فراوری سرباره فولادی

4.5/5 - (4 امتیاز)

فراوری سرباره فولادی

پس از شارژ مواد اولیه به کوره قوس الکتریکی و برقرای قوس تا آماده شدن مذاب، مقداری از ناخالصی ها به شکل سرباره بر روی مذاب تجمع می کنند، برای تکمیل فرایند سرباره سازی مقداری قراضه، فلاکس، آهن و کک به مذاب اضافه می شود، مجددا با دمش اکسیژن قوس برقرار می شود، مواد ذوب می شوند و در نتیجه مذاب تمیز تر و سرباره بیشتری تولید می شود. سپس سرباره فولادی تخلیه شده، در محل خاصی دپو می شود و در نهایت به بخش فراوری منتقل می شود.

۴.۵/۵ - (۴ امتیاز)

در این بخش سرباره حاوی فولادی است که به طور فیزیکی به آن چسبیده است. در مرحله اول این اتلافات به کمک آهن ربا جدا می شوند، در نهایت پس از خردایش و سرند آن، سرباره در دانه بندی های مختلف در مصالح ساختمانی، اسفالت، عایق حرارتی و کود شیمیایی مورد استفاده قرار میگیرد.

در این ویدئو، فرایند فراوری سرباره فولادی نشان داده است.

مراحل انجام فراوری سرباره فولادی

مدیر

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4.5/5 - (4 امتیاز)

  1. رضا قدری
    خرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۴
    سلام و عرض ادب . ممنون بابت مطلب مفید شما ایا سرباره اهن با سرباره فولاد متفاوت است ؟؟ اصطلاح Steel Slag برای هردو استفاده میشود ؟ و اینکه سرباره سرد با سرباره قوس الکتریکی چه فرقی دارند ؟ ممنونم .
    1. صالح رسولی
      تیر ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۵
      با سلام دوست عزیر خوشحالیم که مطلب مفید واقع شده. از نگاه علمی چیزی به نام سرباره آهن وجود ندارد. در ادبیات بازار به فولادهای ساده کربنی با درصد بالای آهن، آهن گفته میشود. بنابراین steel slag معرف سرباره فولاد است که یکی از انواع آن سرباره آهن (فولاد ساده کربنی) است. سرباره قوس الکتریکی معرف سرباره ای است که از کوره قوس الکتریکی خارج میشود در فولادسازی ها معمولا مذاب سرباره را برای فرآوری در حوضچه هایی سرد میکنند و سپس به صورت یک خاک تیره رنگ دپو میکنند به سرباره در این حالت سرباره سرد گفته میشود.
  2. محمد
    آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۸:۳۲
    سلام عرض ادب میخواستم بدونم ایا میشه سرباره سرد رو فروخت تناژ بالا دارم
    1. صالح رسولی
      آذر ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۳
      سلام جناب سرباره سرد چه کوره‌ای با چه آنالیزی؟
021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.