژگی برتری نسبت به یکدیگر ندارند. به طور مثال کاربرد ورق استیل مشکی خش دار در مواردی است که انعکاس نور چندان خوشایند نباشد. در حالی ورق استيل مشکی براق نور زیادی را منعکس می‌کند.

نوع آلیاژ نیز می‌تواند در ورق استيل مشکی متفاوت باشد. آلیاژ استیل گرید های مختلفی دارد. خواص مکانیکی و آنالیز شیمیایی در هر سری با بقیه فرق کند. ورق استیل مشکی معمولا در دو گرید آلیاژی ۳۰۴ و ۳۱۶ بیشترین فروش را دارد. این دو آلیاژ در گروه استیل‌های نگیر یا غیر مغناطیسی قرار می‌گیرند. کاربرد ورق استیل مشکی

شاید شما با کاربرد ورق استیل مشکی در زندگی روزمره مواجه شده باشید. بدون آنکه بدانید آن قطعه از آلیاژ استیل ساخته شده باشد. چرا که معمولا تصور افراد از ورق استیل رنگ نقره‌ای است. اما امکان پوشش دهی ورق استیل در رنگ‌های مختلف موجب برانگیخته شدن ذوق و سلیقه طراحان شده است. به طور کلی در موارد زیر شاهد کاربرد ورق استیل مشکی خواهید بود:

  • تجهیزات آشپزخانه چون یخچال
  • ساعت مچی و زیور آلات
  • کابین آسانسور
  • تزئین و دکور نمای داخلی و خارجی ساختمان
  • لوازم خانگی
کاربرد ورق استیل مشکی در ساخت لوازم خانگی

کاربرد ورق استیل مشکی در ساخت لوازم خانگی

عوامل موثر بر قیمت روز ورق استیل مشکی

قیمت ورق استیل روزانه تحت تاثیر عوامل مختلف و شرایط روز بازار دستخوش تغییر و تحول می‌شود. معمولا عوامل زیر بر نوسان قیمت تاثیر زیادی دارند:

نرخ دلار

انواع ورق استیل در ایران در گروه کالاهای وارداتی قرار می‌گیرد. به همین خاطر خرید این محصولات با توجه به نرخ روز دلار انجام می‌شود.

عرضه و تقاضا

بازار آهن به طور کلی بر پایه میزان عرضه و تقاضا پیش می‌رود. بدین صورت که با افزایش تقاضا معمولا قیمت‌ها در کانال افزایشی قرار می‌گیرد.

گرید آلیاژی

شمش استیلی که به عنوان ماده اولیه در ساخت ورق استيل مشکی استفاده می‌شود، ترکیبات مختلفی دارد. قیمت شمش اولیه با تغییر ترکیب، ثابت نمی‌ماند. به همین خاطر نباید توقع داشت قیمت ورق استیل ۳۰۴ با قیمت ورق استیل ۳۱۶ برابر باشد.

کیفیت

کارخانه‌های مختلفی تولید کننده ورق استیل مشکی هستند. کیفیت ورق تولید تمام برندها یکسان نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. در انتخاب ورق استیل باید به برند تولید کننده توجه داشت. در مقاله برترین تولید کنندگان استیل زنگ نزن دنیا با مهم‌ترین برندهای استیل آشنا خواهید شد.

ابعاد

ورق استيل دکوراتیو مشکی معمولا به صورت شیت‌های برش خورده در ضخامت‌های مختلف عرضه می‌شود. ضخامت، طول و عرض بر روی قیمت روز ورق تاثیر می‌گذارد.

استعلام قیمت ورق مشکی از آیرومارت

بسیاری از تولید کنندگان برای اجرای طرح‌ها و تولید قطعات به ورق استیل مشکی نیاز دارند. بنابراین مشتریان این ورق استیل دکوراتیو لازم است تا از قیمت‌های روز مطلع باشند. جهت استعلام قیمت استیل و مقاطع مختلف آن چون قیمت ورق استیل مشکی، کافی است با کارشناسان آیرومارت تماس بگیرید. علاوه بر این تمام خدمات مورد نیاز چون برشکاری، خشدار کردن و … توسط این مجموعه قابل ارائه است. جهت دریافت راهنمایی و آگاهی از قیمت‌ها با شماره ۴۵۳۰۶-۰۲۱ تماس بگیرید.

رویا سبزعلی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (5 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.